myc-logo1

از کجا بفهمیم در گوگل صفحه چندم هستیم

از کجا بفهمیم در گوگل صفحه چندم هستیم
از کجا بفهمیم در گوگل صفحه چندم هستیم
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
اولین امتیاز رو ثبت کنید

 اطلاع از جایگاه سایت پس از راه ندازی و یا ارتقای آن برای بسیاری از ما مهم است. به همین دلیل همواره سعی بر آن داریم تا بدانیم در صفحه چندم گوگل هستیم We are on the second page of Google و تا چه اندازه اصول سئو را به درستی پیاده‌سازی کرده‌ایم. اگر شما هم همچون ما می‌خواهید بدانید سایت شما چه جایگاهی در گوگل دارد، لازم نیست با یک کلمه کلیدی گوگل را صفحه به صفحه بگردید. زیرا روش‌هایی راحت‌تری برای یافتن پاسخ پرسش فوق وجود دارد. لطفاً همراه ما بمانید تا روش‌های کاربردی درباره اینکه صفحه چندم گوگل هستیم را با یکدیگر مرور کنیم.

چگونه بفهمیم در صفحه چندم گوگل هستیم

چگونه بفهمیم در صفحه چندم گوگل هستیم

صفحه چندم گوگل هستیم؟ این سؤال امروزه یکی از پرتکرارترین سؤالاتی است که از جانب دارندگان وب سایت‌ها مطرح می‌شود. معمولاً گوگل در هر صفحه خود به‌صورت پیش فرض ۱۰ سایت را نمایش می‌دهد. به‌عبارت دیگر طبق روال عملکرد گوگل ۱۰ سایت اول در صفحه نخست و ۱۰ سایت دوم در صفحه دوم آن به نمایش درمی‌آیند. از آنجایی که درصد بالایی از کاربران دنیای مجازی فقط وارد صفحات اولیه گوگل می‌شوند، سایت ما برای دیده شدن نیاز دارد که در صفحات اولیه جای بگیرد.

به همین دلیل ما در این مقاله تصمیم داریم روش‌هایی را که با واسطه آن‌ها می‌توانیم پی ببریم در صفحه چندم گوگل هستیم را مورد بررسی قرار دهیم. معمولاً برای یافتم صفحه گوگل من روش‌هایی متعددی وجود دارد که برخی را که در افزایش رتبه سایت در گوگل کمک کنده است در ادامه معرفی خواهیم کرد.

جستجوی کلمه کلیدی

ساده‌ترین راهکاری که به ما کمک می‌کند بدانیم صفحه چندم گوگل هستیم، جستجوی کلمه کلیدی مورد نظر در پویش نتایج جستجوی گوگل است. این اقدام کمک می‌کند ما بتوانیم سایت مورد نظر خود را پیدا کنیم. البته این روش تقریباً زمان‌بر بوده و ما مجبور هستیم زمان زیادی را برای حصول نتیجه صرف کنیم. همچنین دقت چندان بالایی نیز ندارد. به همین دلیل نمی‌توان به نتایج حاصله از این جستجو چندان اعتماد کرد.

پایین بودن دقت روش نام برده، ریشه در هدف گوگل از جستجوی مطالب برای ما دارد. در واقع هنگامی که ما برای یافتن مطلب در رابطه با موضوعی مشغول جستجو در گوگل می‌شویم، گوگل مطالبی را که ترجیح می‌دهد برای ما مفیدتر است به نمایش می‌گذارد. به این ترتیب به‌دلیل مراجعات زیاد ما به سایت خودمان، آن را مفیدتر ترجیح داده و برایمان نمایش می‌دهد. بنابراین مشاهده سایت در رتبه‌های بالاتر و حتی صفحه اول گوگل با سیستم خودمان چندان قابل اعتماد نیست.

نکته

اما اگر ما این روش را در سیستم‌های دیگر اجرا کنیم، شرایط تغییر کرده و نتیجه حاصل از جستجو قابل اعتمادتر است. زیرا در سیستمی که ما اصلاً وارد سایت مورد نظر نشده‌ایم، احتمال چنین پیش‌بینی از جانب گوگل منتفی شده و نتیجه حاصل از جستجو کلمه کلیدی به‌منظور اطلاع از جایگاه سایت ما دقیق‌تر خواهد بود.

به هر حال شبکه جهانی گوگل نیز همواره سعی در جلب کردن رضایت کاربران خود دارد. بنابراین همواره تلاش می‌کند بهترین نتیجه را به همراه بهترین سایت به ما معرفی کند. گوگل یا همان بزرگترین موتور جستجوگر حال حاضر دنیا، نتایج حاصل از جستجوی را در چند بخش برای ما به نمایش می‌گذارد تا راحت‌تر به آن چیزی که می‌خواهیم دست یابیم. به همین دلیل نتایج سایر کاربران از نتایجی که در جستجوی یک کلمه کلیدی یکسان برای ما نشان داده می‌شود، متفاوت است. با جستجوی کلمه کلیدی قادر خواهید بود تولید محتوای متنی را به بهترین شکل انجام دهید.

استفاده از ابزارهای آنلاین

استفاده از ابزارهای آنلاین

برای آنکه ما کشف کنیم در صفحه چندم گوگل هستیم روش دقیق‌تر و سریع‌تری نسبت به سرچ کلمات کلیدی وجود دارد. این روش دقیق و سریع شامل ابزارهای آنلاین است. ابزارهای آنلاین داری دقت عمل بالای بوده و در مدت زمان کمتری پاسخ ما را می‌دهند. بنابراین با استفاده از این روش برای آنکه ما بفهمیم سایت ما در کدام صفحه گوگل است نیاز به صرف زمان زیادی نداریم. حتما از مشاوره دیجیتال مارکتینگ در این زمینه بهره ببرید

جهت یافتن رتبه سایت به‌واسطه ابزار فوق ما باید ابتدا وارد صفحه آن شویم. آنگاه نام سایت و کلمه کلیدی مورد نظر را به همراه دیگر اطلاعات خواسته شده وارد کنیم. سپس جهت مشاهده نتیجه بروی دکمه Submit کلیک کنیم.

البته گاهی اوقات احتمال دارد ابزار نام برده رتبه‌ای که برای یک کلمه کلیدی به ما ارائه می‌هد، با رتبه واقعی سایت‌مان چند عدد فرق کند. علت این تفاوت ریشه IP و محل جستجوی ما دارد. از آنجایی که سرچ انجین دات کام با IP آمریکا جایگاه سایت ما را مورد بررسی قرار می‌دهد، IP و محل جستجو بر نتیجه بررسی تأثیر می‌گذارند. به هر حال کشور ایران در لیست کشورهای لیست IP قرار ندارد و این امر بر نتیجه جستجو تأثیر منفی دارد.

چرا گاهی اوقات گوگل نمی‌تواند سایت ما را پیدا کند؟

یکی از نتایجی که ما در جستجوی پاسخ پرسش صفحه چندم گوگل هستیم با آن مواجه می‌شویم Not Fonnd است. دریافت چنین پاسخی در حین جستجو مسلماً ما را نگران خواهد کرد. مخصوصاً زمانی که کلی هزینه و وقت صرف طراحی سایت کرده باشیم. در چنین مواقعی اگر سایت ما تازه راه‌اندازی شده باشد جای نگرانی نیست. زیرا گوگل سایت‌های تازه کار را با کمی تأخیر نمایش می‌دهد. به همین دلیل برای بررسی جایگاه سایت و همچنین ارتقای آن ما باید صبوری پیشه کنیم.

چطور بفهیمی که صفحه چندم گوگل هستیم؟

‌امروزه کاربران فضای مجازی نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده است. به همین دلیل ما برای رونق کسب و کار خود نیاز داریم که در این فضا دیده شویم. در واقع کسب جایگاه بالا و قرار گرفتن در لیست صفحات اول گوگل نیاز به صبر و حوصله دارد. به هر حال برای ما مهم است که بدانیم در صفحه چندم گوگل هستیم.

زیرا پاسخ این پرسش برای ما مشخص می‌کند که طراحی سایت ما چه میزان نیاز به کار دارد تا در صفحات اولیه دیده شود. البته امروزه سایت‌هایی نظیر آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر نیز می‌توانند به ما کمک کنند تا بدانیم در صفحه چندم گوگل هستیم. برای این امر فقط کافی است با تیم پشتیبانی سایت مذکور ارتباط گرفته و اقدامات لازم برای افزایش رتبه سایت در گوگل را انجام دهید.

جایگاه سایت ما در گوگل

جایگاه سایت ما در گوگل The position of our site in Google – شما صاحب یک کسب و کار هستید و برای شرکت یا فروشگاه‌تان یک سایت طراحی کرده‌اید آنچه که بعد این مرحله از اهمیت زیادی برخوردار است سئو و افزایش رتبه سایت در گوگل است. همه‌ی صاحبان کسب و کار می‌خواهند سایت‌شان بهترین رتبه‌بندی را در موتورهای جست و جو داشته باشد؛ زیرا که هرچه رتبه سایت بالاتر باشد آن کسب و کار رونق بیشتری پیدا می‌کند. اما چگونه بفهمیم که پیدا کردن جایگاه سایت‌ به چه شکل است؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است بگوییم که بهینه‌سازی سایت و پیدا کردن جایگاه سایت به مهارت‌های تخصصی نیاز دارد که نیازمند افراد متخصصی است. در ادامه مقاله اطلاعات کافی مربوط به جایگاه سایت ما در گوگل را بیان خواهیم کرد. با مای کاستومر همراه باشید.

روش‌های افزایش رتبه و جایگاه سایت ما در گوگل

اینکه شما چه کاری برای سئو سایت خود انجام می‌دهید اهمیت زیادی ندارد اما همیشه به این نکته توجه داشته باشید که مهم‌ترین و مؤثرترین عامل در سئو، طراحی یک سایت کاربر پسند است که برای این کار شما باید محتوای متنی مناسب و خواندنی تولید کنید. برای تولید محتوا متنی صحیح باید نکاتی مانند کلمات کلیدی اصلی که کاربران جست‌وجو می‌کنند را در ابتدای جملات و در تگ‌های اصلی قرار دهید. اما به این نکته هم توجه داشته باشید که به کار بردن زیاد کلمات کلیدی در متن کاری بیهوده‌ای است و گاهی اوقات امتیازهای منفی برای سایت شما به همراه دارد.

چگونه جایگاه سایت ما در گوگل افزایش پیدا می‌کند؟

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

موتور جستوجوی گوگل به عنوان مهم‌ترین ابزار برای پیدا کردن جایگاه سایت است که قوانین و الگوهای ویژه‌ای را برای رتبه‌بندی وب سایت‌ها در نظر گرفته است. درگذشته بسیاری از طراحان و توسعه دهندگان سایت برای دریافت رتبه‌های بالا در سایت کارهای غیر قانونی انجام می‌دادند، که گوگل تصمیم گرفت دیگر ویژگی‌ها و ملاک‌های خود را منتشر نکند. در ادامه چندین روش برای پیدا کردن جایگاه سایت ما در گوگل شرح خواهیم داد.

استفاده از سئو

مهم‌ترین عاملی که برای پیشرفت و توسعه‌ی سایت‌ها وجود دارد افزایش رتبه سایت در گوگل است. به همین دلیل صاحبان و مدیران سایت‌های شرکتی و فروشگاهی همیشه به فکر سئو حرفه‌ای برای سایت خود هستند. بهبود رنک در گوگل یا سئو روش‌های مختلفی دارد که اولین و مهم‌ترین معیار برای جایگاه سایت ما در گوگل نام دامنه سایت است. نام دامنه سایت باید دقیقاً با کلمات کلیدی مد نظر شما یکی باشد به همین دلیل دامنه‌‌هایی که از نام کامل تشکیل شده‌اند، از قیمت بالایی در سایت‌های فروش دامنه برخوردار هستند.

یک نکته مهم دیگر در مورد نام دامنه وجود دارد، اینکه ممکن است گوگل تصور کند کاربرانی که یک کلمه کلیدی را سرچ می‌کنند در اصل سایت شما را مد نظر دارند و همین باعث می‌شود که سایت شما اولویت بیشتری داشته باشد. کسانی که در بخش سئو فعالیت دارند می‌گویند سایت شما برای یک جست و جو مشخص می‌شود و باید بسیاری از فاکتورهای آن را رعایت کرد. ولی بعضی از سایت‌ها هستند که با جست‌وجوی استراتژی می‌توانند سایت خود را بالا بیاورند و به جایگاه سایت خود در گوگل کمک کنند.

استفاده کردن از کد نویسی بهینه

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

اگر شما با توسعه و سئو سایت آشنا نیستید ممکن است این مورد برایتان مبهم و پیچیده به نظر برسد ولی اگر می‌خواهید از این روش استفاده کنید مسیرهای زیادی پیش روی شماست و باید عاقلانه‌ترین و کوتاه‌ترین مسیر را انتخاب کنید. در مورد کد نویسی سایت هم روش‌های زیادی وجود دارد که بعضی روش‌ها از بقیه بهینه‌تر هستند. از آنجایی که همیشه معایب استفاده از کدهای پیچیده بسیار بیشتر از مزایای آن است. بنابراین یک عیب مهم مانند کم شدن سرعت بارگذاری سایت و معطل کردن موتورهای جستجو وجود دارد. پس باید وقت کافی برای سئو سایت خود و بهینه سازی آن در نظر بگیرید و به نتیجه دلخواهتان برسید.

به روز رسانی منظم مطالب

در بحث طراحی و سئو سایت تأکید زیادی روی بخش جایگاه سایت ما در گوگل وجود دارد؛ زیرا موتورهای جست‌و‌جو هم بر این مساله تأکید بالایی دارند. همین‌طور به روز رسانی منظم و پی در پی مطالب یکی از بهترین شاخص‌های یک سایت به شمار می‌آید و لذا بهتر است برای افزایش رتبه سایت خود و جایگاه آن به طور منظم و پی در پی سایت‌تان را بروز رسانی کنید.

نوشتن محتوای جامع و کاربردی

یکی دیگر از مواری که به جایگاه سایت ما در گوگل کمک می‌کند نوشتن محتوای جامع و کامل است. بنابراین فراموش نکنید که محتوای جامع ولی خلاصه بنویسید همچنین محتوا باید عمیق و جالب و باکیفیت باشد که بتواند در تولید محتوای متنی و افزایش رتبه سایت در گوگل مفید باشد.

نتیجه گیری

در نهایت قرار گرفتن سایت در جایگاه اول گوگل بحثی است که بسیار جای نوشتن دارد ولی ما در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر اطلاعات لازم و کافی را در اختیار شما قرار داده‌ایم. امیدوارم تا این جای کار مقاله برای شما مفید بوده باشد و از مطالبی که در اختیار شما گذاشتیم لذت برده باشید. اما شما از چه ابزاری برای پیدا کردن محتوا استفاده می‌کنید؟ در قسمت نظرات برای ما و دیگر خوانندگان کامنت بگذارید و تجربه‌ها و پیشنهادات‌تان را با ما در میان بگذارید.

star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
اولین امتیاز رو ثبت کنید
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *