myc-logo1

۲۰ تکنیک طلایی برای رسیدن به رتبه اول در گوگل

20 تکنیک طلایی برای رسیدن به رتبه اول در گوگل
رتبه اول در گوگل
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
5/5 - (1 امتیاز)

افزایش رتبه گوگل و رسیدن به رتبه اول در گوگل (Get on the First Page of Google) مهمترین عامل برای بسیاری از سایت ها است. بنابراین مدیران سایت های کوچک و بزرگ همیشه به صورت کاملا حرفه ای به فکر سئوی سایت هستند. راه های مختلفی برای افزایش سئوی سایت یا در واقع رسیدن رتبه اول در گوگل وجود دارد. همانطور که احتمالا می دانید گوگل 200 فاکتور برای این کار دارد. شما باید فاکتورهای زیادی را دنبال کنید تا در صدر نتایج گوگل قرار بگیرید و درآمد اینترنتی خود را ۱۰۰ برابر کنید. این مقاله یکی از مهم ترین مقالات آموزشی سئو در کل دنیاست. پس با دقت مطالعه کنید و تمرکز کنید.

آیا واقعا می توان در عرض یک ماه به صفحه اول گوگل رسید؟ گاهی اوقات بله (فقط صبور باشید و تا پایان این مقاله با ما همراه باشید)

به عنوان یک قاعده، هرگز نباید انتظار داشته باشید که یک سایت کاملاً جدید را در 10 نتیجه اول گوگل در چند ماه اول فعالیت مشاهده کنید. اما گاهی اوقات امکان دسترسی به این رتبه در عرض 30 روز وجود دارد. در صورتی که همه نکات رعایت شود. هیچ تضمینی وجود ندارد که سایت شما برای مدت طولانی رتبه خوبی داشته باشد. به همین دلیل فضا برای سایت های جدیدی که می خواهند بالاتر بروند باز می شود. بنابراین صفحه اول گوگل در این مدت کوتاه بدون قید و شرط تضمین نمی شود!

آیا باید منتظر افزایش رتبه سئوی سایت در گوگل باشیم؟

آیا باید منتظر افزایش رتبه سئوی سایت در گوگل باشیم؟

در شرایط عادی نباید انتظار داشته باشید که سایت شما در ماه اول فعالیت به رتبه اول در گوگل برسد، اما این افزایش رتبه گوگل امکان پذیر است. فرض کنید می توانید یک نام دامنه کاملاً منطبق با اسم کسب و کارتان دریافت کنید. محتوا تولید کنید و شروع به دریافت لینک های مفید کنید. همیشه کسب رتبه بالای سایت در گوگل در یک ماه تضمینی برای ماندن شما در گوگل نیست. مواردی داشتیم که در گوگل به شماره 1 رسیدند و سپس به مدت شش ماه به شماره 40 کاهش یافتند.

هرگز برای رسیدن به رتبه اول در گوگل کارهای عجیب و غریب انجام ندهید. زیرا شما توسط گوگل جریمه خواهید شد و نمی توانید به راحتی دید گوگل را نسبت به سایت خود تغییر دهید. هنگام بهینه سازی سایت خود این جمله را همیشه در نظر داشته باشید.

رتبه گوگل خود را تنها در 30 روز یا کمتر افزایش دهید!

رتبه گوگل خود را تنها در 30 روز یا کمتر افزایش دهید!

راه های زیادی برای بهینه سازی وب سایت و افزایش رتبه شما در گوگل وجود دارد که به شما کمک می کند ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید. برخی از این روش ها رایگان و برخی پولی هستند. سئو برای هر وب سایتی برای دریافت ترافیک ارگانیک ضروری است. اگر امروز وب سایت خود را بهینه کنید، مطمئناً وب سایت شما رتبه بالاتری در صفحه اول گوگل کسب خواهد کرد. در نتیجه ترافیک زیادی به وب سایت شما وارد می شود. در دراز مدت، می توانید نتایج بسیار بهتری بگیرید و اثرات فوق العاده افزایش سئو سایت خود را ببینید.

امروز می خواهیم به شما نشان دهیم که چگونه می توانید ترافیک SEO خود را تنها در 30 روز افزایش دهید. امیدواریم این آموزش ترافیک سئوی شما را افزایش دهد. فهرست مطالب این دوره به شرح زیر است:

  • بهینه سازی عنوان و توضیحات
  • از تگ ALT برای بهینه سازی تصاویر استفاده کنید
  • شناسایی، تقویت و ترمیم لینک های شکسته
  • تغییر مسیرها را مرور کنید
  • استاندارد سازی ساختار URL ها
  • کوتاه کردن URL ها
  • لینک سازی داخلی
  • استفاده از متن لنگر برای افزایش وابستگی بین صفحات
  • کوتاه نگه داشتن مسیر کلیک ها
  • جستجوی کلمه کلیدی
  • بهینه سازی صفحه فرود
  • محتوا را برای بررسی موتور جستجو مشخص کنید
  • بهبود دسترسی به وب سایت
  • اطمینان از ناوبری مناسب در وب سایت
  • بهبود سرعت بارگذاری سایت
  • بهینه سازی وب سایت برای موبایل
  • محتوای تکراری را شناسایی کنید
  • محتوای تکراری را حذف کنید
  • استفاده از TFIDF برای تجزیه و تحلیل محتوا
  • سرفصل های منحصر به فرد ایجاد کنید
  • تالیف محتوا
  • بازیابی محتوا
  • نسبت محتوا به کد را بالا نگه دارید
  • محتوای جدید را شناسایی کنید
  • بین المللی سازی وب سایت
  • بهینه سازی وب سایت برای جستجوی محلی
  • استفاده از شبکه های اجتماعی
  • پیاده سازی تعامل با کاربر
  • برای کنسول جستجوی گوگل ثبت نام کنید
  • برای گوگل آنالیتیکس ثبت نام کنید
  • نظارت بر پیشرفت

روز اول: بهینه سازی عنوان و توضیحات

اولین چیزی که کاربر هنگام جستجوی کلمات کلیدی می بیند، چکیده در صفحه جستجوی گوگل است. این چکیده شامل عنوان صفحه، URL و توضیحات متا می باشد. این عنوان باید کوتاه و مختصر باشد. توضیحات متا شما باید دقیقاً محتوایی را که در این صفحه ارائه می‌دهید توصیف کند.

نکات بهینه سازی عنوان برای افزایش رتبه سایت در گوگل شامل موارد زیر است

نکات بهینه سازی عنوان جهت رسیدن به رتبه اول در گوگل

عنوان صفحه باید کوتاه باشد.
اگر صفحه ای عنوان ندارد، حتما عنوان مناسبی برای آن در نظر بگیرید.
نکاتی برای بهینه سازی توضیحات
توصیف خود را به کمتر از 165 کاراکتر محدود کنید.
سعی کنید یک call to action یا CTA یا یک متن جذاب برای تبدیل یک کاربر موقت به دائمی در توضیحات خود قرار دهید.

روز 2: استفاده از ALT برای بهینه سازی تصاویر

استفاده از متن جایگزین تصویر یا ALT برای توصیف تصویر بسیار مهم است: این متن به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا محتوای تصویر را درک کنند. توضیحات جایگزین در داخل پیوند تصویر در یک کد منبع HTML قرار داده شده است.

نکات کاربردی برای استفاده از عکس های جایگزین

وب سایت خود را بررسی کنید و ببینید آیا تمام تصاویر در وب سایت شما دارای ALT و SEO صحیح هستند یا خیر. تصویر ALT را برای همه تصاویر وب سایت خود وارد کنید. تاکید می کنم؛ برای همه تصاویر، از کلمات کلیدی مهم برای متن های جایگزین تصاویر استفاده کنید.

روز سوم: پیوندهای شکسته را شناسایی و تعمیر کنید

باید بررسی کنید که آیا وب سایت شما خطای 404 دارد یا خیر. برای این منظور می توانید از افزونه Broken Link Checker در وردپرس استفاده کنید. با استفاده از ریدایرکت های 301 می توانید URL های شکسته را به مقصد صحیح هدایت کنید.

روز 4: تغییر مسیرها را مرور کنید

شما فقط باید از 302 تغییر مسیر برای مدت زمان محدودی استفاده کنید. برای تغییر مسیر دائمی پیوندها، باید از کد وضعیت 301 استفاده کنید که به طور دائم URL ها را به یک آدرس جدید هدایت می کند. بخشی از ارزش پیوند در این فرآیند منتقل می شود. در واقع زمانی که می خواهید در هنگام تغییر URL با کاهش رتبه در گوگل مواجه نشوید، باید از ریدایرکت 301 استفاده کنید.

نکاتی برای تغییر مسیر

  • تمام تغییر مسیرهای وب سایت خود را بررسی کنید.
  • تعیین کنید که آیا همه ریدایرکت های 302 در وب سایت شما ضروری هستند و آیا می توان آنها را با ریدایرکت های 301 جایگزین کرد یا خیر.
  • رسیدن به رتبه اول در گوگل به عوامل ساده ای مانند این مربوط می شود. پس فقط از کنارشون نگذر…
استانداردسازی ساختارهای URL

روز پنجم: استانداردسازی ساختارهای URL

آدرس های وب سایت شما مانند یک تابلوی راهنمایی برای محتوای مورد نظر کاربران است. هرچه ساختار وب سایت شما یکنواخت تر باشد، کاربران سریعتر می توانند به مقصد خود برسند. ایجاد یک تجربه کاربری مثبت باعث می شود نرخ پرش کاربران کمتر شود و زمان صرف شده توسط آنها در سایت افزایش یابد. این باعث رسیدن به رتبه اول در گوگل می شود.

ساختار URL یکنواخت یا ساده به موتورهای جستجو کمک می کند تا سایت شما را بهتر بخزند. هرچه ربات‌ها سریع‌تر بتوانند به همه URLها دسترسی داشته باشند، صفحات بیشتری را می‌خزند و بودجه محدودتری برای خزیدن وب‌سایت شما مصرف می‌کنند.

یک ساختار ثابت برای فهرست کردن محتوای وب سایت به معنای استفاده از URL های توصیفی مناسب است. این به کاربران کمک می کند تا با سایت شما سازگار شوند. URL های توصیفی همچنین برای فعالیت های بازاریابی یا اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی مناسب هستند زیرا URL ها می توانند به کاربران کمک کنند تا در مورد محتوای هر صفحه اطلاعات بیشتری کسب کنند.

نمونه ای از URL توصیفی:

Domain.com/Category/Sub-Category/Page-URL

نکات سئو برای صفحات URL

  • بررسی کنید که آیا URL های شما توصیفی هستند یا خیر.
  • بررسی مسیر کلیک و کاهش ساختار URL. در نهایت با 4 کلیک.
  • اطمینان حاصل کنید که مسیرها به طور منطقی به پوشه های والد اشاره می کنند، به عنوان مثال mywebsite.com/main-
  • folder/subfolder/product
  • از ریدایرکت های 301 برای هدایت URL های قدیمی به URL های جدید در هنگام ایجاد تغییرات استفاده کنید.

روز ششم: URL ها را کوتاه کنید

گوگل تا 2000 کاراکتر URL ها را بررسی می کند و در این زمینه مشکلی ندارد. این به این معنی است که طول URL شما تاثیر مستقیمی بر رتبه بندی صفحات سایت شما ندارد. با این حال، طول URL بر تجربه کاربر تأثیر می گذارد (که در نهایت بر SEO شما تأثیر می گذارد). نشانی‌های اینترنتی کوتاه‌تر توسط کاربران بهتر به خاطر سپرده می‌شوند، به اشتراک‌گذاری آنها در رسانه‌های اجتماعی آسان‌تر و تبلیغ آسان‌تر است. یک اثر مثبت دیگر: URL های کوتاه با کمتر از 74 کاراکتر می توانند به طور کامل در چکیده های SERP گوگل نمایش داده شوند. بهتر است در URL از کلمات توقف (مانند آن، یک و…) یا حروف ربط (و، یا و…) زیاد استفاده نکنید. URL های خود را تا حد امکان نزدیک به دامنه اصلی نگه دارید.

پیوند دادن صفحات داخلی

روز هفتم: پیوند دادن صفحات داخلی

صفحه اصلی شما مهمترین صفحه شما و احتمالا قوی ترین صفحه وب سایت شما است. قدرت پیوند (یعنی ارزش پیوند) از صفحه اصلی به تمام صفحات فرعی توزیع می شود. در حالت ایده آل، باید از پیوندهای داخلی برای توزیع یکنواخت ارزش پیوند در تمام صفحات فرعی استفاده کنید. لینک سازی داخلی این امکان را برای شما فراهم می کند که ربات موتور جستجو را بهتر کنترل کنید. ساختار پیوند منطقی به ربات های موتورهای جستجو اجازه می دهد تا وب سایت شما را به طور سیستماتیک بررسی کرده و آن را فهرست کنند. کنترل قدرت پیوند به شما کمک می کند تا به موتورهای جستجو بگویید کدام صفحات مهم تر هستند. برخی از صفحات وب سایت شما ممکن است به صفحه دیگری پیوند داده نشوند. این صفحات به عنوان “صفحات یتیم” شناخته می شوند. اگر موتور جستجو چنین صفحه ای را پیدا کند، مجبور می شود این صفحه را نادیده بگیرد. زیرا ربات ها فقط می توانند از یک لینک به لینک دیگر بروند و نه صفحات وب سایت.

نکات کاربردی

شما باید پیوندهایی را که به صفحات شکسته (کد وضعیت 404) یا صفحاتی که دیگر در دسترس نیستند (کد وضعیت 500) حذف کنید. شما باید صفحات بدون لینک داخلی را پیدا کنید و در صورت لزوم آنها را به صفحات فرعی دیگر پیوند دهید. لینک سازی داخلی اگر به صورت حرفه ای انجام شود می تواند باعث افزایش رتبه صفحات جدید در سایت شما و در نتیجه رسیدن به رتبه اول در گوگل میسر شود.

روز هشتم: استفاده از متن لنگر برای افزایش ارتباطات

Anchor texts یک لینک را با جزئیات توصیف می کند و به کاربر اطلاع می دهد که چه محتوایی را در یک پیوند خاص مشاهده می کند. به جای اینکه مجبور شوید روی یک URL زشت کلیک کنید! متن‌های کلیک، انکر تکست‌ها به افراد اجازه می‌دهند روی کلمات کلیدی مهمی که درک می‌کنند کلیک کنند و سپس به آدرس اینترنتی که پشت انکر تکست قرار می‌گیرد و کاملاً به آن مرتبط است منتقل شوند.

در حالت ایده آل، کلمات کلیدی مربوط به صفحات فرود همیشه باید در متن لنگر لینک های داخلی استفاده شوند. هر چه تعداد صفحات وب سایتی که به کلمات کلیدی مرتبط ختم می شوند تا به یک صفحه فرعی اشاره کنند، موتور جستجو قوی تر احساس می کند که صفحه اصلی احتمالاً به کلمه کلیدی مربوطه مرتبط است. این به نوبه خود به این معنی است که این صفحه می تواند رتبه های بهتری برای این کلمه کلیدی یا کلمات کلیدی مشابه کسب کند. شما نباید از انکر تکست های غیر توصیفی (مثلاً «اینجا»، «بیشتر» و غیره) استفاده کنید و بهتر است روی کلمات کلیدی تمرکز کنید.

نکات کاربردی

هنگام پیوند دادن به صفحه فرود باید از کلمات کلیدی مشابه یا مرتبط استفاده کنید. مطمئن شوید که انکر تکست شما با محتوای صفحه فرود مطابقت دارد. انتخاب انکر تکست مناسب برای لینک بیلدینگ یکی از مهم ترین اقدامات برای رسیدن به رتبه اول در گوگل است.

روز نهم: کوتاه نگه داشتن مسیر کلیک

کاربران وب سایت می خواهند در اسرع وقت به صفحه مورد نظر خود برسند. این بدان معنی است که شما باید مسیرهای کلیک را تا حد امکان کوتاه نگه دارید. مسیر کلیک مسیری است که کاربر باید طی کند تا به صفحه مورد نظر برسد. به عنوان مثال، فرض کنید که کاربر می خواهد آنلاین خرید کند. کاربر ممکن است از صفحه خرید شروع کند و در نهایت به سبد خرید خود برسد. مسیر کلیک آنها ساده است و تعداد صفحاتی که کاربر باید برای رسیدن به محصول نهایی خود طی کند کوتاه است. طول مسیر کلیک نقش بسیار زیادی در عملکرد کاربر وب سایت دارد. به عنوان یک قانون ساده، هر صفحه فرعی باید حداقل سه کلیک با صفحه اصلی سایت فاصله داشته باشد.

نکات کاربردی

  • افزودن یک بردکرامپ ساده به کاربران شما این امکان را می دهد که با یک کلیک کوتاه به صفحات مورد نظر خود برسند.
  • شما باید مسیر کلیک را به 4 کلیک محدود کنید.
  • می توانید از فیلتر هوشمند و عملکرد جستجو استفاده کنید تا مسیر طولانی کلیک مشکلی در سایت شما ایجاد نکند.
  • از منظر بهبود تجربه کاربری; باید بگوییم که بحث کاهش سرعت رسیدن به نتایج کاربران به طور مستقیم در افزایش کلیک و افزایش رتبه گوگل سایت شما موثر است.
  • شما راه های آسانی برای افزایش سئوی سایت خود دارید و یکی از این روش ها کوتاه نگه داشتن مسیر کلیک است.
تحقیق حرفه ای کلمات کلیدی برای صفحات مهم

روز دهم: تحقیق حرفه ای کلمات کلیدی برای صفحات مهم

یکی از اقداماتی که برای رسیدن به رتبه اول در گوگل باید در نظر بگیرید تحقیق و جستجو برای یافتن کلمات کلیدی مناسب برای صفحات سایت است. ممکن است در گذشته این کار را انجام داده باشید، اما بهتر است نکات زیر را دوباره مرور کنید تا متوجه شوید چند کلمه کلیدی را از دست داده اید و بهترین آنها را برای خود بیابید. صفحات خود را در نظر بگیرید.

روز یازدهم: بهینه سازی صفحه فرود

تمام فعالیت هایی که برای بهینه سازی صفحات فرود انجام می شود، صفحات فرود سئو هستند و تفاوت خاصی با صفحات دیگر ندارند. هنگامی که صفحات فرود را برای بازاریابی ایجاد می کنید، باید تصمیم بگیرید که چه محتوایی را در آن صفحه قرار دهید و هدف خود را از ایجاد کمپین مشخص کنید.

هر وب سایتی باید یک صفحه فرود داشته باشد که بتواند کاربران را متقاعد کند تا در زمان معینی مشارکت کنند. هنگام ایجاد صفحه فرود، باید با مخاطبان خود آشنا باشید. در صفحات فرود باید تمام اطلاعات لازم را در اختیار کاربران قرار دهید. این اطلاعات شامل سرفصل هایی است که پیام ها، تماس ها، تعیین زمان و مکان رویداد، تصویر رویدادی که در حال وقوع است، گزینه های پرداخت و غیره است.

صفحات فرود نباید محتوای زیادی داشته باشند، حتی گاهی اوقات باید لیست صفحات فرود را حذف کنید تا کاربران از محتوای اصلی منحرف نشوند. صفحه فرود ایجاد شده باید تست شود.

انواع صفحات فرود

قبل از هر چیز بهتر است با انواع صفحات فرود آشنا شوید تا بتوانید به راحتی یک صفحه فرود برای وب سایت خود ایجاد کنید. صفحات فرود بخش هایی مانند هدر، فوتر، سایدبار و … ندارند، اما مخاطب از طریق تبلیغات و برندها با این صفحات آشنا می شود. علاوه بر یادگیری انواع صفحات فرود، می توانید با چند نمونه از صفحات فرود نیز آشنا شوید.

Opt-in page: یکی از صفحات فرود Opt-in page نام دارد که وقتی مانند صفحات اصلی سایت طراحی شود، عناصری مانند هدر، فوتر و … برای آن طراحی می شود.

تولید لید: صفحه فرود دیگری است که از نام و آدرس ایمیل بازدیدکنندگان استفاده می کند. هدف از ایجاد این نوع صفحه فرود به دست آوردن اطلاعات کاربران و اطلاع رسانی آنها می باشد.

Click Through: از دیگر صفحات فرود است که می توان در این قسمت از مطالب برای رسیدن به رتبه اول در گوگل به آن اشاره کرد. وقتی کاربران بر روی این صفحات کلیک می کنند، به صفحه دیگری منتقل می شوند. هدف از ایجاد این نوع صفحات فرود این است که قصد دارند کاربران را متقاعد کنند تا روی لینک مورد نظر کلیک کنند.

روز دوازدهم: بهینه سازی نقشه سایت

برای رعایت اصول سئو و رسیدن به رتبه اول در گوگل باید در همان ابتدای کار مواردی را تهیه و بهینه کنید. یکی از این عوامل ثبت نقشه سایت است. زمانی که به فکر راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی هستید، باید نقشه آن را در گوگل مپ ثبت کنید تا موتور گوگل به بهترین شکل ممکن صفحه شما را بخزد و ایندکس کند.

ایجاد نقشه سایت کار را برای ربات های خزنده گوگل آسان تر می کند و روند نمایه سازی صفحات نیز بهبود می یابد. در نتیجه بهتر است این فرآیند را به نحو احسن انجام دهید و از هیچ نکته و راهکاری برای بهینه سازی نقشه سایت غافل نشوید.

نقشه سایت بهینه شده سرعت ایندکس شدن صفحات را افزایش می دهد. نقشه سایت را تا جایی که می توانید کوچک بسازید تا سریعتر ایندکس شود، تمام صفحاتی که در وب سایت هستند و محتوای مهمی دارند باید در نقشه سایت قرار بگیرند. شاید خیلی از شما به دنبال ثبت رایگان سایت در گوگل باشید یا به فکر ساخت نقشه سایت باشید. در ادامه اطلاعات دقیقی از نقشه سایت در اختیار شما قرار خواهیم داد.

پس از رسیدن به رتبه اول در گوگل چکار باید کرد؟

فرض کنید زمان و تلاش شما به ثمر نشسته است و شما به رتبه اول در گوگل (First rank in Google) برای کلمات کلیدی مورد نظر خود رسیده اید. خب! حالا چی؟ اگر پاسخ شما این است که “بنشینید و از ترافیک سایتتان لذت ببرید”، من یک خبر بد برایتان دارم: کار شما تمام نشده است.

با توجه به اینکه اولین نتیجه در نتایج جستجوی گوگل حدود 33 درصد از کلیک‌های صفحه را دریافت می‌کند، رقبای زیادی تلاش می‌کنند تا آن نقطه را از شما بگیرند. بنابراین چگونه می‌توانید موقعیت مورد علاقه‌ای را که به دست آورده‌اید حفظ کنید؟ در اینجا چند نکته سئو برای شرکت با رتبه برتر شما وجود دارد که به شما کمک می کند در حفظ جایگاه خود فعال باشید. با ما همراه باشید تا راه های رسیدن به رتبه اول در گوگل بیشتر آشنا شوید.

برای طراحی فروشگاه اینترنتی خود به کمک نیاز دارید؟ در صورت تمایل با ما تماس بگیرید یا نظر خود را در زیر بنویسید. ما بسیار خوشحالیم که به هر یک از نیازهای SEO شما کمک کنیم!

چرا باید سئو سایت خود را ادامه دهید؟

چرا باید سئو سایت خود را ادامه دهید؟

برای اینکه بفهمید برای ماندن در صدر چه کاری می توانید انجام دهید، ابتدا باید ایده ای داشته باشید که در صورت توقف سئو، چه چیزی می تواند باعث سقوط شما در نتایج جستجو شود.

رقابت از بین نمی رود

به این فکر کنید که چقدر طول کشید تا شما به اولین نتیجه در صفحه تبدیل شوید، و چقدر شرکت هایی که پایینتر از شما هستند میخواهند جایگاهتان را تصاحب کنند. اکنون، شما همان کسب و کاری هستید که دیگران سعی در شکست دادن آن دارند. شما می توانید نسبتاً مطمئن باشید که شرکت های دیگر در حال انجام تحقیقات جدی در مورد سایت و لینکهای شما هستند، درست مانند سایت هایی که قبلاً رتبه اول در گوگل را اشغال کرده بودند.

به روز رسانی الگوریتم برای رتبه اول در گوگل اجتناب ناپذیر است

با توجه به اینکه گوگل الگوریتم جستجوی خود را حدود 500 تا 600 بار در سال تغییر می دهد، نمی توانید مطمئن باشید که سایت یا صفحه شما در همان مکان باقی می ماند. در نتیجه، باید مراقب رتبه های خود باشید و درک کنید که در صورت نوسان، ممکن است رتبه اول در گوگل را از دست بدهید.

محتوای بهتر برای رتبه اول در گوگل همیشه در حال تولید است

ممکن است محتوای شما در حال حاضر مرتبط باشد، اما کلمات کلیدی که استفاده می‌کنید ممکن است قدیمی شوند. بسته به موضوع، صفحه شما ممکن است ظرف چند هفته به اخبار قدیمی تبدیل شود. حتی اگر اینطور نباشد و اطلاعات شما به موقع نباشد، همیشه این احتمال وجود دارد که شخص دیگری چیز بهتری بنویسد.

حتی اگر محتوایی که در این لحظه دارید برای کسب رتبه اول در گوگل کافی است، اما هر چه سن آن بیشتر شود و رقابت بیشتر شود، گوگل ارزش کمتری برای آن در نظر خواهد گرفت. مهم نیست که اطلاعات شما در حال حاضر چقدر به موقع و مرتبط باشد، در نهایت منسوخ خواهد شد و گوگل نمی خواهد مطالب قدیمی را به کاربران ارائه دهد.

اطمینان حاصل کنید که صفحه برای کلیک ها بهینه شده است

با اطمینان از اینکه تعداد زیادی از کاربران روی سایت شما کلیک می کنند، از مزایای املاک اصلی گوگل خود استفاده کنید. می توانید با نوشتن توضیحات متا که افراد را به کلیک کردن ترغیب می کند، مزایای رتبه بالای خود را به حداکثر برسانید. کلمات و عباراتی مانند «چگونه»، «رایگان»، «نکات»، «چرا»، «بهترین» و «ترفندها» کار بسیار خوبی در این زمینه دارند.

همچنین می‌توانید از ترافیک ثابتی که احتمالاً دریافت می‌کنید برای آزمایش اینکه چه چیزی برای تبدیل کار می‌کند و چه چیزی کار نمی‌کند، پس از حضور بازدیدکنندگان در صفحه استفاده کنید. بهینه سازی نرخ تبدیل یا CRO می تواند به شما کمک کند تا تصمیمات آگاهانه ای در مورد تغییر صفحات خود بگیرید، نتایج بهتری از وب سایت خود بگیرید و درباره بازدیدکنندگان خود اطلاعات بیشتری کسب کنید.

کاری که می توانید انجام دهید تا رتبه اول در گوگل بمانید

اکنون که می دانید چه چیزی باعث لغزش سایت ها در رتبه بندی می شود، چگونه می توانید از وقوع این اتفاقات برای کسب و کار خود جلوگیری کنید؟ برای کسب رتبه اول در گوگل تا انتهای مطلب همراه ما در دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر باشید.

لینک های بیشتری را از سایت های دیگر دریافت کنید

اگر چه در صورتی که وب سایت شما در رتبه اول در گوگل قرار گرفته باشد، احتمال زیادی وجود دارد که لینک های بسیار متنوعی داشته باشد، اما این بدان معنا نیست که شما باید ساختن را متوقف کنید. تا زمانی که لینک های بسیار باکیفیتی داشته باشند، واقعاً ممکن نیست، و شما می توانید از موقعیت خود به عنوان یک سایت با رتبه بالا استفاده کنید تا دیگران را به شما پیوند دهند. با ادامه همان استراتژی هایی که در وهله اول برای ایجاد لینک استفاده کردید، باید بتوانید جایگاه برتر خود را در صفحه نتایج مستحکم کنید.

لینک داخلی خود را بهبود بخشید

علاوه بر به دست آوردن لینک از سایت های دیگر، لینک دادن به صفحات خود در سایت شما نیز کلید حفظ رتبه اول در گوگل جستجوی خوب است. این کاری است که امیدواریم از زمانی که سایت خود را راه اندازی کرده اید (یا شروع به بهینه سازی آن کرده اید) انجام داده باشید، اما اگر نه، اکنون زمان خوبی برای شروع است. نیازی نیست فوراً صفحات خود را با لینک هایی به صفحات دیگر پر کنید. به دنبال مکان هایی باشید که محتوای شما به طور طبیعی مرتبط به نظر می رسد.

به محتوایی که در حال حاضر دارید و مرتبط با آنچه می‌نویسید فکر کنید و یک لینک اضافه کنید. اگر فکر می کنید برای خوانندگان مفید نیست، هیچ سئو داخلی را بیهوده انجام ندهید، اما یک لینک با کیفیت که درک خواننده را بهبود می بخشد، افزودنی عالی برای سایت شما است.

شما به راحتی می توانید لینک هایی را در سایت خود با اضافات کوچک ایجاد کنید، مانند “برای اطلاعات بیشتر در مورد _____، این منبع عالی است.” لینک داخلی همچنین به رتبه بندی صفحات فردی شما برای کلمات کلیدی طولانی کمک می کند. استفاده از انکر تکست که مخصوص صفحه است، برخلاف کلمات کلیدی گسترده سایت، به این امر کمک می کند. این را در نظر داشته باشید که به مرور زمان صفحات جدیدی را به سایت خود اضافه می کنید.

سرعت سایت خود را کنترل کنید

هنگامی که کاربران در صفحه شما هستند، باید مطمئن شوید که آن‌ها به اندازه کافی در آنجا می‌مانند تا محتوای شما را بخوانند و امیدواریم روی صفحات دیگر کلیک کنند. نرخ پرش بالا باعث می شود شما در رتبه بندی پایین بیایید، بنابراین می خواهید مطمئن شوید که هیچ چیزی در مورد سایت شما بلافاصله کاربران را از خود دور نمی کند. وب سایت های کند تمایل به افزایش نرخ پرش دارند، بنابراین مراقب سرعت سایت خود باشید.

Google Page Speed ابزار خوبی برای شناسایی مشکلاتی است که سرعت صفحات شما را کند می کند و می تواند به شما کمک کند چگونه آنها را برطرف کنید. اگر می‌دانید که سایت کندی دارید اما ابزار لازم برای رفع آن را ندارید، این مجموعه از ابزارهای سرعت سایت نیز منبع خوبی است.

سرعت بارگذاری صفحات چگونه می تواند سبب رسیدن به رتبه اول در گوگل شود؟

سرعت بارگذاری صفحات یکی از عوامل مهم در رتبه‌بندی سایت‌ها در موتورهای جستجو مانند گوگل است. زمان بارگذاری صفحات وب اثر مستقیم بر تجربه کاربری دارد و گوگل تمایل دارد که صفحاتی که به سرعت بارگذاری می‌شوند را به کاربران نمایش دهد. در نتیجه، بهبود سرعت بارگذاری صفحات می‌تواند منجر به ارتقاء رتبه سایت در نتایج جستجو شود. بنابراین، بهبود سرعت بارگذاری صفحات و ایجاد یک تجربه کاربری بهتر می‌تواند به تحسین موتورهای جستجو و بهبود رتبه‌بندی سایت شما کمک کند.

سرعت بارگذاری صفحات چگونه می تواند موجب کسب به رتبه اول در گوگل گردد؟

عملیات لازم برای رسیدن به رتبه اول در گوگل

توضیحات

بهینه‌سازی تصاویر اندازه‌کاهش تصاویر، فشرده‌سازی تصاویر با استفاده از فرمت‌های مناسب مانند JPEG، PNG و استفاده از تگ‌های تصویر بهینه‌شده می‌تواند بهبود سرعت بارگذاری صفحات را ایجاد کند.
بهینه‌سازی کدها و فایل‌ها کاهش حجم کدهای HTML، CSS و JavaScript و بهینه‌سازی فایل‌های CSS و JavaScript با فشرده‌سازی (minify) کمک می‌کند که صفحات سریعتر بارگذاری شوند. همچنین، بهینه‌سازی کدها و جابجایی فایل‌های CSS به بالای صفحه (CSS inlining) و جابجایی فایل‌های JavaScript به انتهای صفحه (defer loading) نیز می‌تواند به بهبود سرعت بارگذاری کمک کند.
بهبود نگارش برنامه‌نویسی سمت سرور بهینه‌سازی سرور و استفاده از کش‌های سمت سرور (server-side caching) می‌تواند سرعت بارگذاری صفحات را افزایش دهد. استفاده از CDN (شبکه توزیع محتوا) نیز به کاهش زمان درخواست‌ها و بارگذاری منابع کمک می‌کند.
لود تنبل (Lazy Loading) استفاده از تکنیک لود تنبل برای تصاویر، فرمت‌های ویدئویی و محتواهای بلند می‌تواند بهبود سرعت بارگذاری صفحات را ایجاد کند. با این روش، تصاویر و محتواها فقط زمانی بارگذاری می‌شوند که کاربر به آنها نیاز داشته باشد.
بهبود تجربه کاربری در دستگاه‌های موبایل بهبود تجربه کاربری برای کاربران موبایل از طریق استفاده از طراحی ریسپانسیو و بهینه‌سازی عملکرد در دستگاه‌های موبایل نیز می‌تواند به سرعت بارگذاری صفحات کمک کند.
استفاده از AMP (صفحات موبایل شتاب‌دهنده) استفاده از فناوری AMP که توسط گوگل توسعه داده شده است، می‌تواند بهبود سرعت بارگذاری صفحات موبایلی شما را تضمین کند. صفحات AMP به‌طور خاص برای سرعت بارگذاری ساخته شده‌اند و معمولاً سرعت بارگذاری بسیار بالاتری نسبت به صفحات وب معمولی دارند.

با اجرای این روش‌ها و بهینه‌سازی‌ها، می‌توانید سرعت بارگذاری صفحات وب خود را بهبود داده و بهترین تجربه را برای بازدیدکنندگان فراهم کنید که این موضوع می‌تواند به ارتقاء رتبه سایت شما در موتورهای جستجوی گوگل کمک کند.

سایت خود را به روز نگه دارید تا رتبه اول در گوگل حفظ شود!

برای حفظ رتبه اول در گوگل ، باید به طور مداوم صفحات خود را به روز کنید. این به این معنی نیست که هر ماه یک بازنگری کامل سایت انجام دهید، بلکه صرفاً ارتباط صفحات خود را زیر نظر بگیرید و مطمئن شوید که قدیمی نمی شوند. اگر محتوای سایت شما به زمان حساس نیست، یک وبلاگ راه اندازی کنید. این به شما راهی می دهد تا نه تنها “تازه” سایت خود را حفظ کنید، بلکه درباره اخبار و رویدادهای صنعت نیز بحث کنید. این می تواند منجر به بازدیدکنندگان بیشتر و اشتراک گذاری های اجتماعی شود که فقط می تواند به سایت شما کمک کند.

هیچ فرمول خاصی برای ادامه یافتن نتیجه رتبه اول در گوگل وجود ندارد، اما ترکیبی از نکات سئوی بالا برای شرکتی که رتبه اول شما را دارد، باید شما را از هرگونه سقوط بزرگ باز دارد. و اگر قبلاً به آن رتبه بالا دست یافته اید، شانس خوبی وجود دارد که در حال حاضر یک استراتژی سئو قوی داشته باشید. در مورد سئو سوالی دارید؟

سایت خود را ریسپانسیو کنید

از آنجایی که دستگاه های تلفن همراه و تبلت به روش های محبوب تر برای مرور اینترنت تبدیل می شوند، مهم است که سایت خود را با این دستگاه ها سازگار کنید. اگر خواندن صفحات شما سخت است یا مرور آن در گوشی های هوشمند دشوار است، نرخ پرش شما می تواند به شدت افزایش یابد و شما را در رتبه بندی پایین بیاورد. اگر مطمئن نیستید که چگونه از ریسپانسیو بودن سایت خود مطمئن شوید، صفحه ما ایندکس اول موبایل چیست؟ نحوه بهینه سازی گوگل برای Mobile First indexing را بخوانید.

آیا می توانیم خودمان سئو انجام دهیم یا باید یک متخصص آن را به دست بگیرد؟

بله، می‌توانید خودتان سئو (بهینه‌سازی موتورهای جستجو) را انجام دهید، اما توجه داشته باشید که موفقیت در این حوزه نیازمند دانش و تجربه کافی است. سئو یک فرآیند پیچیده و مستمری است که نیازمند بررسی‌های مداوم، به‌روزرسانی‌ها و تحلیل‌های دقیق است. اگر دارای تجربه و دانش در حوزه سئو هستید و قادر به تحلیل و بهینه‌سازی وب‌سایت خود هستید، می‌توانید خودتان سئو را انجام دهید. در این صورت، می‌توانید از منابع آموزشی آنلاین، مقالات مرتبط با سئو، ویدئوها و ابزارهای تحلیلی استفاده کنید تا بهبودهای لازم را انجام دهید. اما اگر به صورت حرفه‌ای نمی‌دانید که چگونه سئو را به‌صورت کامل انجام دهید و نیازمند تخصص و تجربه بیشتر هستید، بهتر است از خدمات متخصصین سئو استفاده کنید. مشاوره سئو از متخصصین با تجربه می‌تواند به شما کمک کند تا به‌صورت دقیق‌تر و کارآمدتر برنامه‌ریزی کنید و استراتژی‌های مناسبی برای بهبود سئو وب‌سایت خود تعیین کنید. مشاوره سئو

مزایای استفاده از متخصص سئو شامل:

  1. دانش تخصصی: متخصصین سئو دارای دانش عمیق و تخصصی در زمینه بهینه‌سازی موتورهای جستجو هستند و با تحلیل‌های پیشرفته می‌توانند نیازها و مسائل وب‌سایت شما را شناسایی کنند.
  2. استفاده از بهترین روش‌ها: متخصصین سئو با استفاده از بهترین روش‌ها و تکنیک‌های موثر، به بهبود رتبه‌بندی وب‌سایت شما کمک می‌کنند.
  3. زمانبندی مناسب: متخصصین سئو می‌توانند برنامه‌ریزی مناسب را برای بهبود سئو وب‌سایت شما انجام دهند و نتایج را در زمان مناسب ارائه دهند.
  4. اهمیت مدیریت زمان: با استفاده از متخصص سئو، شما می‌توانید به دیگر مسائل کسب و کار خود تمرکز کنید و وقت بیشتری را صرف توسعه و رشد کسب و کارتان کنید.
در نهایت، انتخاب بین انجام خودکار سئو و استفاده از متخصصان سئو بستگی به میزان دانش، تجربه و منابع شما دارد. برای بهترین نتیجه، می‌توانید با متخصصین سئو مشورت کنید و بر اساس نیازها و هدف‌های خود، تصمیم بهینه را بگیرید. رتبه اول گوگل مهم است یا کلا صفحه اول گوگل کافی است؟

رتبه اول گوگل مهم است یا کلا صفحه اول گوگل کافی است؟

رتبه اول در نتایج موتورهای جستجو، به ویژه گوگل، اهمیت بسیار زیادی دارد. همچنین، صفحه اول نتایج گوگل نیز مهم است اما در مقایسه با رتبه اول، تأثیر آن کمتر است. در اکثر موارد، کاربران به دنبال اطلاعات و محتوای مرتبط با جستجوی خود هستند و نتایج اولیه در صفحه اول گوگل بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. بنابراین، هدف اصلی شما باید بهینه‌سازی وب‌سایتتان به نحوی باشد که بهترین رتبه‌بندی ممکن در نتایج جستجوی گوگل را برای کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان داشته باشید. رتبه اول در گوگل نشان دهنده این است که وب‌سایت شما در موقعیت برتر قرار دارد و بیشترین ترافیک و بازدید را به خود جذب کرده است. در صورتی که به خوبی بهینه‌سازی نشده باشید و رتبه‌بندی مناسبی در نتایج جستجو نداشته باشید، احتمال کمتر دیده شدن وب‌سایتتان توسط کاربران و بالا نیامدن در نتایج جستجو بسیار زیاد است. بنابراین، تلاش برای رسیدن به رتبه اول گوگل برای کلمات کلیدی مهم و کاربردی کسب و کار شما، بسیار مهم و حیاتی است. مهمترین راه برای سئو و بهینه سازی سایت شما، بهینه‌سازی محتوا، استفاده از کلمات کلیدی مرتبط، ایجاد لینک‌های باکیفیت و مطابقت با معیارهای سئو گوگل است. اگر برای انجام این کارها دانش و تجربه کافی ندارید، استفاده از خدمات متخصصین سئو می‌تواند به شما کمک کند تا به بهترین رتبه‌بندی و نتایج مطلوب در نتایج جستجو برسید.
سوالات متداول
آیا کسب رتبه اول در گوگل واقعا موجب افزایش فروش ما می‌شود؟

کسب رتبه اول در گوگل نه تنها موجب افزایش مشتریان و فروش شما می‌شود بلکه منجر به برندسازی و کسب اعتبار برای کسب‌وکار شما خواهد شد.

با چقدر هزینه می‌توانیم رتبه اول گوگل را به دست بیاریم؟

کسب رتبه یک گوگل موقتی است و شما برای حفظ این جایگاه باید همواره وبسایت خود را زنده و فعال نگه دارید. برای این منظور نیاز است که یک نفر یا یک تیم سئوکار حرفه‌ای به‌طور مستمر و مداوم بر روی وبسایت شما فعالیت کنند.

بعد از چه مدتی به رتبه اول در گوگل دست پیدا می‌کنیم؟

هیچ تضمین و زمان دقیقی نمی توان برای دستیابی به رتبه اول گوگل تعیین کرد. این موضوع بستگی به نوع خدمات و محصولات شما، تجربه و مهارت سئوکار و پیشینه وبسایت شما دارد.

مقالات پیشنهادی
star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاه کاربران

57 پاسخ

  1. سلام ممنون از محتوای خوب
    رتبه اول واقعا بهترین اتفاق میتونه برای یه فروشگاه اینترنتی باشه …
    میتونه فروش ده برابری باشه …

    1. سلام البته این اصطلاح ریسپانسیو بودن فقط برای موبایل نیست بلکه برای تبلت و یا سایر سایزهای مانیتور کاربرد داره

    1. سلام سئو همیشه برای رقابت پایدار لازم هست و اگر رتبه خوبی دارید بنابراین استراتژی متفاوتی نیاز دارید تا حفظ رتبه داشته باشید

  2. سلام. پس از انجام دادن مواردی که در مطلب ذکر کردید، معمولا چقدر زمان میبره تا سایت ما به لینک های اولیه گوگل برسه؟

    1. سلام دوست گرامی
      بسته به حوزه کاری شما و میزان فعالیت رقبا داره اما اگر باید یک زمان گفته باشم معمولا بین ۶ تا ۱ سال

  3. سلام به مدت دو ماه از روش های این مقاله استفاده کردم و سایتم الان تو صفحه اول و دوم گوگل اومده ممنونم ازتون

  4. سلام آیا متخصصین سئو هم همین فعالیت ها رو انجام میدن ؟ یا اونها کارای دیگه ای میکنن که نتیجه بهتری میگیرن؟

    1. سلام در مجله Search Engine Journal البته اگر به انگلیسی مسلط باشید . در غیر این صورت سرچ فارسی در وبسایت ما مطالب خوبی داره

  5. من سایتم رو به مجموعه سپردم و متاسفانه متوجه شدم که با روش غیر اصولی کار میکردن، رتبه های سایتم همه ریزش کردن!!! شما میتونید راهنماییم کنید؟

  6. سلام من ی مشکلی که دارم سایت رو زدم ولی فروش خوبی ندارم. کسب و کارم فروش لوازم جانبی موبایله تماس بگیرم مشاوره دارید؟

    1. سلام دوست گرامی
      جلسه اول مشاوره رایگان هست و می توانید برای هماهنگی آن به شکل انلاین یا حضوری با کارشناس مربوطه تماس بگیرید:
      ۰۲۱۲۶۴۰۸۸۱۶-۱۷

  7. سلام . آیا گرافیک سایت هم روی رتبه گرفتن توی گوگل تاثیر داره یا مهمترین چیز محتواس و اگه محتوامون خوب باشه رتبه میگیریم؟ بابت راهنمایی های خوبتون هم ممنونم.

    1. سلام قطعا گرافیک سایت اگر خوب باشه باعث ماندگاری بیشتر کاربر میشه و کاربر از محتوای شما هم بیشتر لذت میبره و به call to action آن بیشتر اهمیت میده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *