myc-logo1

سرپ گوگل (Google SERP) چه کاربردی دارد؟

سرپ گوگل (Google SERP) چه کاربردی دارد؟
سرپ گوگل
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
اولین امتیاز رو ثبت کنید

سرپ گوگل Google head در واقع نتایج اولیه گوگل یا همان جوابی است که کاربران در موتورهای جستجو به دنبال آن هستند. SERP یکی از موارد مهم در سئو و بهینه‌سازی وب‌سایت محسوب می‌شود که از اهمیت بالایی در رتبه‌بندی برخوردار است. به دلیل اهمیت بالای سرپ در سئو، مدیر سئو باید در این زمینه آگاهی کاملی داشته باشد تا بتواند وب‌سایت خود یا مشتریانش را بهینه‌سازی کند و در google SERP قرار بگیرد. قرارگیری وب‌سایت در SERP در معرفی وب‌سایت و کسب درآمد از بیزنس اهمیت بالایی دارد.

با داشتن اطلاعات لازم در این زمینه شما به‌راحتی می‌توانید هنگام مدیریت فروشگاه های اینترنتی و سایت ، وب‌سایت خود را در چنین موقعیت خوبی قرار دهید تا کاربران در اولین جستجو به وب‌سایت شما دسترسی پیدا کنند. ما در این مقاله به بررسی سرپ گوگل می‌پردازیم برای آگاهی بیشتر در این زمینه به شما پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید چراکه این مقاله حاوی مطالب مفیدی است که در بهینه‌سازی وب‌سایتان به شما کمک خواهد کرد.

ضرورت استفاده از سرپ گوگل

هنگام مدیریت فروشگاه های اینترنتی و سایت با کمک موتورهای جستجو می‌توان به انواع محتوا نظیر تبلیغات پولی، تصاویر، متن یا ویدیوها دسترسی پیدا کرد. محتوای متنی که گوگل برای کاربران خود پس از تایپ و جستجو ارائه می‌دهد شامل صفحاتی است که به ترتیب پشت سر هم قرار می‌گیرند. در صورت رعایت قواعد سئو ازجمله به کار بردن کلمه کلیدی درست و به‌جا وب‌سایت شما در صفحه SERP قرار می‌گیرد. SERP به‌عنوان یک فرایند این فرصت را به شما می‌دهد تا وب‌سایت خودتان را بهتر به کاربران نشان دهید. درنتیجه ترافیک بازدیدکنندگان وب‌سایتتان نیز به‌مراتب افزایش خواهد یافت. یک وب‌سایت زمانی ایده¬آل و مطلوب به نظر می‌رسد که با رعایت کردن قواعد سئو و علائم املایی و نگارشی در صفحه اول گوگل نمایش داده شود.

چه مواردی در سرپ گوگل دیده می‌شود؟

SERP یا همان صفحه‌نمایش نتایج موتورهای جستجو است که پس از تایپ کردن نام واژه در موتورهای جستجو در صفحه گوگل ظاهر می‌شود. از اهداف سئو در تولید محتوای متنی این است که وب‌سایت شما در دیده شود و به جایگاه مطلوبی دست پیدا کند. شاید این سؤال در ذهن شما خطور کند که کاربران چه مواردی را در صفحه‌نمایش SERP مشاهده خواهند کرد. این موارد عبارت‌اند از:

نتایج وب‌سایت‌های مربوط به موضوع

نتایج سایر وب‌سایت‌های مربوط به موضوع شامل نتایج طبیعی است که گوگل با توجه به موضوع وب‌سایت‌های مرتبط را شناسایی و در سرپ گوگل نمایش می‌دهد. در SERP از سطر دوم به پایین این نتایج طبیعی قابل‌مشاهده خواهد بود و کاربران می‌توانند به محتوای سایر وب‌سایت‌ها نیز دسترسی پیدا کنند.

rich snipet

همان‌طور که در بالا بیان کردیم نتایج طبیعی سایر وب‌سایت‌ها از سطر دو به پایین در سرپ قرار می‌گیرند. rich snippet شامل اطلاعاتی ازجمله رأی کاربران و تصاویر مربوط به محتوا است که در کنار بعضی از نتایج طبیعی نشان داده می‌شود.

Adwords

تبلیغات گوگل یا ادورز جدا از سایر نتایج در سطر اول در صفحه سرپ گوگل قرار می‌گیرد. شما با پرداخت هزینه ادورز می‌توانید در سطر نتایج جا بگیرید. بعد از پرداخت هزینه تبلیغات، گوگل کلمه ad را در کنار سطرها برای مشخص نمودن تبلیغات از سایر نتایج قرار می‌دهد.

گراف دانش

گراف دانش در سرپ گوگل شامل داده‌ها، نمودارها و سؤالات متداولی است که برای پاسخ سؤالات کاربران در SERP دیده می‌شود.

سرپ گوگل

چگونه در نتایج جستجو جایگاه بهتری داشته باشیم؟

SERP نقش مهمی در افزایش بازدید، افزایش فروش اینترنتی محصولات و در کل سئو دارد. امروزه اکثر افراد با توجه به مشکلات ترافیک شهری برای دسترسی بهتر و مشاهده محصولات از طریق گوگل خدمات و کالاهای موردنیاز خود را سرچ می‌کنند. به همین دلیل قرار گرفتن در صفحات نتایج گوگل از اهمیت بالایی برخوردار است. با توجه به خریدوفروش محصولات به‌صورت اینترنتی باید وب‌سایت شما در معرفی محصولات و خدمات در صفحات نتایج جستجو در جایگاه مطلوبی قرار گیرد.
سطر اول در سرپ گوگل در معرفی هرچه ‌بهتر وب‌سایت شما نسبت به سایر سطرها نقش مهمی را ایفا می‌کند. به‌طورکلی اگر وب‌سایت شما در SERP در صفحه اول و سطر اول قرار بگیرد نسبت به سایر وب‌سایت‌ها بازدید بالایی خواهد داشت و درواقع چند برابر بیشتر کلیک می‌خورد.

برای قرار گرفتن در صفحات نتایج جستجو باید مطالب وب‌سایت شما در عین مفید بودن با موضوع اصلی که توسط کاربر سرچ می‌شود نیز مرتبط باشد و اطلاعات باارزشی را به کاربر منتقل کند. قرار گرفتن در SERP کار سخت و پیچیده‌ای نیست بلکه شما باید اصول سئو را کاملاً در متن رعایت کنید. انتخاب کلمه کلیدی مناسب با متن، لینک سازی، رعایت اصول سئو از مراحل مهمی در کسب جایگاه مطلوب در نتایج صفحات موتور جستجو محسوب می‌شود. تولید محتوایی که بر اساس این مراحل انجام می‌شود ارزش بالایی دارد و درنتیجه رتبه بالایی را در سئو کسب خواهد کرد.

نکته

شاید برایتان جالب باشد اما بهتر است بدانید که گوگل یک سری ربات خزنده برای بررسی کردن سایر وب‌سایت‌ها دارد که به کمک این ربات‌ها همه اطلاعات در وب‌سایت‌ها فهرست بندی یا ایندکس می‌شود. در مواقعی که کاربر با تایپ در موتورهای جستجو عبارتی را سرچ می‌کند، ازاینجا به بعد گوگل دست‌به‌کار می‌شود و هم‌زمان برای دسترسی بیشتر کاربر به مطالب سایر وب‌سایت‌ها عبارت سرچ شده را با صفحات ایندکس شده مطابقت می‌دهد. طی این فرآیند نتایج طبیعی سایر وب‌سایت‌ها نیز در SERP نمایش داده می‌شود. به این نکته دقت داشته باشید که نتایج صفحات موتورهای جستجو از معتبرترین و باکیفیت‌ترین صفحاتی است که در رابطه با عبارت سرچ شده بیشترین اطلاعات را به کاربر می‌دهد. آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر اماده ارائه نمات تکمیلی در این با ره به شما می باشد.

اهداف کاربران در سرپ گوگل

امروزه اکثر کاربران اینترنتی در فضای مجازی به دنبال خرید کالا و خدمات موردنیاز خود هستند. درواقع کاربران با واردکردن عبارت یا عنوان محتوا در موتورهای جستجو به دنبال محتوا و مطالب باارزش در رابطه با عنوان هستند. برای اینکه در سرپ گوگل بتوانید در جایگاه مطلوبی جا شوید بهتر است قبل از هر چیز از اهداف کاربر مطلع شوید تا با توجه به نیاز کاربر محتوای مفیدی را در وب‌سایتتان ارائه دهید.
اهداف کاربران در گوگل SERP عبارت‌انداز:

دستیابی به اطلاعات در سرپ گوگل

اغلب کاربران باهدف دستیابی اطلاعات در بخش‌های مختلف در رابطه با عنوان سرچ می‌کنند. به‌عنوان‌مثال کاربری که عبارت سس گوجه‌فرنگی را در موتورهای جستجو سرچ می‌کند به دنبال کسب همه اطلاعات موردنیاز در رابطه با پخت و نگهداری سس گوجه‌فرنگی است و کاری به تاریخچه سس گوجه‌فرنگی درگذشته ندارد. درواقع بر اساس کلیدواژه می‌توانید پیش بروید و محتوای درخور با کلیدواژه در وب‌سایت خود ارائه دهید.

مسیریابی

در بعضی مواقع کاربران به دنبال یافتن آدرس و مسیریابی مکان مشخصی ازجمله رستوران و محله مشخصی از شهر یا پیدا کردن نرم‌افزار یا یک وب‌سایت هستند.

معامله

گاهی هم پیش می‌آید که کاربران در فضای مجازی به دنبال خریدوفروش کالاهای نو و دست‌دوم هستند و در فضای مجازی عبارت خرید و فروش محصولات را وارد می‌کنند.

کسب اطلاعات تجاری در سرپ گوگل

در برخی از مواقع کاربران قصد خرید ماشین را در آینده نه‌چندان دور دارند به همین خاطر با تحقیق کلیدواژه مربوط به خرید ماشین اطلاعات لازم را در این رابطه با سرچ کردن کسب می‌کنند.

سخن پایانی

سرپ گوگل درواقع نتایج اولیه گوگل یا همان جوابی است که کاربران در موتورهای جستجو به دنبال آن هستند. برای اینکه وب‌سایت شما در نتایج صفحات گوگل به‌خوبی دیده شود بهتر است وب‌سایت خود را بهینه‌سازی کنید و قواعد سئو را در تولید محتوا پیاده‌سازی کنید. به این نکته دقت داشته باشید که کسب رتبه بالا و قرار گرفتن در صفحه SERP نیاز به صبر و حوصله دارد چراکه کمتر از 6 ماه دستیابی به صفحه اول سرپ گوگل امکان‌پذیر نخواهد بود. آژانس دیجیتال مارکتینگ با بیش از 10 سال سابقه کار می‌تواند درزمینه طراحی سایت، خدمات سئو، آموزش‌های لازم در مورد مدیریت اینستاگرام و تبلیغات گوگل باهدف بهینه‌سازی وب‌سایت و فروش بیشتر خدمات و محصولات شمارا یاری کند.

star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
اولین امتیاز رو ثبت کنید
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *