myc-logo1

نکات طراحی وب و ۱۰ نکته عالی طراحی وب اسکریپت

نکات طراحی وب و 10 نکته عالی طراحی وب اسکریپت
نکات طراحی وب
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
اولین امتیاز رو ثبت کنید

نکات طراحی وب Web design tips سایت عالی برای هر کسب و کاری که سعی در موفقیت آنلاین دارد مهم است، اما اگر وب سایتی شانسی برای رتبه بندی جستجوی خوب نداشته باشد، افراد بسیار کمی ممکن است آن را ببینند. برای جلوگیری از داشتن وب سایتی که مناسب موتورهای جستجو نیست، فقط باید برخی از اصول اولیه سئو و شیوه های خوب توسعه محتوا را در نظر بگیرید. در اینجا نکات طراحی وب وجود دارد که می تواند شما را به طراحی وب سایتی با موتور جستجوی دوستانه تر بدون قربانی کردن خلاقیت و سبک شما هدایت کند. با آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر همراه باشید.

نکات طراحی وب

1. مطمئن شوید که ناوبری سایت شما برای موتورهای جستجو مناسب است.

موتورهای جستجو برای خزیدن وب‌سایتی که از navigationCSS و جاوا اسکریپت محجوب استفاده می‌کند، می‌تواند تقریباً هر یک از جلوه‌های جذابی را که به دنبال آن هستید، بدون به خطر انداختن رتبه‌بندی موتورهای جستجو، ارائه دهد.

2. برای نکات طراحی وب اسکریپت ها را خارج از سند HTML قرار دهید.

هنگامی که وب سایت خود را کدنویسی می کنید، مطمئن شوید که جاوا اسکریپت و CSS را خارجی می کنید. موتورهای جستجو یک وب سایت را از طریق آنچه در سند HTML موجود است مشاهده می کنند. جاوا اسکریپت و CSS، اگر خارجی نباشند، می توانند چندین خط کد اضافی را در اسناد HTML شما اضافه کنند که در بیشتر موارد، جلوتر از محتوای واقعی هستند و ممکن است خزیدن در آنها را کندتر کنند. این جزو نکات طراحی وب که بسیار مهم است میباشد

موتورهای جستجو دوست دارند در سریع ترین زمان ممکن به محتوای یک وب سایت برسند.

3. از محتوایی استفاده کنید که خزنده موتورهای جستجو می تواند بخواند.

محتوا نیروی حیات یک وب سایت است و همان چیزی است که موتورهای جستجو از آن تغذیه می کنند. هنگام طراحی یک وب سایت، مطمئن شوید که ساختار خوب محتوا (عنوان، پاراگراف ها و پیوندها) را در نظر گرفته اید.

سایت‌هایی با محتوای بسیار کم در نتایج جستجو دچار مشکل می‌شوند و در بیشتر موارد، در صورت برنامه‌ریزی مناسب در مراحل طراحی، می‌توان از این امر اجتناب کرد. به عنوان مثال، از تصاویر برای متن استفاده نکنید، مگر اینکه از تکنیک جایگزینی متن تصویر پس‌زمینه CSS استفاده کنید.

4. URL های خود را برای جستجوی دوستانه طراحی کنید.

URL های مناسب برای جستجو، URL هایی نیستند که خزیدن آنها سخت باشد، مانند رشته های پرس و جو. بهترین URL ها حاوی کلمات کلیدی هستند که به توصیف محتوای صفحه کمک می کنند.
مراقب برخی از سیستم های مدیریت محتوا باشید که از اعداد تولید شده به صورت خودکار و کدهای ویژه برای URL های صفحه استفاده می کنند.

سیستم های مدیریت محتوای خوب به شما این امکان را می دهد که URL های وب سایت خود را سفارشی و “زیبا” کنید.

همچنین بخوانید: اصول سئو در طراحی سایت

5. صفحاتی را که نمی خواهید فهرست موتورهای جستجو را مسدود کنید.

ممکن است صفحاتی در سایت شما وجود داشته باشد که نمی خواهید موتورهای جستجو ایندکس کنند. این صفحات می توانند صفحاتی باشند که هیچ ارزشی به محتوای شما اضافه نمی کنند، مانند اسکریپت های سمت سرور. این صفحات وب حتی می توانند صفحاتی باشند که شما از آنها برای آزمایش طرح های خود در حین ساختن وب سایت جدید استفاده می کنید (که توصیه نمی شود، با این حال بسیاری از ما هنوز این کار را انجام می دهیم).

فایل robots.txt

این صفحات وب را در معرض ربات های وب قرار ندهید. شما می توانید با مشکلات محتوای تکراری در موتورهای جستجو و همچنین کاهش تراکم محتوای واقعی خود مواجه شوید و این موارد می تواند تأثیر منفی بر موقعیت های جستجوی وب سایت شما داشته باشد.

بهترین راه برای جلوگیری از ایندکس شدن برخی صفحات وب توسط خزنده های موتورهای جستجو، استفاده از فایل robots.txt است، یکی از پنج فایل وب که وب سایت شما را بهبود می بخشد.

اگر بخشی از وب سایت خود دارید که به عنوان یک محیط آزمایشی استفاده می شود، آن را با رمز عبور محافظت کنید یا بهتر است از یک محیط توسعه وب محلی مانند XAMPP یا WampServer استفاده کنید.

6. از ویژگی های جایگزین تصویر غافل نشوید.

مطمئن شوید که تمام ویژگی‌های alt تصویر شما توصیفی هستند. همه تصاویر به ویژگی‌های alt نیاز دارند تا 100% با W3C مطابقت داشته باشند، اما بسیاری از آنها با افزودن هر متنی از این الزام پیروی می‌کنند.

موتورهای جستجو ویژگی‌های alt را می‌خوانند و ممکن است هنگام تعیین ارتباط صفحه با کلمات کلیدی جستجوگر، آنها را در نظر بگیرند.

احتمالاً در رتبه بندی موتورهای جستجوی مبتنی بر تصویر مانند Google Images نیز استفاده می شود.

خارج از زاویه سئو ، ویژگی‌های alt تصویر به کاربرانی که نمی‌توانند تصاویر را ببینند کمک می‌کنند.

7. صفحات را با محتوای تازه به روز کنید.

اگر وب سایت شما دارای یک وبلاگ است، ممکن است بخواهید فضایی را برای قرار دادن برخی از آخرین پست ها در تمام صفحات وب خود در نظر بگیرید. موتورهای جستجو دوست دارند محتوای صفحات وب را ببینند که هر از گاهی تغییر می کند، زیرا نشان می دهد که سایت هنوز زنده و سالم است.

با تغییر محتوا، فرکانس خزیدن توسط موتورهای جستجو نیز بیشتر می شود.

شما نمی خواهید پست های کامل را نشان دهید زیرا این امر می تواند باعث مشکلات محتوای تکراری شود.

8. از Unique Meta Data استفاده کنید.

عنوان صفحات، توضیحات و کلمات کلیدی همه باید متفاوت باشند. بسیاری از اوقات، طراحان وب، یک قالب برای یک وب سایت ایجاد می کنند و فراموش می کنند که داده های متا را تغییر دهند، و آنچه در نهایت اتفاق می افتد این است که چندین صفحه از اطلاعات مکان نگهدار اصلی استفاده می کنند.

هر صفحه باید مجموعه متا داده های خاص خود را داشته باشد. این تنها یکی از مواردی است که به موتورهای جستجو کمک می کند تا درک بهتری از نحوه ساخت وب سایت داشته باشند.

9. از تگ های عنوان به درستی استفاده کنید.

از تگ های عنوان در محتوای صفحه وب خود به خوبی استفاده کنید. آنها اطلاعاتی در مورد ساختار سند HTML در اختیار موتورهای جستجو قرار می دهند و اغلب ارزش بیشتری برای این برچسب ها نسبت به سایر نکات طراحی وب قائل می شوند (به جز شاید لینک ها).

از تگ <h1> برای موضوع اصلی صفحه استفاده کنید. از تگ های <h2> تا <h6> برای نشان دادن سلسله مراتب محتوا و مشخص کردن بلوک های محتوای مشابه به خوبی استفاده کنید.

من استفاده از چندین تگ <h1> را در یک صفحه توصیه نمی‌کنم تا موضوع کلیدی شما رقیق نشود.

10. استانداردهای W3C را دنبال کنید.

موتورهای جستجو کدهای خوب و تمیز را دوست دارند (چه کسی اینطور نیست؟)کد پاک، فهرست کردن سایت را آسان‌تر می‌کند و می‌تواند یک عامل نشان‌دهنده میزان خوب نکات طراحی وب باشد.

پیروی از استانداردهای W3C نیز تقریباً شما را مجبور به نوشتن نشانه‌گذاری معنایی می‌کند، که فقط می‌تواند چیز خوبی برای سئو باشد.

شما میتوانید برای طراحی سایت با ما تماس بگیرید و خیالتان از داشتن یک سایت خوب راحت باشد.

star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
اولین امتیاز رو ثبت کنید
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *