myc-logo1

بهترین ابزار مدیریت شبکه اجتماعی (به روز رسانی ۲۰۲۴)

بهترین ابزار مدیریت شبکه اجتماعی (به روز رسانی 2024)
ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
اولین امتیاز رو ثبت کنید

«این مقاله با تغییر لیست بهترین ابزارهای مدیریت شبکه اجتماعی، به‌طور مرتب آپدیت می‌شود.» 

برای اینکه در جامعه امروزی در زمینه بازاریابی موفق شوید لازم است که از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. برای انجام بازاریابی در این فضا باید از ابزار مدیریت شبکه اجتماعی (Social network management tool) استفاده کنید. در حال حاضر ابزارهای مختلفی برای انجام این کار وجود دارد که هر کدام قابلیت‌های مختص به خود را دارند.

شما به عنوان یک بازاریاب باید از ابزاری استفاده کنید که با استراتژی و اهداف اجتماعی شما در یک جهت باشد. ما در این مقاله ۱۰ تا از مهم‌ترین ابزار مدیریت شبکه اجتماعی در سال 2024 را معرفی می‌کنیم.

ابزار مدیریت شبکه اجتماعی چیست؟

با استفاده از ابزار مدیریت شبکه اجتماعی شما می‌توانید مخاطبین خاص را هدف قرار دهید و روی پیام‌های آنها تمرکز کنید و روابط شبکه های اجتماعی را با آن‌ها حفظ کرده و ادامه دهید. این روش یک ابزار بازاریابی قدرتمند، برای کسب و کار شماست. برای انجام این کار، ابزارها به شما کمک می‌کنند تا محتوای شبکه اجتماعی را در زمان درست برنامه‌ریزی و منتشر کنید.

همچنین توسط ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی می‌توانید چندین پروفایل از شبکه های اجتماعی را به صورت همزمان مدیریت کنید. مدیریت شامل برنامه ریزی برای انتشار پست و تحلیل بررسی شبکه است. علاوه بر این بازاریابان و بلاگرها می‌توانند از مزایای ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی استفاده کنند.

مهمترین مسئله قبل از شناخت ابزار مدیریت شبکه اجتماعی این است که انتخاب کنید در یک شبکه اجتماعی متناسب با هدف تان فعالیت داشته باشید. بعد از اینکه فهمیدید در چه شبکه ای و با چه هدفی حضور دارید، باید به یادگیری فعالیت در آن شبکه بپردازد. مثلا نحوه کسب درامد از اینستاگرام در تولید محتوا متفاوت از لینکدین است. همچنین نوع فعالیت و کسب درآمد از فیسبوک با نحوه کسب درآمد از یوتیوب کاملا متفاوت است و برای هر کدام، عملکردهای متفاوتی وجود دارد.

ابزارهای متفاوتی برای مدیریت شبکه اجتماعی وجود دارد که می‌توانید از آن برای مدیریت بهتر کمک بگیرید. به دنبال معروف ترین ابزارها نباشید و ابزاری را انتخاب کنید که به شما و گروه‌تان در رسیدن به بهترین نتیجه کمک کند. در این مقاله بهترین ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی را برای شما ارائه می‌دهیم و اطلاعاتی در مورد ویژگی‌های ابزار و نکات آن بیان می‌کنیم.

معرفی ابزار مدیریت شبکه اجتماعی

۱۰ ابزار مدیریت شبکه اجتماعی را در این مقاله معرفی می‌کنیم. لیست بهترین ابزارها به شرح زیر است:

  • AgoraPulse
  • Buffer
  • Hootsuite
  • Sprout Social
  • Zoho
  •  Planable.io
  • Social pilot
  • Coschedule
  • Sendible
  • mavsocial

ابزار AgoraPulse

AgoraPulse اولین ابزاری که قصد داریم به شما معرفی کنیم. AgoraPulse جز گران‌ترین ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی است. اما به خاطر رابط کاربری بسیار ساده‌ای که دارد، یک گزینه مناسب برای این هدف است. این ابزار گزارش‌های در مورد بازدید از صفحه، تجزیه و تحلیل ROI و تجزیه و تحلیل رقبا ارائه می‌دهد. به هر حال در جلسه های  مشاوره دیجیتال مارکتینگ اطلاعات دقیق تری از این ابزار به شما منتقل خواهد شد.

همچنین ابزار AgoraPulse به شما این امکان را می‌دهد که اطلاعات بیشتری در مورد افرادی که کسب و کارتان را مشاهده می‌کنند و با شما تعامل دارند بدست آورید. این موضوع به شما کمک می‌کند مخاطبان هدف خود را بیابید و به آن‌ها خدمات بهتری ارائه کنید. این ابزار مدیریت شبکه اجتماعی یک آزمایش رایگان 28 روزه دارد و قیمت اشتراک ماهانه آن 99 دلار است.

ابزار مدیریت شبکه اجتماعی Buffer

ابزار مدیریت شبکه اجتماعی Buffer، فیسبوک، اینستاگرام، لینکدین و پینترست را پوشش می‌دهد. این ابزار یکی از ارزان‌ترین ابزارهای مدیریت شبکه‌های اجتماعی است که در دو بخش انتشار و تجزیه و تحلیل خدمات ارائه می‌دهد. بخش انتشار بافر به شما امکان برنامه‌ریزی زمان انتشار پست‌هایتان در شبکه‌های اجتماعی را می‌دهد. البته با پرداخت مبالغ عضویت بیشتر می‌توانید مواردی مانند هشتگ و استوری‌‌های اینستاگرام را مدیریت کنید.

توجه کنید حداکثر میزان پست که در ماه برای انتشار می‌توانید در این ابزار زمان‌بندی کنید 2000 پست است. بنابراین اگر شرکت بزرگ دارید که نیاز به انتشار پست بیشتر در ماه دارد این ابزار برای شما مناسب نیست.

بافر نیز مانند سایر ابزارهای مدیریت عضویت رایگان دارد. اما در بخش رایگان در طول ماه فقط امکان برنامه‌ریزی ده پست برای سه شبکه اجتماعی را دارید. از بخش رایگان بافر هر ماه می‌توانید استفاده کنید. اما هزینه خرید اشتراک ماهانه آن بین 15 تا 99 دلار متغییر است. بخش تحلیل بافر نیز به کاربران این امکان را می‌دهد که تاثیر پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی خود را بررسی کنند.

ابزار  Hootsuite

Hootsuite یکی دیگر از ابزارهای مدیریت شبکه اجتماعی است. هزینه خرید اشتراک ماهانه این ابزار نسبت به بافر بیشتر و همچنین طرح رایگان نیز ندارد. فقط یک برنامه آزمایش رایگان یک ماه دارد که می‌تواند برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی خود از آن استفاده کنید.

این گزینه یک ابزار مدیریت شبکه اجتماعی در همه حساب‌های شبکه های مختلف و برنامه‌ریزی برای تولید محتوای آن است. از این برنامه قابلیت برنامه ریزی خودکار 24 ساعته در هفت روز هفته برای تولید محتوا وجود دارد. با این ابزار می‌توان از چندین جهت به جای یک صندوق برای مدیریت استفاده کرد. می‌توانید از این جهت برای مدیریت کردن محتوا استفاده کنید.

hootsuite یک قسمت پیش فرض برای گزارش گیری با معیارهای اینستاگرام، تویتر و فیس بوک دارد. با این ویژگی می‌توانید از قالب‌های از پیش طراحی شده استفاده کنید تا میزان تعامل را بررسی کنید. البته تبلیغات در صفحات پربازدید هم به دیده شدن در شبکه های اجتماعی کمک می‌کند.

این ابزار هیچ محدودیتی برای میزان پست‌های که زمان بندی می‌کنید، ندارد. به همین دلیل است که برای مشاغل بزرگ بسیار مناسب است. همچنین ویژگی سازنده تبلیغات، بهینه سازی زمان ارسال و کتابخانه محتوا را نیز Hootsuite دارد که در بافر این امکانات وجود ندارد. در این ابزار مدیریت شبکه اجتماعی دو بخش انتشار و تجزیه و تحلیل در یک بسته ارائه می‌گردد. حداقل هزینه خرید اشتراک این ابزار 15 دلار و حداکثر 159 دلار است. به یاد داشته باشید که تبلیغات در پیج های اینستاگرام پربازدید را فراموش مکنید.

ابزار  Sprout Social

Sprout Social برخلاف اکثر ابزارهای مدیریت شبکه اجتماعی آزمایش رایگان ندارد و قیمت یک دوره یک ماهه آن نیز بالاتر است. این ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی برای شرکت‌های مناسب است که تعداد زیادی نیرو دارند. زیرا داشبورد مدیریت کار و نظرات تیم دارد که برای برقراری ارتباط بین کارمندان یک شرکت بسیار مفید است.

همچنین ابزار Sprout Social علاوه بر مدیریت اینستاگرام، فیسبوک، لینکدین و پینترست با یوتیوب نیز سازگار است. و شما می‌توانید به هر میزان که می‌خواهید پست برای انتشار در ان زمان بندی کنید. برای خرید اشتراک ابزار Sprout Social حداقل باید 99 دلار و حداکثر 249 دلار بپردازید.

ابزار مدیریت شبکه اجتماعی Zoho

  Zoho یک ابزار مدیریت شبکه اجتماعی که به کاربران امکان مدیریت ایمیل، پروژه‌ها، بخش حسابداری و وبینارها را نیز می‌دهد. این ابزار نیز طرح استفاده رایگان دارد. اما میزان پستی که در این بخش برای انتشار زمان‌بندی می‌کنید، محدود است. شما با استفاده از این ابزار می‌توانید پست‌های خود را چندین شبکه اجتماعی مختلف منشر کنید، به پروفایل و تجزیه و تحلیل‌های نیز دسترسی داشته باشید. حداقل هزینه خرید اشتراک این ابزار 10 دلار و حداکثر 30 دلار است که نسبت به سایر ابزارهای قیمت پایین‌تری دارد.

سه کاربر به صورت همزمان می‌توانند از این برنامه استفاده کنید و در صورتی که بخواهید تعداد کاربران را زیاد کنید نیاز است هزینه مازادی بپردازید.در کل این ابزار برای کسب و کارهای مناسب که تعداد اعضا تیم مدیریت بازاریابی آن کم است.دوره جامع اینستاگرام

ابزار  Planable.io

این ابزار مدیریت شبکه اجتماعی ، برای ساده سازی فرآیند تیمی طراحی شده است. اگر شبکه اجتماعی شما به همکاری اعضای تیم نیاز دارد، این پلتفرم به شما کمک می‌کند تا مدیریت محتوا را در بستر‌های متفاوت جمع‌آوری کنید و محتوای خود را در همه شبکه های اجتماعی برنامه ریزی کنید.

امکان مشاهده پست و فیدبک آن از مزایای این برنامه است. این ویژگی به شما کمک می‌کند تا محتوای بهتری تولید کنید و با افزودن ایموجی، به پست‌هایتان حس شوخ طبعی و سادگی دهید.

ابزار Social pilot

این ابزار مدیریت شبکه اجتماعی به دلیل طراحی ساده، برای افراد مورد استفاده آسان است. شما می‌توانید با استفاده از این ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی ، نیازهای ضروری را رفع کنید. این ابزار به شما کمک می‌کند تا از طریق آن مدیریت و برنامه‌ریزی برای بهبود محتوا را انجام دهید.

با ورود به این ابزار مدیریت شبکه اجتماعی ، کاربران می‌توانند توسط فیلتر پست‌های مورد نظر را پیدا کنند. بهترین ویژگی این ابزار این است که کار کردن با آن لذت بخش است.

ابزار Coschedule

Coschedule یکی از ابزار های مدیریت شبکه‌ اجتماعی است که کار کردن با آن بسیار لذت بخش خواهد بود. زیرا که Coschedule برنامه ریزی سازماندهی شده‌ای برای شما انجام می‌دهد. اگر شما بلاگر یا همان  اینفلوئنسر مارکتینگ هستید، می‌توانید از این برنامه برای هماهنگی شبکه های اجتماعی خود استفاده کنید. این برنامه حتی برای آژانس‌های تبلیغاتی این امکان را می‌دهد تا پروژه‌های هر مشتری را سازماندهی کنند.

ابزار Sendible

Sendible یک پلتفرم ساده برای تعامل با مخاطبین و آنالیز نتایج است. تمام پیام‌های شما در شبکه های اجتماعی را در یک بخش مشخص نمایش داده می‌شود و این امکان را می‌دهد تا محتوا را به صورت تکی یا گروهی برنامه ریزی کنید. می‌توانید بهترین پست را برای ایجاد تعامل بیشتر شناسایی کنید. همچنین ویژگی ارسال پست خودکار نیز دارد که با استفاده از آن می‌توانید پست‌های خود را به شبکه های اجتماعی ارسال کنید. این پلتفرم می‌توانید به شما در مدیریت اینستاگرام، لینکدین، توییتر، فیسبوک، یوتیوب کمک کند.

ابزار mavsocial

mavsocial یک ابزار مدیریت شبکه‌ اجتماعی است و تمرکز آن بیشتر بر روی تصاویر است. این ابزار این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید با مخاطبین خود از طریق صندوق ورودی ارتباط برقرار کنید. در نتیجه مکالمات و پیام‌های اجتماعی را بررسی کنید، پیام مختلف به افراد خاص اختصاص دهید و به وسیله آن می‌توانید بازدید و کامنت کاربران را ببینید، به صورت مستقیم ریتیوت یا ریپلایی کنید.

یکی از مهم ترین ابزارها برای بالا بردن نرخ تعامل استفاده از تصاویر است. این پلتفرم اجازه آپدیت و مدیریت تصاویر را به شما می‌دهد و به وسیله یک ابزار داخلی، می‌توانید عکس ها را ویرایش کنید. می‌توانید قبل از ارسال عکس با استفاده از فیلترها و امکانات مختلف آن را ادیت کنید.

استفاده از ابزار مدیریت شبکه‌‌های اجتماعی علاوه بر اینکه کارها را برای شما راحت‌تر می‌کند، دیگر نگران هزینه‌ها هم نخواهید بود. چون بیشتر این ابزار رایگان هستند. حضور موفق در شبکه های اجتماعی به نظم و عملکرد رقبا بستگی دارد. ابزار مدیریت شبکه‌ اجتماعی به شما کمک می‌کند تا کارهای سخت را آسان تر انجام دهید و در شبکه اجتماعی موفق تر عمل کنید. در صورتی که قصد دارید مدیریت شبکه های اجتماعی را به یک تیم حرفه‌ای بسپارید، آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر بهترین است.مشاوره رایگان با مای کاستومر

سخن آخر

برای انجام بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی علاوه بر استفاده از ابزار مدیریت شبکه اجتماعی شما باید از سایر روش‌های بازاریابی این حوزه نیز استفاده کنید. یکی از بهترین روش‌های بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی اینفلوئنسر مارکتینگ است. اینفلوئنسر مارکتینگ به معنای تبلیغات در صفحات پربازدید در شبکه‌های اجتماعی به صورت غیرمستقیم است. تحقیقات نشان می‌دهد که تبلیغات درست و تاثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شود کاربران 5 برابر بیشتر علاقمند به خرید آن محصول شوند!

اگر شما قصد انجام بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی از طریق اینفلوئنسر مارکتینگ دارید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید. پیشنهاد ما به شما مای کاستومر است. تیم دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر در زمینه مشاوره و راه اندازی واحد دیجیتال مارکتینگ فعالیت می‌کند. کارشناسان این تیم در جلسات مشاوره دیجیتال مارکتینگ به شما چگونگی انجام اینفلوئنسر مارکتینگ را توضیح می‌دهند.

سوالات متداول
ابزارهای مدیریت شبکه اجتماعی برای چه کسانی کاربرد دارند؟

این ابزارها برای بازاریان، بلاگرها و ادمین‌های شبکه‌های اجتماعی مفید هستند.

ابزارهای مدیریت اینستاگرام چه کمکی به کسب‌وکارها می‌کنند؟

با استفاده از ابزارهای مدیریت شبکه اجتماعی شما می‌توانید مخاطبین خاص را هدف قرار دهید و روی پیام‌ها و نیازهای آنها تمرکز کنید. درنتیجه مخاطبان و مشتریان بیشتری جذب شما می‌شوند.

مهمترین روش های مدیریت پیج اینستاگرام چیست؟

برای مدیریت اینستاگرام ابتدا یادگیری الگوریتم‌های اینستاگرام سپس نحوه استفاده از هشتگ گذاری و استفاده از اپلیکیشن‌ها و ابزار های کاربردی اینستاگرام اهمیت دارد.

مقالات پیشنهادی
star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
اولین امتیاز رو ثبت کنید
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *