ابزارهای سئو

ابزارهای سئو

ابزارهای سئو SEO tools سایت‌ها و نرم‌افزارهایی هستند که به صاحبان سایت و سئوکاران کمک می‌کند تا سایت خود را ازلحاظ الگوریتم‌های گوگل و میزان پیشرفت رقبا بررسی نمایند. این ابزارها اغلب در بستر گوگل طراحی‌شده‌اند و امکانات جالبی را در اختیار شما قرار ‌می‌دهند. تعداد این ابزارها روزبه‌روز در حال افزایش است و دلیل این امر افزایش رقابت میان سایت‌ها برای گرفتن رتبه برتر در گوگل است. در میان انواع ‌ابزارهای سئو به تعدادی از پرکاربردترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

ابزار Google PageSpeed Insights

 

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

 

همان‌طور که از نام این ابزار برمی‌آید این ابزار برای بررسی میزان سرعت سایت شما در دستگاه‌های مختلف طراحی‌شده است.

زمان لود شدن سایت نباید از 7 ثانیه تجاوز کند و از این بابت باید در حجم تصاویر و دیتای قرار داده‌شده در سایت دقت نمایید.

ابزار GTmetrix یکی از مهم‌ترین ابزارهای سئو

 

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

 

این ابزار یکی از مهم‌ترین ابزارهای سئو است که به کمک آن ‌می‌توانید عملکرد سایت را از هر لحاظ بررسی کنید.

همچنین می‌توانید سرعت سایت، حجم تصاویر و… را ‌بررسی کنید.

مهم‌ترین مزیت این سایت ارائه راه حل جهت افزایش عملکرد سایت است.

ابزار MOZ Keyword Explorer

 

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

 

مهم‌ترین فاکتور جهت تولید محتوای بهینه انتخاب کلمات کلیدی مناسب است.

در میان ‌ابزارهای سئو این ابزار با ارائه کلمات کلیدی مرتبط با کلمه کلیدی اصلی به افزایش بازخورد سایت کمک ‌می‌کند.

با استفاده از کلمات کلیدی پرسرچ ‌می‌توانید بازدید سایت خود را افزایش دهید.

ابزار Google Keyword Planner از کاربردی‌ترین ابزارهای سئو

 

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

 

این ابزار کاربردی به متخصصین سئو اجازه ‌می‌دهد که یک کلمه را ازلحاظ میزان جستجو بررسی کنید.

این بررسی به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه است و این امکان را ‌می‌دهد که سایت را مطابق با تغییرات روز به روزرسانی نمایید.

ابزار SEO SiteCheckup از ابزارهای سئو

 

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

 

اگر بعد از آپلود سایت هنوز به مقاصد خود در موتور جستجوی گوگل نرسیده‌اید ‌می‌توانید از این ابزار برای بررسی مشکلات سایت کمک بگیرید.

این ابزار مانیتورینگ سئو سایت است و امکان ایجاد گزارشاتی مربوط به سئو سایت را فراهم ‌می‌کند.

ابزار Similar Web

در بین ‌ابزارهای سئو این ابزار رایگان به شما امکان بررسی ترافیک سایت رقیب را ‌می‌دهد.

در بسترهایی که رقابت بین اعضا هر روز رو به افزایش است علاوه بر خوب بودن سایتتان باید مواظب رقبا نیز بود.

این سایت با عملکردی ساده به شما این امکان را ‌می‌دهد.

ابزار Google Search Console

 

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

 

در این ابزار رایگان از جمله ‌ابزارهای سئو است که در ایران چندان شناخته نمی‌شود.

اما ابزاری کاربردی است که بررسی لینک هایی که به سایت شما داده‌ شده است را امکان‌پذیر می‌نماید.

در ضمن ‌می‌توانید صفحاتی که بیشترین لینک را به خود اختصاص داده‌اند را بررسی کنید.

این ابزارهای سئو به شما نشان ‌می‌دهد که سایت شما از چه طریقی بیشتر جستجو شده است.

حتی زمان و تاریخ و نوع جستجوی سایت نیز به شما نمایش داده ‌می‌شود.

سخن پایانی

تمام ‌ابزارهای سئو نام‌برده شده تلاش دارند نقاط ضعف سایت را نمایان کنند.

با رفع معایب سایت می‌توانید اعتبار بیشتری در گوگل به دست بیاورید.

در ضمن شما ‌می‌توانید به کمک این ابزارهای سئو نقاط قوت و ضعف سایت‌های رقیب را بررسی کرده و سیاست کلی سایت خود را برنامه‌ریزی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر از مشاوره دیجیتال مارکتینگ بهره ببرید

اشتراک گذاری

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

مقالات مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات ما

پخش ویدئو
banner-blog-1

نوشته های اخیر