myc-logo1

بررسی تاثیر اینستاگرام در سئو و افزایش رتبه سایت در گوگل

بررسی تاثیر اینستاگرام در سئو و افزایش رتبه سایت در گوگل
بررسی تاثیر اینستاگرام در سئو و افزایش رتبه سایت در گوگل
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
اولین امتیاز رو ثبت کنید

تاثیر اینستاگرام در سئو The impact of Instagram on SEO وب سایت چیست؟ چنانچه شما صاحب یک کسب و کار اینترنتی هستید و به فکر تدوین یک استراتژی محتوایی قوی و یا استراتژی سئو می‌باشید، شاید بارها این سوال برایتان پیش آمده باشد. شبکه اجتماعی اینستاگرام شاید در نگاه اول فقط یک شبکه اجتماعی محبوب با کاربرد گذران وقت و سرگرمی باشد، اما این نباید باعث شود تا از کنار مزیت‌های بی‌نظیر این پلتفرم به سادگی گذر نمایید. پس برای پی بردن به اهمیت این شبکه اجتماعی بر سئو سایت، تا پایان این مطلب از آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر همراه ما باشید تا با تاثیر اینستاگرام در سئو بیشتر آشنا شوید.

شبکه های اجتماعی و تاثیر آن‌ها بر سئو و رنکینگ وب سایت

ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که آیا تعداد اشتراک گذاری پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی بر سئو سایت تاثیر دارد یا خیر؟

در پاسخ باید بگوییم خیر! این اشتباهی است که اکثر صاحبین مشاغل و حتی برخی کارشناسان حوزه سئو مرتکب می‌شوند. اکثر مردم فکر می‌کنند که دیده شدن هرچه بیشتر در شبکه‌های اجتماعی و لایک و اشتراک گذاری محتوای منتشر شده بر سئو سایت تاثیر دارد؛ اما گوگل بارها اعلام نموده است که شبکه‌های اجتماعی جزو فاکتروهای اصلی و مستقیم سئو و رتبه بندی نمی‌باشند. اما خوب است بدانید این به آن معنا نیست که شبکه‌های اجتماعی کلا تاثیر خاصی بر عملکرد وب سایت ما نخواهند داشت.

به خاطر داشته باشید گوگل تنها موتور جستجوی در جهان نیست، بلکه در کنار آن موتورهای جست و جوی دیگری مانند بینگ فعالیت می‌کنند که اتفاقا عملکرد شبکه‌های اجتماعی بر الگوریتم و رتبه بندی آن‌ها تاثیر فراوانی دارد و جزو فاکتورهای مهم محسوب می‌شود. از طرفی صحیح است که تعداد لایک و نشر پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام تاثیر مستقیمی بر سئو ندارد، اما می‌توان از این بستر جهت افزایش رتبه و جذب مخاطب بیشتر استفاده نمود.

اما چگونه فعالیت ما در این شبکه‌ها موجب افزایش رتبه سایت در گوگل خواهد شد؟ در ادامه به معرفی برخی راه کارهای دیده شدن برند در شبکه‌های اجتماعی و همچنین افزایش تاثیر اینستاگرام در سئو خواهیم پرداخت.

راهکار های افزایش ترافیک سایت با استفاده از اینستاگرام

راه کارهای افزایش ترافیک سایت با استفاده از اینستاگرام

چنان چه تمایل دارید از اینستاگرام جهت بالا بردن رتبه سایت خود استفاده کنید لازم است حضور خود در این فضا را به حداکثر برسانید تا بیشتر دیده شوید. در ادامه چند نکته کلیدی جهت دیده شدن بیشتر در اینستاگرام را به شما آموزش خواهیم داد:

پروفایل خود را بهینه‌سازی نمایید.

در فضای اینستاگرام اولین و مهم‌ترین پیزی که کاربر با آن مواجه خواهد شد، پروفایل شخصی ماست. به همین سبب مهم است که شکل و نمای پروفایل جذاب باشد. چنان چه از چند شبکه اجتماعی اسافاده می‌کنید بهتر است تصاویر پروفایل شما یکسان باشد. بیوگرافی صفحه اول معرف کسب و کار شماست و باید به قدر کافی جذاب باشد.

پست گذاری به صورت منظم و روزانه

یکی از عوامل مهمی که باعث دیده شدن شما می‌شود، فعال بودن منظم صفحه اینستاگرام است. فعال بودن به معنی ارسال روزانه پست و استوری به طور منظم است. به خاطر داشته باشید میزان فعالیت در شبکه‌های گوناگون متفاوت است. به طور مثال در توئیتر ارسال روزانه 15 توئیت در روز امری عادی است؛ اما این عدد برای اینستاگرام به 2عدد پست در طول روز می‌رسد. در این زمینه از تیزر تبلیغاتی بهره ببرید.

استفاده از هشتگ ها

در ادامه بررسی مبحث تاثیر اینستاگرام در سئو  به بررسی هشتگ‌ها خواهیم پرداخت. هشتگ‌ها در اینستاگرام معادل کلمات کلیدر در وب‌سایت هستند. استفاده از هشتگ‌های مناسب به دیده شدن بیشتر پست‌های شما و طبقه بندی مطالب و جستجوی آسان‌تر آن‌ها کمک فراوانی می‌کند. نکته مهم درباره هشتگ این است که باید از هشتگ مربوطه در زیر پست‌های خود استفاده کنید. تعداد بسیار زیاد هشتگ و نامرتبط بودن آن‌ها نتیجه عکس دارد. استفاده از هشتگ‌ها به نوع شبکه بستگی دارد. به طور مثال در فیسبوک به ندرت از هشتگ استفاده می‌شود، حال آن که در اینستاگرام اکثر پست‌ها دارای هشتگ هستند.

محتوای سایت را جهت اشتراک گذاری در شبکه اجتماعی بهینه نمایید

یکی از اقدامات در جهت دیده شدن بیشتر، ارتقای محتوا است تا بازدیدکنندگان را ترغیب به اشتراک گذاشتن مطالب در شبکه‌های اجتماعی کنید. سعی کنید محتوای جذاب تولید نمایید و از کلمات کلیدی در آن استفاده کنید. از سوی دیگر با استفاده از تصاویر در محتوا، شانس اشتراک گذاری را افزایش خواهید داد. در این زمینه کارشناسان آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر در خدمت شما هستند.

استوری‌های جذاب بسازید.

تاثیر اینستاگرام در سئو

استوری یکی از قابلیت‌های فوق العاده اینستاگرام است که می‌تواند توجه کاربران را به خود جلب نماید و تاثیر اینستاگرام در سئو را بیشتر کند. روزانه بیش از 300 میلیون کاربر از این ویژگی استفاده می‌کنند و همچنین بسیاری از برندهای معروف در جهان نیز جهت اشتراک گذاری محتوای خود از این ویژگی بهره‌مند می‌شوند.

از ابزارهای آنالیز استفاده نمایید.

آنالیز اینستاگرام اطلاعات مهمی چون سلیقه مخاطب، زمان مناسب پست گذاری، محتوای مورد پسند کاربران و … را به شما نشان می‌دهد. با تجزیه و تحلیل داده‌های اینستاگرامی، استراتژی تولید محتوای مختص پیج خود را تشکیل دهید و بر طبق سلیقه کاربران پیش بروید.

کلام آخر

به عنوان آخرین پیشنهاد به شما توصیه می‌کنیم تنبلی را کنار کذاشته و از هم اکنون تولید محتوای جذاب و با کیفیتی که مورد علاقه کاربران است را آغاز نموده و آن‌ها را در صفحه اینستاگرام خود منتشر نمایید. اینستاگرام و به طور کلی شبک‌های اجتماعی به دلیل محبوبیت فراوان در میان عموم مردم، می‌توانند پشتوانه خوبی برای سایت شما باشند و مخاطبان را به سمت وب سایت شما هدایت نمایند. امیدواریم مطالعه این مطلب درباره تاثیر اینستاگرام در سئو برای شما کاربر عزیز مفید بوده باشد. به خاطر داشته باشید، در صورت نیاز به مشاوره سئو و یا وجود هرگونه سوال شما عزیزان می‌توانید از طریق شماره‌های درج شده در وب سایت با کارشناسان خبره ما در تماس باشید.

star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
اولین امتیاز رو ثبت کنید
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *