بررسی گوگل آنالیتیکس و مزایای استفاده از آن

گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس از جمله خدمات رایگانی است که گوگل در اختیار مدیران وب سایت ها می‌گذارد و با ارائه دادن اطلاعات مختلف همچون میزان بازدید ها به یک متخصص سئو کمک می‌کند تا با استفاده از این اطلاعات بازدید سایت خود را افزایش داده و روش‌های جدیدی را در جهت پیشرفت وضعیت سئو سایت انتخاب نماید.

این روش به منظور نظارت بر بازدیدهای انجام شده از صفحات داخلی می‌باشد.

ما در این مطلب قصد داریم تعریفی در مورد گوگل آنالیتیکس داشته باشیم و از دلایل اهمیت آن صحبت کنیم.

درصورتی که با این ابزار آشنایی ندارید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

گوگل آنالیتیکس چیست؟

 

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

 

گوگل آنالیتیکس یا گوگل آنالیز از مهمترین ابزارهای تحلیل سایت در جهان است.

ابزاری رایگان که اطلاعات مفصلی را در اختیار وبمسترها می‌گذارد.

استفاده از این اطلاعات می‌تواند تاثیر بسیاری در سئو داشته باشد.

این ابزار این امکان را به شما می‌دهد که سایت، وبلاگ و شبکه های اجتماعی خود را کنترل کنید.

همچنین اطلاعات کاملی درباره ترافیک ورودی، رفتار کاربران سایت، زمان ماندن در صفحات، نوع دستگاه، نرخ تبدیل و تمامی اطلاعات و اتفاقاتی که در سایت شما رخ می‌دهد را در اختیارتان قرار می‌دهد.

این ها تنها بخشی کوچکی از اطلاعاتی است که گوگل آنالیتیکس در اختیار شما می‌گذارد.

آنچه این ابزار را از سایر ابزارها متمایز می‌سازد و آن را کامل می‌کند این است که با بقیه ابزارها سازگاری دارد.

همچنین بخوانید: ابزارهای بررسی سئو سایت

گوگل آنالیتیکس چگونه کار می‏‌کند؟

 

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

 

گوگل آنالیتیکس چند خط کد ردیابی را در کد وب سایت شما قرار می‌دهد.

این کد فعالیت‌های مختلف کاربران را هنگامی که از وب سایت شما بازدید می‌‏کنند، ثبت می‌کند.

پس از آنکه کاربر از وب سایت شما خارج شد، تمام این اطلاعات را به سرور ارسال می‏‌کند.

سپس گوگل آنالیتیکس داده‌های جمع آوری شده از وب سایت شما را از طریق چندین سطح جمع آوری می‌کند:

  1. سطح کاربر
  2. سطح بازدید
  3. سطح بازدید صفحات
  4. سطح رویداد
  5. گزارش گوگل آنالیتیکس

چه نوع اطلاعاتی  گوگل آنالیتیکس ارائه می‌دهد؟

 

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

 

سه نوع اطلاعات وجود دارد که می‌‏توان با گوگل آنالیز جمع آوری کرد

اطلاعات نحوه جذب کاربر

این بخش از گوگل انالیتیکس شامل اطلاعاتی مربوط به اینکه کاربران از کجا وارد سایت شما شده اند می باشد.

همچنین شما می‏‌توانید ببینید ترافیک ورودی شما از چه روش‌هایی است.

اطلاعات رفتار کاربر

در این بخش می‌توانید متوجه شوید که کاربر چه مدت در وب سایت شما مانده، اولین و آخرین صفحه‌ی آنها در وب سایت شما چه بوده است و مسیر مرور صفحات وب سایت شما چگونه است؟

اطلاعات تبدیل

هنگامی که شما یک کسب و کار آنلاین دارید بازده سرمایه گذاری عامل بسیار مهمی خواهد بود. زارش تبدیل به شما کمک می‏‌کند که تعداد کل تبدیل‌ها را پیگیری کنید و درآمد خود را از منابع آنلاین کسب و کار محاسبه کنید.

اصطلاحات مهم در آنالیتیکس

  • داشبورد

بدون نیاز به چرخیدن درون گزارش‌های استاندارد موجود در گوگل آنالیتیکس، اکثر اطلاعات مورد نیاز خود را بدست آورید.

در داشبورد شما می‌توانید گزارش‌های موجود در آن صفحه را به دلخواه خود ویرایش کنید.

  • تبدیل

اگر هدف خود را در گوگل آنالیتیکس مشخص کنید می‌توانید ببینید چه تعداد از بازدیدکننده‌ها به کاربر ثابت یا مشتری تبدیل شده‌اند.

  • نرخ پرش

نرخ پرش یعنی درصد کسانی که تنها یک صفحه از وب سایت شما را مشاهده کرده اند.

به اصطلاح یعنی کاربر وارد صفحه‌ای از وب سایت شما شده است و بدون هیچ تعاملی آن را بسته است.

هرچه نرخ پرش کمتر باشد، وب سایت شما در حفظ کاربر عملکرد بهتری داشته است.

  • میانبرها

میانبرها لینک های سریعی هستند که می‌توانید توسط آن به گزارش های مورد نظرتان در گوگل آنالیتیکس دسترسی داشته باشید.

  • اطلاعات لحظه ای

زمانی که بخواهید هم اکنون چند نفر در وبسایت شما هستند و چه کاری انجام می‌دهند، این بخش اجازه دسترسی به این اطلاعات را به شما می‌دهد.

همچنین بخوانید: ا‌بزار آنالیتیکس چه کمکی به سایت می‌کند؟

بررسی مزایای گوگل آنالیتیکس

 

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

 

از جمله مزایای گوگل آنالیتیکس و اطلاعاتی که در اختیار وب مستران می‌گذارد عبارتند از:

  1. دارای تمام ویژگی‌‎های لازم برای یک برنامه قدرتمند تحلیلگر تحت وب می باشد.
  2. با برخورداری از امکانات گوناگون می‌توان به بهترین شکل ترافیکی که به یک وب سایت روانه می‌شود را تعیین کند.
  3. برای تحلیل سایت هایی که به دنبال افزایش رتبه در گوگل هستند بسیار مناسب است.
  4. محل و موقعیت جغرافیایی کاربران را نشان می دهد.
  5. اطلاعاتیدر رابطه با بازدیدکنندگان سایت شما در قالب اعداد، جدول و گراف‌های نمایشی ارائه می دهد.
  6. مشاهده‌ی مدت زمانی که کاربران در صفحات وب گذرانده‌اند.
  7. اطلاعاتی در رابطه با تاثیر محتوای سایت پر بازدید ارائه می دهد.

کلام آخر

در این مقاله به تعریف گوگل آنالیتیکس پرداختیم و از مزیت‌ها و کاربردهای آن صحبت کردیم.

اگر می‌خواهید وب سایتتان افزایش کیفیت داشته باشد، بهتر است از امکانات گوگل همانند گوگل آنالیتیکس استفاده کنید.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

مقالات مرتبط

خدمات ما

پخش ویدئو

نوشته های اخیر

برچسب ها