حذف نظرات در گوگل (Delete Google comments) قبل از خرید محصولات یا استفاده از خدمات شما، اغلب مردم نظراتی را که دیگران درباره کسب و کار شما داده اند را می خوانند. آنها به بررسیهای مثبت و منفی نگاه میکنند تا در تعیین اینکه آیا مشتری بعدی شما خواهند شد یا خیر. اما اگر نظراتی در گوگل داشته باشید که آن ها را به هر دلیلی از جمله نظرات منفی و حتی نظرات مغرضانه به کسب و کار شما باشد و آنها را نمی خواهید چه کار می کنید؟ آیا راهی برای حذف نظرات در گوگل وجود دارد؟
در این مطلب، به شما خواهیم گفت که چگونه نظرات گوگل را از نمایه کسب و کار گوگل خود حذف کنید. بهعلاوه، مراحلی را ارائه میکنیم که میتوانید برای پاک کردن نظرات گوگل بدون حذف آنها انجام دهید.
اگر برای حذف نظرات در گوگل به کمک نیاز دارید، همین امروز با ما تماس بگیرید! متخصصان ما در زمینه خدمات سئو به شما کمک میکنند تا نهتنها نظرات نامناسب را مدیریت کنید، بلکه با بهینهسازی محتوای نمایه کسبوکارتان در گوگل، دید مثبتتری از برندتان ارائه دهید. از پاکسازی بازخوردهای ناعادلانه گرفته تا بهبود جایگاه کسبوکار شما در نتایج جستجو، تیم ما در تمام مراحل همراه شماست.
مرحله | توضیح کوتاه |
1. ارزیابی نظر | بررسی معتبر بودن یا جعلی بودن نظر |
2. گزارش نظر | اگر نظر نقض قوانین گوگل بود → پرچمگذاری به عنوان نامناسب |
3. پاسخ مناسب | عذرخواهی، ارائه راهحل و پاسخ محترمانه |
4. اصلاح وضعیت | بهبود محصولات یا خدمات برای جلوگیری از نظرات منفی آینده |
5. نظارت مستمر | بررسی منظم نظرات و پاسخدهی سریع برای حفظ اعتبار |
چه نظراتی را گوگل حذف میکند؟
گوگل به شرکتها امکان حذف نظرات منفی را نمیدهد زیرا همه بازخوردها، چه مثبت و چه منفی، به حفظ اعتبار کمک میکنند. مردم هنگام تصمیم گیری برای خرید به نظرات اعتماد می کنند.
تنها زمانی که میتوانید یک نظر بد را حذف کنید زمانی است که آن نظر دستورالعملهای گوگل را نقض میکند. پس اگر یک نظر قوانین گوگل را نقض کند، امکان گزارش و حذف آن وجود دارد. در چنین مواردی، دریافت مشاوره سئو میتواند به شما کمک کند تا با روشی اصولی و مطابق با سیاستهای گوگل، نظرات مخرب و ناعادلانه را شناسایی و پیگیری کنید.
اگر نظری هر یک از دستورالعملهای بررسی گوگل را نقض میکند، میتوانید نظر گوگل را حذف کنید:
- محتوای هرزنامه ای که به طور خاص برای خرابکاری در رتبه بندی ارسال می شود
- پستهای خارج از موضوع که به عنوان نظر نمایش داده میشوند
- محتوای غیر قانونی
- ترویج اقدامات غیرقانونی
- صریح جنسی
- فحاشی یا ناسزا
- جعل هویت
- آزار و اذیت
همچنین بخوانید: اضافه کردن نقشه گوگل به سایت
چگونه نظرات گوگل ارسال شده توسط دیگران را حذف کنیم؟
اگر مشکوک هستید که یک نظر جعلی است یا دستورالعملهای گوگل را نقض میکند، گوگل ابتدا قانونی بودن آن را تأیید میکند و سپس اقدام میکند. برای گزارش یک بررسی جعلی گوگل، این مراحل را دنبال کنید:
- وارد حساب Google Business Profile خود شوید
- از منوی سمت چپ “بازبینی” را انتخاب کنید
- گزینه بررسی جعلی را انتخاب کنید
- روی نوار سه نقطه در گوشه سمت راست کلیک کنید
- روی “پرچم گذاری به عنوان نامناسب” کلیک کنید
- با دنبال کردن این فرآیند، بازخورد بازبین را به Google ارسال خواهید کرد. سپس گوگل می تواند آن را ارزیابی کند تا ببیند آیا این نظر نامناسب است یا خیر.
اگر به دنبال راه مستقیم تری برای حذف نظرات نامناسب Google هستید، مستقیماً در فروم های خود گوگل مواردتان را ارسال کنید.
مراحل:
- به داشبورد نمایه کسب و کار گوگل خود بروید و «پشتیبانی» را در منو پیدا کنید.
- از آن نقطه، میتوانید از طریق تلفن، چت یا ایمیل با Google صحبت کنید.
- این گزینه به شما امکان می دهد برای حذف نظر سریعتر با Google تماس بگیرید.
اگر مرور یک تجربه معتبر توسط یک کاربر واقعی باشد، گوگل آن را حذف نخواهد کرد. با این حال، اگر این یک نظر واقعی است که برای کسب و کار شما در نظر گرفته نشده است، همچنان می توانید برای حذف آن درخواست تجدید نظر کنید.
برای اینکه این فرآیند بهدرستی انجام شود، استفاده از مشاوره کسب و کار میتواند مفید باشد. راهنمایی کارشناسان به شما کمک میکند تشخیص دهید کدام نظرات قابلیت حذف دارند و چگونه باید درخواست بررسی ثبت شود. رسیدگی درست به نظرات نادرست، بخشی از مدیریت حرفهای تصویر برند شما در فضای آنلاین است.
حذف نظرات در گوگل با ۵ راهکار ساده و موثر
پاک کردن نظرات منفی گوگل به سادگی حذف آنها نیست! اگر بررسیها معتبر هستند، باید یک رویکرد جایگزین برای “پاک کردن” آن نظرات در پیش بگیرید. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که به گوگل مراجعه کنید و سعی کنید وضعیت را اصلاح کنید.
بیایید نگاهی به پنج مرحله ای بیندازیم که می توانید برای حذف نظرات در گوگل ارسال شده توسط دیگران، انجام دهید.
1- واکنش منفی نشان ندهید
هنگامی که برای اولین بار نقد منفی دریافت می کنید، واکنش اولیه شما ممکن است این باشد که به فردی که شما را نقد کرده است، حمله کنید. شما مشتاق کسب و کار خود هستید، بنابراین زمانی که مردم چیزهای بدی در مورد شرکت شما می گویند به راحتی باعث میشود تا ناراحت می شوید.
با این حال، اولین گام در رسیدگی به نظرات منفی، واکنش منفی نیست. اگر به نظر کسی واکنش بدی نشان دهید، فقط وضعیت کسب و کار شما را بدتر می کند و مردم کسب و کار شما را غیرحرفه ای میشناسند و تا آخر به عنوان یک کسب و کار انتقاد ناپذیر در ذهن مردم قرار خواهید گرفت.
همچنین باعث میشود مردم نسبت به انتخاب شرکت شما تردید داشته باشند زیرا شما مشکلات مربوط به محصولات یا خدمات خود را قبول ندارید. همانطور که از این مثال می بینید، پاسخ مالک پرشور و عصبانی بود. در حالی که ممکن است برای مالک احساس خوبی داشته باشد، این پاسخ تأثیر منفی ماندگاری بر مشتری می گذارد و باعث می شود دیگران به آن کسب و کار نگاه منفی داشته باشند.
نکته
برای جلوگیری از نظرات منفی بیشتر گوگل، به بازخورد مشتریان خود واکنش منفی نشان ندهید. به یاد داشته باشید “نظرات بد اتفاق می افتد و پایان دنیا نیست” معمولاً ترکیبی از نظرات منفی و مثبت وجود دارد.
وقتی نظرات مثبت و منفی دارید، مردم بیشتر به شما اعتماد می کنند زیرا کسب و کار شما واقعیتر به نظر می رسد. اگر شما فقط نظرات پنج ستاره داشته باشید، مردم در مورد معتبر بودن نظرات تردید میکنند.
مردم به تجربیات منفی دیگران اهمیت می دهند، اما بیشتر به نحوه برخورد شما با این تجربیات منفی اهمیت میدهند. بنابراین، نفس عمیق بکشید و آماده باشید تا بازخوردهای منفی را به جملات مثبت جواب دهید. به یاد داشته باشید، بهترین روشها برای پاسخ دادن به نظرات منفی وجود دارد.
همچنین بخوانید: اضافه کردن سایت به نقشه گوگل
2. نظر را ارزیابی کنید
اگر می خواهید بدانید که چگونه نظرات گوگل را پاک کنید، با ارزیابی بررسی شروع کنید.
ابتدا، مطمئن شوید که نظر معتبر است.
گاهی اوقات از رقبا یا افرادی که هرگز با کسب و کار شما تعامل نداشته اند، نظرات جعلی دریافت می کنید. حتی ممکن است نظراتی دریافت کنید که برای شرکت شما نیستند، مانند این مثال از شخصی که در نمایه گوگل یک گلفروش درباره کوتاه کردن مو نظر مینویسد!
برای مرورهایی که جعلی به نظر میرسند، مراحل قبلی بالا را در مورد گزارش دادن و پرچمگذاری نظرات نادرست دنبال کنید. حتی اگر فکر می کنید که نظر جعلی است، باید پاسخی بنویسید.
نکات
- حذف نظرات نادرست گوگل زمان نیاز دارد، از پنج روز تا 20 روز. در آن زمان، میتوانید دهها نفر را داشته باشید که نمایه شما را ببینند و ندانند که این نظر جعلی است.
- چه معتبر باشد چه جعلی، محتوای نظر را بررسی کنید. سعی کنید بررسی کنید که شخصی که شکایت را ارائه می کند یک مشتری واقعی بوده است.
- ممکن است سابقه ای از آنها داشته باشید که می تواند به شما کمک کند تجربه آنها را بهتر ارزیابی کنید.
- به وضعیت توصیف شده در بررسی نگاه کنید. شما می خواهید در مورد جزئیات یادداشت برداری کنید تا بتوانید پاسخی واقعی بنویسید.
- هنگامی که بررسی منفی گوگل را ارزیابی کردید، پاسخ خود را می نویسید.
3. پاسخی واقعی و سرراست بنویسید
گام بعدی برای حذف نظرات در گوگل ارسال شده توسط دیگران، شامل نوشتن یک پاسخ صادقانه است. کاری کنید که مشتریان احساس کنند شنیده می شوند. پاسخ خود را مختصر نگه دارید، اما مشکل آنها را تصدیق کنید. همچنین پاسخ سریع به این بررسی ها ایده آل است.
به طور معمول، شما می خواهید به یک بررسی منفی ظرف 24 ساعت پس از ارسال آن پاسخ دهید. پاسخ سریع نشان دهنده تعهد به ارائه بهترین خدمات به مشتریان است. آیا زمانی را برای اختصاص دادن به پاسخگویی نظرات ندارید؟
از خدمات مدیریت بررسی استفاده کنید، که می تواند به شما کمک کند تا در صدر همه نظرات منفی و مثبت خود بمانید و به آنها پاسخ دهید.
اگر میخواهید مدیریت بازبینی را به تنهایی انجام دهید، این ۳ مرحله را برای ارائه پاسخی واقعی و مستقیم دنبال کنید:
به شکایت رسیدگی کنید
اگر میخواهید بدانید چگونه نظرات گوگل ارسال شده توسط دیگران را حذف کنید، با مالکیت ادعا شروع کنید. وانمود نکنید که این اتفاق نیفتاده یا معتبر نیست. اگر مسئولیت شکایت را بر عهده نگیرید، فقط مشتریان را نسبت به شرکت شما بی اعتمادتر می کند.
عذر خواهی کردن
حتی اگر تقصیر شما نیست، برای تجربه منفی عذرخواهی کنید. بازبین را سرزنش نکنید یا اتهامی وارد نکنید. عذرخواهی برای محصول معیوب یا تجربه ضعیف، کمک زیادی به حذف نظرات منفی گوگل و تبدیل آنها به نظرات مثبت می کند.
به یاد داشته باشید “گاهی اوقات، مردم از شما میخواهند که مشکل آنها را تشخیص دهید و احساس کنند که شنیده میشوند”. یک عذرخواهی ساده به این مشتریان نشان می دهد که به آنها گوش می دهید و تجربیات منفی آنها را تشخیص می دهید.
راه حل ارائه دهید
مردم از شرکت شما می خواهند زمانی که تجربه منفی دارند اقدامی انجام دهد. اگر میخواهید بدانید چگونه نظرات گوگل را که تجربه بدی دارند حذف کنید، راهحلی برای مشکل آن شخص ارائه دهید.، باید راه حل ها یا فرصت هایی را برای اصلاح وضعیت ارائه دهید. وقتی راه حل ارائه می دهید، آنها را دنبال کنید تا مطمئن شوید راه حل مناسب پیدا کرده اید
4. وضعیت را اصلاح کنید
اگر میخواهید بدانید چگونه نظرات گوگل را که بر کسبوکارتان تأثیر منفی میگذارند حذف کنید، وضعیت را اصلاح کنید. این بخش برای شرکت ها سخت ترین است زیرا اغلب برای ایجاد تغییرات نیاز به ارزیابی فرآیند، محصولات یا خدمات مشتری شما دارد.
اعتراف به اینکه مشکلی تقصیر سازمان شماست، سخت است، اما اگر مدام در مورد همان موضوع نظرات منفی دریافت می کنید، زمان تغییر فرا رسیده است.
فرض کنید شما یک شرکت لیوان قهوه هستید و لیوان های مسافرتی عایق می فروشید. مردم آنها را میخرند و در مورد ارزان بودن لیوانهای قهوه شما نظر میدهند، زیرا درب آن هرگز خوب بسته نمیشود و باعث ریختن قهوه درون آن میشود.
نکته
اگر چندین نفر تجربه یکسانی دارند، باید محصولات خود را بررسی و بهبود دهید. این رویکرد در دراز مدت نیز باعث صرفه جویی در وقت شما می شود. در این مورد، بهبود لیوان مسافرتی برای داشتن درب ایمن منجر به نظرات منفی کمتر و به طور بالقوه فروش بیشتر می شود. بهبود فرآیند یا محصولات شما ارزش سرمایه گذاری را دارد چون منجر به تجربه مثبت تر و نتیجه سالم تر می شود. در صورت ارائه خدمات نیز همین روند اعمال می شود.
اگر مردم نظرات خود را ارسال می کنند و مدام می گویند که در مورد قیمت گذاری شما سرشان کلاه رفته! ممکن است لازم باشد نحوه ارائه قیمت در وب سایت و مشتریان خود را تغییر دهید.
5. مراقب نظرات خود باشید
اگر میخواهید بدانید چگونه نظرات بد را از گوگل حذف کنید، آماده پاسخگویی به نظرات خود بمانید. به نظرات گوگل خود جواب ندهید، نمیتوانید آنها را حذف کنید. فهرست خود را بررسی کنید تا ببینید آیا نظرات جدیدی دریافت میکنید.وقتی در مورد بررسی های خود فعال باشید، شهرت بهتری برای کسب و کار خود ایجاد می کنید.
مردم خواهند دید که شما برای رسیدگی به مسائل و کمک به حل مشکلات وقت می گذارید. این هوشیاری میتواند افرادی را که قبلاً ناراضی بودند تشویق کند تا نظرات خود را نیز تغییر دهند، زیرا شما بر نگرانی آنها نظارت دارید و میخواهید سریع آن را حل کنید.
سخن پایانی
با هوشیار ماندن و حل سریع مشکلات، به حذف نظرات در گوگل که توسط دیگران ارسال شده و کسب و کار شما را به صورت منفی نشان میدهند، کمک میکنید. اگرچه این رویکرد همه نظرات منفی را حذف نمیکند اما به شما کمک می کند تا مشتریان ناراضی را به مشتریان راضی تبدیل کنید.
در صورتی که راجع به حذف نظرات در گوگل سوالی داشتید یا نیاز به کمک داشتید، میتوانید سوالات خود را در بخش نظرات بپرسید. در صورتی هم که نیاز به مشاوره سئو داشتید میتوانید با تماس با شماره های داخل سایت، واتساپ و یا نظرات مشکل خود را با ما در میان بگذارید
اگر کاربری از الفاظ نامناسب و ناپسند استفاده کرده است و یا تشخیص دادهاید که آن کامنت از سوی مشتریان شما نیست و جعلی است، بهتر است آن نظر را حذف کنید.
بله قطعا. نظرات، پیشنهادات و انتقادات مشتریان و کاربران شما به بهبود ارائه خدمات و محصولا شما کمک میکند و در طولانی مدت منجر به جذب مشتریان بیشتر برای شما میشود.
بله قطعا. کامنت گذاشتن یکی از بهترین راهها برای ورود به اکسپلور و جذب مخاطبان بیشتر است. اگر از کیفیت خدمات و محصولات خود مطمئن هستید، نظردهی کاربران بهخودی خود یک راه بازاریابی برای جذب مشتریان بیشتر است.