تبلیغات از طریق اینفلوئنسر ها (افراد صاحب نفوذ)

امروزه با توجه به جایگاه شبکه های مجازی در زندگی با عبارات و روش های جدیدی در دنیای بازاریابی آشنا می شویم، از جمله این عبارات “تبلیغات از طریق اینفلوئنسرها” می باشد. با “تبلیغات از طریق اینفلوئنسرها” به آسانی می توانید شهرت پیدا کنید و درآمد خود را افزایش دهید. در ادامه به توضیح آن می پردازیم و از جوانب مختلف آن را بررسی می کنیم؛

تبلیغات از طریق اینفلوئنسرها چیست؟

اینفلوئنسر به افرادی گفته می شود که در شبکه های اجتماعی شناخته شده و تأثیر گذار هستند. همچنین افراد زیادی اینفلوئنسر ها را دنبال کرده و از روش های آنان پیروی می کنند. اینفلوئنسرها معمولاً تبلیغات را به صورت مستقیم بیان نمی کنند، بلکه به صورت توصیه ای به دیگران پیشنهاد می کنند. این نوع روش تأثیر زیادی بر فالورهای آنان دارد و آنها را تشویق و ترغیب به خرید می کند.

فعالیت اینفلوئنسرها در شبکه های اجتماعی به این صورت است که آنها مطالبی از خود و زندگی روزمره شان به اشتراک می گذارند و به این صورت با مخاطبان ارتباط برقرار می کنند. اینفلوئنسرها برخلاف سلبریتی ها که در بیرون از شبکه های اجتماعی شهرت دارند، شهرت خود را از شبکه های اجتماعی به دست آورده اند. بر اساس آمار حدود ۹۲ درصد افراد وقتی برندی توسط یک شخص دیگر معرفی می شود به آن بیشتر اعتماد می کنند. پس “تبلیغات از طریق اینفلوئنسرها” یک روش عالی برای جلب اعتماد کاربران می باشند. علاوه بر این در سال ۲۰۱۶ آمار دیگری توسط شرکت Tomoson منتشر شد که بر طبق این آمار کسب و کارها به ازای هر دلاری که برای اینفلوئنسرها خرج کرده اند، ۶.۵ دلار به دست آورده اند.

“تبلیغات از طریق اینفلوئنسرها” چه میزان بر روی افراد تأثیر می گذارد؟

   

“تبلیغات از طریق اینفلوئنسرها” برای چه نوع افراد و چه نوع کسب و کارهایی مناسب است؟

  • برای کسب و کارهایی که می خواهند در کوتاه مدت به نتایج قابل ملاحظه دست یابند، بسیار مناسب است. چراکه مخاطبان اینفلوئنسرها، به طور پیوسته آنها را دنبال می کنند و از روش های آنان پیروی می کنند.
  • کسب و کارهایی که می خواهند، هزینه های زیادی بابت تبلیغ بدهند. اکثر اینفلوئنسرها هزینه های زیادی بابت تبلیغ می گیرند، اما با این حال، این هزینه ها در مقایسه با سایر هزینه های تبلیغاتی (مثل تابلوهای تبلیغاتی، تیزرهای تبلیغاتی و …) بسیار ناچیز است.
  • برای افرادی که می خواهند به شهرت برسند و خودشان نیز اینفلوئنسر شوند. این افراد می توانند با همنشینی با اینفلوئنسرها و گرفتن عکس با آنها به زودی به شهرتی همچون شهرت یک اینفلوئنسر برسند. اما اینکار نیاز به مشاوره، تحقیق و بررسی دارد. چرا که گاهی ممکن است نتیجه مثبت نداشته باشد.
  • تبلیغات از طریق اینفلوئنسرها” برای کسب و کارهای مجازی و فروشگاه های اینترنتی بسیار عالی است. این نوع کسب و کارها نیاز به اعتماد مشتری دارند و می توانند این اعتماد را به وسیله “تبلیغات از طریق اینفلوئنسرها” به آسانی به دست آورند و مخاطبان زیادی را جذب خود کنند.

چرا “تبلیغات از طریق اینفلوئنسرها” اهمیت دارد؟

  • در سال ۲۰۱۹، بازاریان ۶۵% بیشتر بابت “تبلیغات از طریق اینفلوئنسرها” هزینه می کنند.
  • ۱۷% شرکت ها نیمی از بودجه خود را به “تبلیغات از طریق اینفلوئنسرها” اختصاص می دهند.
  • بیشتر “تبلیغات از طریق اینفلوئنسرها” در اینستاگرام صورت می گیرد.

اینها بخش کوچکی از آمار در رابطه با اینفوئنسرها است. با توجه به تأثیر اینفوئنسرها بر تصمیمات خرید کاربران، تیم “مشتری من” از این افراد در راستای ارتقاء کسب و کارتان و بیشتر دیده شدن محصولات و خدماتتان بهره می گیرد.

تعرفه تبلیغات در صفحات اینفلوئنسر ها

  • استفاده از اینفلوئنسرها یک روش هوشمندانه برای افزایش شهرت برند شما می باشد. اینفلوئنسرها با توجه به مخاطبین هدفی که دارند تبلیغات را به بهترین شکل انجام می دهند و نقش زیادی در معرفی کسب و کار شما خواهند داشت. بنابراین اگر به دنبال یک بازاریابی مؤثر هستید بهتر است که اینفلوئنسر مناسب کسب و کار خود را پیدا کنید. البته “تیم مشتری من” با توجه به تخصصی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ دارد به شما پیشنهاد می کند که خودتان­ اینفلوئنسر شوید. چراکه از این طریق می توانید به نتایج بسیار خوبی دست یابید. برای کسب  اطلاع بیشتر از “اینفلوئنسر مارکتینگ” و تعرفه های آن می توانید با کارشناسان دیجیتال مارکتینگ “مشتری من” در ارتباط باشید.