myc-logo1

قوانین طراحی بنر در سایت ها

قوانین طراحی بنر در سایت ها
قوانین طراحی بنر در سایت ها
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
5/5 - (1 امتیاز)

مطمئنا شما در روز تعداد سایت‌های زیادی را جستجو می‌کنید. چیزی که چشم اکثر مخاطبان را به خود جلب می‌کند بنرهای طراحی شده زیبا در سایت‌هاست که با دقت و ظرافت بالا توسط افراد خلاق و باهوش با ذوق هنری بالا طراحی شده‌اند و چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. طراحی بنر در سایت Banner design on the site اگر به درستی انجام شود نتایج درخشانی را برای شما در پی خواهد داشت. اگر دوست دارید در دام هنر جذاب طراحی بنر در سایت بیفتید با ما همراه باشید تا با بررسی اصل این هنر بتوانیم اطلاعات خوب و دقیقی را ارائه نماییمپس از مطالعه این مقاله یک گام به طراحی بنر ایده‌آل خود نزدیک‌تر می‌شوید.

طراحی بنر در سایت چیست؟

تبلیغات بنر به استفاده از صفحه نمایش مستطیل شکلی که در بالا، پایین و یا کناره‌های وبسایت قرار می‌گیرد گفته می‌شود. هدف از این کار دیده شدن نام‌های تجاری و معرفی کردنشان به بازدیدکنندگان وب‌سایت است.

بعد از چند ماه باید بنر صفحه اصلی را تغییر دهید؟

برای مشاهده نتایج یک مارک معمولی، تقریبا بین ۱۸ تا ۳۰ ماه در نظر گرفته شده است. یک سری از سایت‌ها امکان دارد در این مدت مجددا نیاز به طراحی بنر در سایت نداشته باشند، اما بعضی از آن‌ها با تغییر اهداف تجاری‌ نیاز به طراحی بنر جدید دارند.

علت پیدایش طراحی بنر در سایت

علت پیدایش طراحی بنر در سایت

از سال ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۰ تبلیغات آنلاین تصویری منجر به رشد چشمگیری در صنعت وب شد. اولین سرور تبلیغاتی در جولای ۱۹۹۵ توسط focalink communications با نیت ردیابی تبلیغات آنلاین، هدف‌گذاری و مدیریت عرضه شد. امروزه طراحی بنر در سایت به یکی از پرکاربردترین انواع بازاریابی تبدیل شده است. این شیوه از بازاریابی به بهتر دیده شدن کسب‌و‌کارهای کمک می‌کند. استفاده از این شیوه‌های تبلیغاتی فضای رقابت را بیش از هر زمان دیگری داغ کرده است. شاید از جزئیات اولین بنر تبلیغاتی اطلاعی نداشته باشید. در این بخش شما را با مضمون اولین بنر تبلیغاتی آشنا می کنیم:

«برای مطالعه وقت بگذارید، من اینجا منتظر می‌مانم»

طراحی بنر در سایت و افزایش ترافیک مشتریان

طراحی بنر در سایت، بازدیدکنندگان را تشویق می‌کند تا با کلیک روی آن به وب سایت تبلیغ کننده مراجعه کنند. روش‌های متفاوت منجر به افزایش ترافیک سایت می‌شود. مدت زمانی که کاربر در سایت سپری می‌کند، تعداد کلیک‌های کاربر روی بنرها و بخش‌های متفاوت وبسایت همه و همه از روش‌های متفاوتی هستند که منجر به افزایش تعدد بازدید کنندگان سایت می شوند.

ترافیک بازدیدکنندگان توسط ابزارهای موجود در اینترنت ارزیابی و بررسی می شود. یکی از این ابزارها برای اندازه‌گیری اثربخشی تبلیغات بنری در مورد افزایش ترافیک و میزان کلیک کاربران روی بنر Google Analytics است. با استفاده از این ابزار به میزان اثربخشی بنر پی می‌‌برید.

قواعد مهم طراحی بنر در سایت

در این قسمت می‌خواهیم به ۵ نکته مهم در مورد طراحی بنر اشاره کنیم که دانستن و رعایت کردن این نکات بسیار موثر است:

  • رعایت معیارها
  • سادگی
  • استفاده درست از دکمه‌ها.
  • متون واضح و دقیق
  • بزرگ نبودن حجم فایل

همچنین بخوانید: با قوانین هشتگ گذاری آشنا شوید

زمان طراحی بنر باید به چه نکته‌هایی دقت کنیم؟

زمان طراحی بنر باید به چه نکته‌هایی دقت کنیم؟

برای این که از طراحی بنر بهترین نتیجه را به دست آورید بهتر است این نکات را هنگام طراحی در نظر داشته باشید:

  • استفاده از رنگ
  • اندازه متن و سایز فونت
  • انتخاب درست تصویر
  • نام و مشخصات شرکت موردنظر
  • توجه به مخاطبین
  • محل قرارگیری بنر
  • پیام‌های مرتبط با شرکت مورد نظر
  • سادگی
  • روان بودن متن
  • استفاده از انیمیشن در طراحی
  • طراحی بسیار زیبا

فرمت کردن بنر به چه صورت انجام می‌شود؟

فرمت Jpg یا jpeg مورد استفاده‌ترین گونه فایل تصویری به حساب می‌آید و در حال حاضر در تمام جهان از این فایل استفاده می‌شود. طراحان از این فرمت‌ها برای وبسایت، برنامه‌های اجتماعی، تبلیغات بنر و حتی گاهی برای چاپ نیز استفاده می‌کنند. نام این فایل از یک گروه متخصص عکاسی گرفته شده که این فایل را درست کرده و در اختیار دیگران گذاشته است. در این زمینه از مشاوره دیجیتال مارکتینگ بهره ببرید.

انتخاب عنوان برای طراحی بنر در سایت

طراحی بنر در سایت نیاز به گنجاندن پیام‌های تبلیغاتی بسیار زیادی دارد که این پیام‌های تبلیغاتی می‌تواند شامل یک جمله و یا چندین جمله باشد. به عنوان مثال شما برای نوشتن تبلیغ کسب و کارتان می‌توانید از تنها یک جمله «ما اینجاییم تا به شما خدمات بهتر برسانیم» استفاده کنید و یا عبارات طولانی‌تری نسبت به جمله قبل بنویسید. برای اینکه بتوانید بنری بسیار جذاب داشته باشید بهتر است از سایر بنرها ایده گرفته و بنر خود را به بهترین شکل ممکن طراحی کنید. خیلی از موارد افرادی که صاحب کسب و کار هستند سعی می‌کنند در بنر تبلیغاتی بسیار زیاد از کسب و کار خود تعریف کنند.

اما باید توجه داشته باشید که این کار نه تنها سبب جلب مخاطب نمی‌شود بلکه می‌تواند به شدت به مخاطب احساس بدی را القا کند. اما باید توجه داشته باشیم که هنگام طراحی بنر برای یک وبسایت پارامترهایی لحاظ می‌شود. این پارامترها می‌توانند شامل رنگ، موضوع و نحوه طراحی بنر شما باشد. به عنوان مثال اگر به اکثر سایت‌های تبلیغاتی و یا خبری سر بزنید، با تعداد بسیار زیادی از بنرهای متفاوت مواجه خواهید شد که خیلی از آن‌ها در قالب انیمیشن تبلیغات خود را انجام می‌دهند.

طراحی بنر در سایت به بهترین شکل ممکن

طراحی بنر در سایت به بهترین شکل ممکن

چگونه می‌توانید تبلیغات بنری تحت وب طراحی کنید و برای آن ترافیک بزرگی ایجاد کنید؟ در زیر لیستی از نکات و دستورالعمل‌های کلی برای طراحی بنر تبلیغاتی آمده است.

از موثرترین و استاندارد‌ترین اندازه بنر استفاده کنید

با توجه به Google Adsense، موفق‌ترین اندازه استاندارد بنرها عبارتند از:

  • ۷۲۸ × ۹۰ پیکسل – جدول امتیازات
  • ۳۰۰ × ۶۰۰ پیکسل – نصف صفحه
  • ۳۰۰ × ۲۵۰ پیکسل – مستطیل متوسط
  • ۳۳۶ × ۲۸۰ پیکسل – مستطیل بزرگ

بنرهای تبلیغاتی خود را به درستی قرار دهید

فضایی را در یک وب سایت خریداری کنید که در آن طرح شما در بالای صفحه نمایش و یا نزدیک به محتوای اصلی صفحه نمایش داده شود.

سلسله مراتب را حفظ کنید

طراحی بنر در سایت به مفهوم موجود در هر تبلیغ بستگی دارد، بنابراین سلسله مراتب نوشتار در تبلیغ را بررسی کنید. تبلیغات بنری موثر برای افزایش آگاهی مشتریان از نام تجاری و افزایش بازدیدکنندگان وب سایت طراحی شده است که سه جزء اساسی دارند:

  • لوگوی شرکت شما

برای افزایش آگاهی از نام تجاری باید لوگوی شرکت شما درج شود. اطمینان حاصل کنید که از نظر بصری حداقال معیار موجود را داشته باشد، اما نه به اندازه پیشنهاد ارزش یا دعوت به همکاری.

  • پیشنهاد ارزش

ارزش پیشنهادی خدمات یا محصولی که ارائه می‌دهید را بیان می‌کند و با پیشنهادات و قیمت‌های جذاب توجهات را به خود جلب می‌کند. به مواردی مانند: «کیفیت بالا» یا «۵۰٪ تخفیف» یا «پیشنهاد مدت محدود» فکر کنید. این باید بیشترین فضا را در تبلیغ شما اشغال کند و اولین چیزی باشد که چشم بینندگان را به خود مشعوف می‌کند.

فراخوان برای اقدام

فراخوان برای اقدام (یا CTA) متن یا دکمه‌ای است که کاربران را دعوت به کلیک می‌کند. عباراتی مانند «بیشتر بیاموزید» یا «شروع کنید» یا «اکنون تماشا کنید» نمونه‌های خوبی هستند. این مورد باید یک نقطه کانونی واضح تبلیغات باشد.

برای طراحی بنر در سایت از سادگی استفاده کنید

برای طراحی بنر در سایت از سادگی استفاده کنید

از محتوا و تصاویر ساده استفاده کنید. بازدیدکنندگان احتمالاً فقط برای یک ثانیه به بنر تبلیغاتی وب شما نگاه می‌کنند.

از دکمه‌ها به طور مناسب استفاده کنید

بسته به نوع بنر، دکمه‌ها اغلب میزان کلیک (CTR) تبلیغ شما را افزایش می‌دهند. اگر می‌خواهید از آن‌ها استفاده کنید، آن‌ها را بعد از کپی در سمت راست پایین در رنگ‌های متضاد (با سلیقه) قرار دهید. همیشه آن‌ها را در سراسر مجموعه تبلیغات ثابت نگه دارید.

دارای یک چارچوب مشخص و معین باشد

چشم افراد به طور طبیعی به سوژه‌ای در داخل یک قاب کشیده می‌شود. تبلیغات بنری موثر دارای یک فریم مشخص است که گرافیک آن تا لبه‌های جعبه گسترش یافته است. اگر آگهی شما سفید است، قرار دادن حاشیه خاکستری ۱ پیکسل در اطراف تبلیغ، یک کار معمول است.

برای طراحی بنر در سایت متن خود را فوراً قابل خواندن کنید

تیتر و متن خود را در اندازه‌های مختلف کپی کنید. همه نسخه‌ها باید چهار خط یا کمتر باشد. متن شما باید دارای فونت بسیار جذاب و شکیل باشد تا کاربران راحت‌تر بتوانند متن موجود در بنر را خوانده و جهت مطالعه بیشتر در رابطه با محصول شما روی آن کلیک کنند.

طراحی بنر در سایت یه برگ برنده است

با طراحی یک بنر هنرمندان مشتریان بیشتری را با خدمات خود آشنا کرده و آنها را به کسب‌وکار خود دعوت کنید. به این ترتیب می‌توانید در کمترین زمان ممکن بیشتری تعداد کاربر را در سایت خود داشته باشید. این فرصت را به درستی به کار بگیرید. کاربر در بیشتری حالت تنها چند ثانیه زمان خود را صرف بررسی یک وبسایت می کند. بهتر است بنر به گونه ای طراحی شده باشد که در اولین نگاه توجه او را به خود جلب کند. تنها در این صورت است که نتیجه دلخواه را از طراحی بنر در سایت می گیرید. آیا تا کنون برای کسب‌وکار خود بنر طراحی کرده‌اید؟ آیا نتیجه موردنظر را به دست آورده‌اید؟ شما چه ایده‌ای را برای طراحی بنر در سر دارید؟ به نظر شما چه نوع بنری می‌تواند توجه کاربران بیشتری را به خود جلب کند؟

star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *