تفاوت تبلیغات بنری و همسان + تبلیغات همسان چیست؟

تفاوت تبلیغات بنری و همسان + تبلیغات همسان چیست؟
تفاوت تبلیغات بنری و همسان
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
اولین امتیاز رو ثبت کنید

در این مقاله قصد داریم به تبلیغات اینترنتی و تفاوت تبلیغات بنری و همسان (The difference between banner and identical ads) بپردازیم. یکی از اصلی ترین راه‌های کسب و کار برای برقراری ارتباط با مخاطب، تبلیغات است. امروزه با وجود اینترنت تبلیغات دیجیتالی و آنلاین رونق بسیار زیادی پیدا کرده است. تبلیغات آنلاین در بسیاری از موارد موثرتر از تبلیغات سنتی بوده است.

یکی از باب‌ترین تبلیغات امروزه تبلیغات بنری است. ما در این مقاله قصد داریم که به ویژگی تبلیغات بنری بپردازیم و تفاوت تبلیغات بنری و همسان را بیان کنیم. اگر به دنبال راهی برای توسعه کسب و کار خود هستید این مقاله را مطالعه کنید و با ما همراه باشید.

یک شرکت تبلیغاتی متخصص می‌تواند شما را در انتخاب بهترین روش‌های تبلیغاتی یاری کرده و با طراحی بنرهای جذاب، برند شما را در معرض دید عموم قرار دهد. از آنجایی که تبلیغات بنری به راحتی در سایت‌های مختلف نمایش داده می‌شوند، اجرای درست آن می‌تواند ترافیک زیادی را به سمت وب‌سایت شما هدایت کند.

جدول بررسی تفاوت های تبلیغات همسان و بنری

ویژگی

تبلیغات بنری

تبلیغات همسان

جایگاه نمایش

در جایگاه‌های مشخص و ثابت (هدر، سایدبار، بین محتوا)

در قالب محتوای سایت یا اپلیکیشن و هماهنگ با ظاهر آن

ظاهر و طراحی

معمولاً گرافیکی، رنگارنگ و قابل تشخیص به عنوان تبلیغ

هم‌شکل و هم‌سبک با محتوای اصلی، کمتر قابل تشخیص به عنوان تبلیغ

میزان کلیک (CTR)

نسبتاً پایین

معمولاً بالاتر از بنری به دلیل هماهنگی با محتوا

اثرگذاری بر کاربر

گاهی باعث مزاحمت و نادیده گرفته شدن

طبیعی‌تر و قابل‌اعتمادتر به دلیل هماهنگی با بستر انتشار

نوع پیام‌رسانی

مستقیم و تبلیغاتی

غیرمستقیم و محتوایی

هزینه

بسته به جایگاه، بازدید و کلیک متغیر

اغلب بر اساس تعداد نمایش، کلیک یا تعامل

مناسب برای

معرفی سریع محصولات و کمپین‌های کوتاه‌مدت

جذب کاربر به محتوا، مقالات تبلیغاتی و معرفی نرم‌تر

تفاوت تبلیغات بنری و همسان چیست؟

با توجه به تعریفی که در مورد تبلیغات بنری و همسان ارائه دادیم متوجه شدیم که در جهان استفاده از روش تبلیغاتی همسان نسبت به روش تبلیغاتی بنری کارایی بیشتری دارد. اما برای اینکه بدانید چه چیزی باعث برتری روش همسان بر تبلیغات بنری در سایت شده؛ باید با تفاوت‌های این دو را آشنا شوید تا بتوانید مناسب‌ترین راه برای تبلیغ کسب و کارتان را انتخاب کنید و از هدر رفتن هزینه جلوگیری کنید.

در ادامه چند نمونه از تفاوت تبلیغات بنری و همسان را مطالعه می‌کنیم:

  1. تبلیغات همسان با محتوای سایت همخوانی دارد ولی تبلیغات بنری با محتوایی سایت متفاوت است.
  2. نرخ کلیک در تبلیغات همسان بالاست و نزدیک به 0.2 درصد است. در حالی که نرخ کلیک در تبلیغات بنری پایین و 0.05 درصد است.
  3. تبلیغات همسان برای افزایش ترافیک سایت بسیار مناسب بوده اما روش تبلیغات بنری منجر به جذب مخاطبین غیر واقعی می‌شود.
  4. هزینه کلیک در تبلیغات همسان به صرفه تر است.
  5. تبلیغات همسان برای کاربران سایت مزاحمتی ایجاد نمی‌کند.

به دلیل جدید بودن روش تبلیغاتی همسان در کشور ما اغلب از روش‌های تبلیغاتی بنری استفاده می‌شود. به همین دلیل مردم بر این باورند که بازدهی این روش بالاست. اما با توجه به آمارهایی که از گوگل به دست آمده؛ بازدهی تبلیغات همسان در سطح جهان زیاد بوده است. بیشتر کارشناسان تبلیغات، استفاده از روش‌های همسان را به جای تبلیغات بنری پیشنهاد می‌دهند. این روش، تبلیغ را بسیار دقیق نمایش داده و اثربخشی بیشتری در تبلیغات دارد و شما را زودتر به آن چیزی که میخواهید می‌رساند.

تبلیغات بنری چیست؟

به زبان ساده، به قرار دادن بنر‌های طراحی شده در وب سایت‌های معروف که مخصوص کسب و کار هستند؛ تبلیغات بنری می‌گویند. هنگامی که مخاطبین این بنرها را مشاهده می‌کنند علاوه بر آشنایی با کسب و کار شما بر روی بنر کلیک می‌کنند و ترافیک سایت شما را افزایش می‌دهند. بنرهای تبلیغاتی به دو صورت ثابت و متحرک اجرا می‌شود. هدف از قرار دادن این بنرها در سایت، افزایش ترافیک سایت و معرفی کسب و کار مورد نظر است. از دیگر اهداف تبلیغات بنری جذب مخاطب بیشتر و اطلاع‌رسانی راجع به تخفیفات و پیشنهادات محصول است.

همچنین بخوانید: تبلیغات بنری بهتر است یا رپورتاژ؟

مزایا و معایب تبلیغات بنری

مزایای تبلیغات بنری

شاید اولین تفاوت تبلیغات بنری و همسان در این است که امروزه در بین کسب و کارها به ویژه کارهای اینترنتی، استفاده از تبلیغات بنری مخاطبین زیادی را جذب می‌کند. به دلیل مزایای تبلیغات اینترنتی بنری این روش بسیار پرطرفدار بوده است. چند نمونه از مزایای تبلیغات بنری استفاده از گیف در بنر برای جذب مخاطبین، قابل رویت بودن روند تاثیرگذاری این تبلیغ و افزایش میزان بازدید سایت از طریق کلیک بر روی بنر است.

معایب تبلیغات بنری

همان طور که گفتیم ‌افراد زیادی از تبلیغات بنری برای تبلیغ کسب و کار خودشان استفاده می‌کنند.

اما این روش مانند روش‌های دیگر علاوه بر مزایا معایبی هم دارد که در ادامه آنها را بیان می‌کنیم:

  1. ممکن است به دلیل افزایش بازدید سایت مشتریان هدفمندی نداشته باشید.
  2. کلیک کردن زیاد باعث افزایش نرخ پرش سایت می‌شود.
  3. نشان دادن زیاد تبلیغات بنری باعث اذیت کاربران می‌شود.
  4. ساخت یک بنر تبلیغاتی جذاب هزینه بالایی نیاز دارد.
  5. به دلیل حجم مطلب زیاد در سایت امکان دیده نشدن تبلیغ از دید کاربر وجود دارد.

این معایب باعث شده که استفاده از بنرهای تبلیغاتی در سطح جهانی کاهش پیدا کند. به دنبال این کاهش، تبلیغات همسان محبوب‌تر و پرکاربردتر شده‌اند و به‌طور کلی جایگزین بنرهای تبلیغاتی شده‌اند. در این مقاله قصد داریم بیشتر به تفاوت‌های بین تبلیغات بنری و همسان بپردازیم و نحوه عملکرد هر کدام را بررسی کنیم.

اگر به دنبال افزایش بازده تبلیغات خود هستید، توجه به خدمات سئو سایت می‌تواند نقش مهمی در بهبود عملکرد تبلیغات همسان داشته باشد. استفاده از تکنیک‌های سئو می‌تواند کمک کند تا محتوای شما به درستی به مخاطبان هدف نمایش داده شود و نتیجه مطلوب‌تری از تبلیغات به‌دست آورید.

تبلیغات همسان چیست؟

تبلیغات همسان چیست؟

تبلیغات همسان، تبلیغاتی هستند که به‌طور طبیعی با محتوای سایت هماهنگ می‌شوند و به نظر نمی‌آید که تبلیغ باشند. برای درک بهتر تفاوت تبلیغات بنری و همسان بهتر است تعریف کاملی برای تبلیغات همسان ارائه دهیم. احتمالا با مفهوم استتار کردن آشنا هستید.

اولین گام در استتار کردن، همسان شدن با محیط پیرامونی است. تبلیغات همسان، به معنای هماهنگی و همسان شدن تبلیغات با محیط پیرامونی آن است. تبلیغات همسان روش موثری برای جلوگیری از نادیده گرفتن تبلیغات توسط کاربران است. بنر همسان، حاوی یک عکس و یک مطلب مرتبط با محتوای سایت است که در ادامه مطالب سایت و در قالب طراحی سایت نمایش داده می‌شود.

این هماهنگی در شکل  محتوا باعث می‌شود تا کاربر به بنر تبلیغاتی بیشتر اعتماد کند و به دلیل مرتبط بودن آن با مطالب سایت، برای دیدن تبلیغ تمایل بیشتری از خود نشان دهد. اگر در کنار تجربه تبلیغاتی به روز به دنبال تبلیغاتی هستید که با محتوای سایت هماهنگ باشد و هزینه کمتری صرف شود ما به شما تبلیغات همسان را پیشنهاد می‌کنیم.

اهمیت محتوا در تبلیغات همسان

اگر قصد دارید از تبلیغات همسان در تبلیغات خود استفاده کنید؛ از تاثیر محتوا در بازدهی تبلیغ غافل نشوید. تغییر محتوا در کارآیی تبلیغ تاثیر بسیار شگفت آور دارد. اگر بخواهیم یک مثال از نقش محتوا در نتیجه تبلیغات نشان دهیم باید فرض کنید در تبلیغ همسان هزینه هر یک کلیک 400 تومان باشد. تعداد بنر‌های شما نیز 4 عدد بنر در تبلیغ همسان باشد. حالا اگر یک تبلیغ دیگر به موازات همین تبلیغ راه بیندازیم و مقدار هزینه هر کلیک را از 400 تومان به 300 تومان کاهش دهیم. اما تعداد بنرها را از 4 عدد به 8 عدد افزایش دهیم و به طور همزمان هر دو کمپین را استارت بزنیم.

خواهیم دید که در زمان مساوی کمپینی که 300 تومان بوده نسبت به کمپینی که 400 تومان بوده نتیجه بهتری داشته است. یعنی با کم کردن قیمت هر کلیک و بالا بردن تعداد بنرها تعداد کاربران بیشتری به دست می‌آید. تبلیغات بنری یکی از بهترین روش‌های تبلیغات است؛ چون این نوع تبلیغ، در معرفی و مطرح کردن یک برند در فضای مجازی بسیار موثر است. با بکارگیری این روش و طراحی یک بنر جذاب می‌توانید کاربران زیادی را به سمت برند خود جذب کنید و تعداد مشتریان خود را افزایش دهید.

تبلیغات همسان چگونه است؟

از مهم‌ترین تفاوت تبلیغات بنری و همسان می‌توان به کارکرد متفاوت این دو تبلیغات نیز اشاره کرد. تبلیغات همسان اغلب شامل یک عنوان، تصویر و توضیح یا زیرنویس است. آنها معمولاً قابل کلیک هستند. خوانندگان می توانند برای مشاهده مقاله یا فیلم محصول بر روی صفحه تبلیغ کلیک کنند. گاهی اوقات تشخیص تبلیغات همسان در سایت دشوار است؛

زیرا اغلب با محتوای سایت مطابقت دارد. تبلیغاتی که بطور طبیعی در یک سایت ظاهر می‌شوند، تبلیغاتی هستند که کاملاً با محتوای سایت مطابقت دارند. وقتی کاربری سایت را می‌بیند، می‌تواند روی بنر کلیک کرده و بدون توجه به موضوع اصلی، وارد سایت دیگری شود. البته هدف از این گونه تبلیغات، جلوگیری از خواندن مطالب سایت توسط کاربر و ایجاد مزاحمت بصری برای کاربر نیست.

کارشناسان تبلیغات از سه قالب مختلف برای تبلیغات همسان استفاده می‌کنند:

چرا از تبلیغات همسان استفاده می‌کنیم؟

دلایل زیادی برای استفاده از تبلیغات همسان وجود دارد: مانند افزایش آگاهی در مورد برخی محتواها و پیام‌ها، افزایش ترافیک وب سایت و معرفی محصول برای فروش. تبلیغات همسان همچنین می‌تواند مخاطبان خاصی را مورد هدف قرار دهد. اما شما باید در مرحله اول تفاوت تبلیغات بنری و همسان را به خوبی درک کنید.

انواع مختلف تبلیغات همسان

تبلیغات همسان هم مانند سایر روش‌های تبلیغاتی به شکل‌های مختلف انجام می‌شود که در این بخش به چند روش تبلیغاتی اشاره می‌کنیم:

تبلیغات درون محتوا

در برخی از تبلیغات‌ محتوا را با عنوان محتوای اسپانسری در بین مطالب معمولی قرار می‌دهد؛ که نام دیگر این روش، تبلیغات درون محتوایی است. برای مثال یک صفحه در شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام در نظر بگیرید که در بین پست‌های منتشر شده، یک محصول و یا یک کسب و کار را تبلیغ می‌کند. این تبلیغ، در قالب یک تبلیغ همسان است.

تبلیغات پولی در موتور جست‌وجو

یکی از انواع تبلیغات همسان تبلیغات پولی در موتور جست‌وجو مانند گوگل ادورز است. شما با پرداخت مبلغی به گوگل در یک کلمه کلیدی خاص، تبلیغ شما را در لیست جست‌وجو‌ها قرار می‌دهید که این تبلیغ با موتور جست‌وجو صورت می‌گیرد. این نوع تبلیغ، نتایج بسیار خوبی دارد و باعث می‌شود مشتریان، محصولات شما را راحت‌تر انتخاب کنند.

تبلیغات ویجت دیگر تفاوت تبلیغات بنری و همسان

ابزارهای پیشنهادی موجود در وب سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و نتایج جست‌وجوهای مختلف گوگل در تبلیغات ویجت گنجانده شده است. یک ویجت به شکل تبلیغات، معمولا در انتهای مقاله یا در کنار صفحه وب یافت می‌شود. ویجت‌ها معمولا مطالبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند که ممکن است دوست نداشته باشند.

لیست‌های تبلیغاتی

احتمالا سایت‌هایی که در زمینه فناوری کار می‌کنند را دیده اید. این سایت‌ها، محتواهایی مانند مقایسه دستگاه‌های دیجیتال منتشر می‌کنند. در چنین محتواهایی، در مورد انواع دستگاه‌های دیجیتالی و مشخصات دستگاه توضیح داده می‌شود. سپس لینکی در آن  قرار می‌گیرد که با مراجعه به آن لینک می‌توانید دستگاه مورد نظرتان را خریداری کنید. یا مثلا اگر برای فروشگاه اینترنتی به دنبال یک کتاب می‌گردید؛ آن سایت کتاب مورد نظرتان نشان داده و در پایین صفحه لیستی از کتاب‌های مشابه نیز پیشنهاد می‌دهد تا اگر خواستید آنها را نیز خریداری کنید.

تبلیغات همسان به صورت انتخاب

مطمئنا برای شما پیش آمده که در هنگام بازی با گوشی یک ویژگی در بازی خود اجرا کنید که این ویژگی نیاز به پرداخت تعرفه و هزینه دارد. این ویژگی در اپلیکیشن‌هایی مثل اسنپ چت نشان داده می‌شود. این روش تبلیغاتی، بر روی کاربران تاثیر زیادی دارد. مثلاً در اسنپ چت برای استفاده از بعضی فیلتر‌ها نیاز به پرداخت هزینه و خرید آن است.

مشاوره دیجیتال مارکتینگ رابگان

انتخاب درست با شناخت تفاوت تبلیغات بنری و همسان

تا قبل از به وجود آمدن روش تبلیغاتی همسان استفاده از روش بنرهای تبلیغاتی در سایت‌ها طرفدار زیادی داشت اما به دلیل معایبی که روش تبلیغاتی بنری دارد؛ کارشناسان تبلیغات به این نتیجه رسیدند که این روش کارآمد نیست و به دنبال روشی موثرتر رفتند. روشی که در این مقاله راجع به آن صحبت کردیم و ویژگی‌های مثبت آن را بیان کردیم روش تبلیغاتی همسان است.

با مقایسه تفاوت تبلیغات بنری و همسان فهمیدیم که استفاده از روش همسان موثرتر از تبلیغات بنری است. با مطالعه این مطلب می‌توانید به خوبی تصمیم بگیرید که کدام روش تبلیغاتی بنری و همسان مناسب کار شماست و بهترین روش تبلیغاتی را انتخاب کنید.

آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر مشاوره انجام تبلیغات بنری در سایت ها، میتواند شما را در این حوزه راهنمایی کند.

سوالات متداول
تبلیغات پولی در موتورهای جستجو نوعی تبلیغات همسان است؟

بله. موتورهای جستجو مثل گوگل با دریافت مبالغی، لینک صفحه شما را در ابتدای صفحه جستجو قرار می‌دهند.

آیا تبلیغات همسان موجب افزایش نرخ کلیک می‌شود؟

بله. تبلیغات همسان، نرخ تبدیل (CTR) را نسبت به تبلیغات تصویری دیگر 40 برابر می‌کند.

تبلیغات از روش همسان بهتر است یا روش های سنتی؟

قطعا روش همسان بهتر است. چراکه 70 درصد از مخاطبان ترجیح می‌دهند از طریق تبلیغات همسان محصول درباره محصولات اطلاعات کسب کنند تا اینکه از تبلیغات سنتی استفاده کنند.

مقالات پیشنهادی
star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
اولین امتیاز رو ثبت کنید
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دنبال چی هستی؟

برای مشاهده دوره به سبد خرید مراجعه نمایید.