آژانس مای‌کاستومر
آژانس مای‌کاستومر

خدمات سئو، طراحی سایت و …

استراتژی سئو چیست؟ (نحوه تدوین استراتژی سئو مناسب)

استراتژی سئو چیست؟ (نحوه تدوین استراتژی سئو مناسب)
استراتژی سئو
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
اولین امتیاز رو ثبت کنید

تمام کسب و کارها امروزه مفهوم اصلی سئو را درک می‌کنند و جواب این سؤال که چرا سئو مهم است را می‌دانند. با این وجود زمانی که به مرحله‌ای برای اجرا کردن یک استراتژی سئو (SEO strategy) برای سایت و کسب و کارشان می‌رسند اغلب فقط یک استراتژی را در پیش می‌گیرند آن هم فقط استراتژی سئو تولید محتواست. این کار علاوه بر سخت بودن اشتباه نیز هست.

شما برای سئو سایت هیچ گاه نباید فقط بر روی کلمات کلیدی تمرکز کنید. در این مقاله قصد داریم در مورد استراتژی سئو با شما صحبت کنیم اگر به مبحث سئو علاقه دارید تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

استراتژی سئو چیست؟

به فرایند سازمان‌دهی محتویات سایت بر اساس موضوع استراتژی سئو می‌گویند. سئو به موتورهای جستجو مثل گوگل برای درک این موضوع که کاربر با چه قصدی یک کلمه را سرچ کرده کمک می‌کند. زمانی که یک صفحه را بر اساس موضوع و کلمات کلیدی آن بهینه‌سازی کنید می‌توانید شانس بیشتری برای دیده شدن در موتورهای جستجو داشته باشید و رتبه قابل قبولی برای کلمه‌های کلیدی طولانی در سایتتان به دست آورید.

از فرایند سئو چه می‌ دانید؟

سئو کارها یا همان بهینه سازهای موتور جست‌وجو یک سری افراد هستند که سایت‌ها را بهینه می‌کنند و مدیریت فروشگاه های اینترنتی و سایت را بر عهده دارند.تا در موتورهای جست‌وجو رتبه بالاتری را کسب کنند. در حقیقت متخصص سئو یک فرد استراژیست متخصص محتوا است. سئو کار فرصت‌های موجود برای کسب و کار را می‌شناسد. و می‌تواند به وسیله موتورهای جست‌وجو به سؤال‌های کاربران مختلف پاسخ دهد.

استراتژی سئو انواع مختلفی دارد، در زیر به ان‌ها اشاره کردیم:

1: سئو داخلی(On-page SEO)

این مدل از سئو روی محتویات داخل صفحه وب سایت تمرکز و تمام محتویات درون صفحات وب سایت را بهینه می‌کند و به افزایش رتبه سایت در گوگل کمک می‌کند.

2: سئو خارجی(Off-page SEO)

این نوع سئو روی لینک‌های خارجی که از بیرون به وب سایت اشاره می‌کنند تمرکز کرده است. هرچقدر تعداد بک لینک‌ها افزایش پیدا کند. باعث می‌شود اعتماد موتورهای جست و جو به سایت بیشتر شود.

3: سئو تکنیکال

این نوع سئو روی معماری سایت و آنچه در بک اند اتفاق می‌افتد تمرکز دارد و مطمئن می‌شود که صفحه‌های سایت هیچ مشکلی از نظر فنی نداشته باشند. موتورهای جست‌وجوی گوگل همان اندازه که به محتوای سایت شما اهمیت می‌دهند به کدهایتان هم توجه دارند.

استراتژی سئو چه مزایایی یا ویژگی‌ هایی دارد؟

موتورهای جست و جو بهترین ورودی سایت ترافیک سایت است زیرا مردم همیشه به دنبال موضوعی خاص هستند. که این کار فقط با استفاده از موتورهای جست و جو انجام می‌شود. شما می‌توانید ترافیک اینترنت را به سمت کسب وکار خود بکشید.

شما برای اینکه مردم را ترغیب کنید که محصولاتتان را بخرند لازم نیست هزینه‌های زیادی برای تبلیغات بپردازید. ترافیک موتورهای جست و جو می‌توانند این کارها را برای شما انجام دهد. به خاطر همین دلیل‌ها است که صنعت سئو دارای ارزش 65 میلیارد دلار است. موردی که برای شما توضیح دادیم مهمترین مزایای سئو است که میتوان از آن استفاده کرد.

متخصص سئو کیست؟

متخصص سئو کیست؟

متخصصین سئو کمک می‌کنند سایت، در نتایج ابتدایی موتورهای جستجو نمایش داده شود و ترافیک ارگانیک بیشتری به دست آید. یک سئوکار متخصص، به کسب‌و‌کارها کمک می‌کند تا به سوالاتی که افراد از طریق موتورهای جستجو به دنبال آن هستند، پاسخ دهند.

 سه نوع سئو داریم که متخصصین سئو بر روی آنها متمرکز می‌شود.

  • سئو داخلی که بر محتوای درون صفحه و نحوه بهینه سازی محتوا برای کمک به افزایش رتبه سایت در گوگل برای کلمات کلیدی خاص تمرکز می‌کند.
  • سئو خارجی بر روی لینک‌هایی که از سایت‌های دیگر به سایت داده می‌شود، فعالیت می‌کند. بک‌لینک‌ها و کسانی که به سایت شما لینک می‌دهند کمک می‌کنند تا اعتماد موتور جستجو را کسب کنید. در نتیجه سایت شما یک نتیجه رتبه بهتر به دست می‌آورد.
  • سئو تکنیکال بر روی طراحی وب سایت‌ کار می‌کند. همچنین قسمت Backend سایت را بررسی می‌کند. گوگل علاوه بر این‌ که به کدهای وب‌سایت اهمیت می‌دهد، به همان اندازه به محتوای سایت نیز توجه می‌کند.

انواع ابزارها برای استراتژی سئو کدام هستند؟

در حقیقت ابزارهای سئو برنامه‌ها و سایت‌هایی هستند که بتوانیم به وسیله آن‌ها وب سایتمان را با رعایت کردن همه جوانب و زاویه‌های مختلف آنالیز و بررسی کنیم. تمام ابزارهای سئو می‌توانند برای ما هزینه هایی دربر داشته باشند.

نکته‌ای که در هنگام استفاده از این ابزارها باید به آن‌ها توجه داشته باشیم این است که ابزارهای رایگانی که برای سئو وجود دارد در بعضی کارها حرفه‌ای عمل می‌کنند و نقاط قوت و ضعف رقیب‌های شما را به شما نشان می‌دهند. اگر شما در کسب و کار و سایتتان از این ابزارها استفاده کنید قطعاً می‌تواند میزان درآمد کسب و کار شما را افزایش دهد و به کسب و کارتان کمک بسیاری می‌کند.

استراتژی سئو و تولید محتوا بر اساس سئو سایت

  • اولین مرحله در سئو هدفی است که می‌خواهید در سایت خود دنبال کنید این هدف از اصلی‌ترین عامل‌هایی است که بر تولید محتوا متنی سایت تأثیر می‌گذارد این مرحله باید کاملاً شفاف باشد.
  • در مرحله دوم باید دید کافی در مورد کسانی که سایت را بازدید می‌کنند داشته باشید و آنها را با دقت زیادی تحلیل و بررسی کنید. زمانی که تحلیل‌های مورد نظر انجام شد شروع کنید، تولید محتوای متنی انجام دهید. این نوع تولید محتوا باید با کلمات کلیدی مناسب انجام شود.
  • در مرحله سوم محتوای تولید شده را دوباره بررسی کنید به این دلیل که محتوای تولید شده باید با پارامترهای موتور جست و جو مطابقت داشته باشد. استراتژی سئو بهترین محتواها را تشخیص داده و در اختیار مخاطبین قرار داده می‌دهد.

گرفتن رتبه بالا در نتایج موتورهای جست‌وجو کار دشواری است. تولید محتوا متنی با استفاده از کلمات کلیدی کاری پر بازدید و وسوسه کننده است. شما باید استراتژی سئو خودتان را بر اساس نیازهایی که کسب و کارتان دارد تدوین کنید و هیچ گاه فراموش نکنید موتورهای جست‌وجو به ارزشی که شما برای مخاطبینتان تعیین کرده‌اید توجه بسیاری می‌کنند پس این نکته را در نظر داشته باشد که همیشه باید محتوای با کیفیتی تولید کنید.

مراحل تدوین استراتژی seo

مراحل تدوین استراتژی seo

قبل از شروع هر کار، یک برنامه‌ریزی درست و صحیح ضروری است. برای فرآیند سئو نیز باید برنامه‌ریزی داشته باشیم تا بدانیم در چه تاریخی پورتاژ منتشر کنیم و یا انتشار مقالات در چه زمان و به چه روشی باید باشد. برنامه ریزی صحیح، سرعت انجام کارها را بالا می‌برد. در ادامه این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر، مراحل تدوین استراتژی سئو را با هم مشاهده می‌کنیم.

تعیین اهداف سئو

قبل از راه اندازی یک ابتکار بهینه سازی موتور جستجو سئو،. تعیین اهداف بسیار مهم است. با شناسایی نتایج بازاریابی هدف خود شروع کنید. بدون اهداف فعالیت‌های سئو بازگشت سرمایه قابل اندازه‌گیری نخواهند بود. همچنین باید نتایج سئو را با معیارهای سطح بالا مانند درآمد مرتبط کنید.

تجزیه و تحلیل رقابتی

تجزیه و تحلیل رقابتی به معنای فرآیند ارزیابی رقابت شما به‌منظور بهبود استراتژی سئوی شما است. بدین منظور باید رتبه بندی جستجوی ارگانیک رقبای خود، بررسی‌های آنلاین، استراتژی وبلاگ و پروفایل‌های بک لینک را تجزیه و تحلیل کنید. سپس، تجربه کاربری، رسانه‌های اجتماعی، بخش‌های مخاطب هدف، USPها و متمایزکننده‌ها را بررسی کنید.

فهرستی از موضوعات تهیه کنید

 کلمات کلیدی به عنوان قلب سایت هستند. اولین قدم برای استراتژی سئو سایت این است که فهرستی از موضوعاتی که مایلید در سایت مطرح کنید، بنویسید. این فهرست باید مربوط به محصول یا خدمات شما باشد.

فهرستی از کلمات کلیدی طولانی بر اساس موضوعات تهیه کنید

بهینه سازی صفحات براساس کلمات کلیدی خاصی شروع می‌شود. کلمات کلیدی طولانی بنویسید تا به موضوع کلمه کلیدی اصلی عمیق‌تر بپردازید. با تحقیق در کلمه کلیدی، تولید محتوای متنی مناسب با موضوع سایت و بهینه سازی استراتژی seo خواهید داشت.

وبلاگ بسازید

 وبلاگ نویسی یک روش فوق العاده برای رتبه گرفتن کلمات کلیدی است. وبلاگ یک صفحه وب جدید است و به افزایش رتبه سایت در گوگل کمک می‌کند. نوشتن درباره موضوعات مشابه‌ای که برای مخاطبین شما اهمیت دارد، باعث افزایش رتبه سایت شما می‌شود. هرچه محتوای مرتبط‌تری تولید کنید، گوگل به شما توجه بیشتری خواهد کرد. در وبلاگ نویسی حتما از کلمات کلیدی مرتبط، به میزان کافی استفاده کنید.

لینک سازی ایجاد کنید

 لینک سازی هدف اصلی سئو خارجی است و در نحوه رتبه بندی صفحات شما در موتور جستجو، بسیار موثر است. شما می‌توانید با سایر کسب‌و‌کارها تبادل لینک کنید. یا چند پست وبلاگ را در تویتر، فیسبوک و لینکدین منتشر کنید. بک لینک‌ها نیز روش عالی هستند که از انتشار وبلاگ‌ها در مقالات خبری به دست می‌آیند.

ساخت بک لینک با وبلاگ

قبل از قرار دادن محتوا در وب سایت آن را فشرده کنید

 این موضوع یک گام کوچک اما مهم در استراتژی seo است. هرچه سایت شما رشد کند اگر اندازه فایل سایت شما، بزرگ باشد برای مرورگر، رندرینگ سایت شما مشکل می‌شود. علاوه بر آن سرعت صفحه مهم‌ترین عامل در رتبه بندی سایت است. هر چه سایز فایل شما کوچکتر باشد، سایت شما سریع‌تر بارگذاری می‌شود.

اخبار سئو را دنبال کنید

 بهینه سازی موتور جستجو همواره در حال آپدیت است. از روش‌های جدید و شیوه‌های جدید استقبال کنید. گرچه این کار دشوار است اما منابع آنلاین زیادی وجود دارد که می‌توانید از آنها کمک بگیرید. اخبار سئو ممکن است بر روی وب‌سایت و استراتژی سئو تاثیر بگذارد.

موفقیت محتوا را نظارت کنید

شما به‌عنوان صاحب سایت باید در جهت افزایش رتبه سایت در گوگل تلاش کنید. بنابراین بعد از طراحی سایت، تولید محتوای متنی، استراتژی سئو به رتبه بندی سایت شما کمک زیادی می‌کند. با یک استراتژی دقیق می‌توانید در مسیر درست رتبه بندی سایت خود قرار گیرید. استراتژی سئو در واقع یک برنامه اصولی برای افزایش رتبه سایت است. در ادامه این مطلب قصد داریم درمورد اینکه دقیقاً استراتژی سئو چیست؟ بیشتر توضیح دهیم.

درباره استراتژی سئو

استراتژی سئو چیست؟ اکنون زمان آن رسیده که تعریف درست استراتژی سئو را خدمتتان ارائه دهیم. استراتژی سئو یک برنامه دقیق برای بهبود رتبه بندی وب سایت در موتورهای جستجو است. صاحبان سایت‌ها با کمک یک برنامه دقیق سئو می‌توانند ترافیک ارگانیک بیشتری جذب کنند. این استراتژی شامل سئوی فنی، استراتژی محتوا، سئوی درون صفحه، ساخت لینک و تجربه کاربر می‌شود. به بیان ساده، استراتژی سئو در مورد ارائه ارتباط و ارزش فوق العاده به جستجو گران است.

اما جنبه دیگری نیز وجود دارد که اغلب نادیده گرفته می‌شود که محافظت از برند است . یک رویکرد جامع به بهینه سازی موتور جستجوی سازمانی است. این رویکرد تضمین می‌کند که جستجوهای مرتبط با نام تجاری، مدیران یا محصولات شما مثبت باقی می‌مانند.

یکی از مزایای اصلی یک استراتژی سئو موفق اینکه برند شما را، در هر مرحله از سفر مشتری به جستجو گران ارائه می‌دهد. در نتیجه، شرکت شما بدون توجه به مرحله آن‌ها در قیف خرید، به منبعی قابل اعتماد و آشنا برای مصرف‌کنندگان تبدیل می‌شود.

در واقع، طبق مطالعات انجام شده، مشتریانی که از طریق سئو به‌دست می‌آیند، وفادارتر هستند. در نتیجه، به مشتری ثابت (CLV) تبدیل می‌شوند. در افزایش رتبه سایت در گوگل توجه به این موارد بسیار مهم هستند.

سیار پراکنده هستند و به‌جای تصویر بزرگ، بر معیارهای جداگانه و سطح پایین متمرکز هستند. وقتی یک استراتژی سئو را توسعه می‌دهید، مراحل بسیار بیشتر از آنچه در یک چک‌لیست اولیه سئو قرار دارد، وجود دارد.

چگونه یک استراتژی سئو ایجاد کنیم؟

چگونه یک استراتژی سئو ایجاد کنیم؟

اکنون که می‌دانید استراتژی سئو همگام طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی چیست باید در مورد اینکه یک استراتژی سئو چگونه ایجاد می‌شود نیز اطلاع پیدا کنید. بنابراین، ارائه یک الگوی کلی استراتژی سئو مسیر اشتباهی است. قصد داریم اصول کلیدی که باید در هنگام ایجاد یک استراتژی جستجوی ارگانیک در نظر بگیرید را برای شما بازگو کنیم. مهم است که چه مبتدی باشید و چه متخصص سئو این اصول را به‌درستی فرا گیرید.

تعیین اهداف سئو

قبل از راه اندازی یک ابتکار بهینه سازی موتور جستجو سئو،. تعیین اهداف بسیار مهم است. با شناسایی نتایج بازاریابی هدف خود شروع کنید. بدون اهداف فعالیت‌های سئو بازگشت سرمایه قابل اندازه‌گیری نخواهند بود. همچنین باید نتایج سئو را با معیارهای سطح بالا مانند درآمد مرتبط کنید.

مقیاس پذیری سئو

یکپارچه‌سازی و استانداردسازی در مقیاس‌بندی استراتژی کسب‌وکار سئو بسیار مهم هستند. برای این منظور، همکاری بین بخشی با توسعه وب، مدیریت برند، مدیریت محصول و فروش پیشرو است. مقیاس‌پذیری یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که شرکت‌های بزرگ هنگام توسعه استراتژی سئو با آن مواجه هستند.

اجرا تحلیل رقابتی

تجزیه و تحلیل رقابتی به معنای فرآیند ارزیابی رقابت شما به‌منظور بهبود استراتژی سئوی شما است. بدین منظور باید رتبه بندی جستجوی ارگانیک رقبای خود، بررسی‌های آنلاین، استراتژی وبلاگ و پروفایل‌های بک لینک را تجزیه و تحلیل کنید. سپس، تجربه کاربری، رسانه‌های اجتماعی، بخش‌های مخاطب هدف، USPها و متمایزکننده‌ها را بررسی کنید.

تحقیق کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل موضوع

تحقیق کلمات کلیدی اساس هر استراتژی سئوی قدرتمند است. ایجاد محتوا و صفحات وب که مخاطبان شما جستجو می‌کنند، بسیار مهم است. با تحقیقات پیشرفته کلمات کلیدی، می‌توانید موضوعات را به‌طور کامل پوشش دهید. این به معنای ترافیک بیشتر وب سایت، تعامل بیشتر و افزایش نرخ تبدیل است.

خوشه‌های موضوعی در استراتژی سئو

در تحقیقات خود موضوعات را محدود نکنید. کلمات کلیدی منفرد برای یک استراتژی سئو با عملکرد بالا کاملاً مهم هستند. با این حال، باید موضوعات کلی را شناسایی کنید که در آن‌ها متخصص هستید و دارای رتبه بالای SERP هستید.

پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب

ابزارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید برای یافتن تأثیرگذارترین عبارات جستجو از آن‌ها استفاده کنید. ابزارهای جامع سئو عبارتند از Ahrefs، Moz و SEMRush که برای داده‌های مرتبط با کلمات کلیدی استفاده می‌شوند. همچنین ابزارهای اختصاصی تحقیق کلمات کلیدی شامل KWFinder، KeywordTool.io و Soovle می‌شوند.

ابزار نشان دادن رتبه کلمات کلیدی

تراز محتوا با هدف جستجو

یکی از حیاتی‌ترین جنبه‌های تحقیق کلمات کلیدی جهت تولید محتوای متنی هدف جستجو است. زیرا هدف جستجوی گوگل را زیربنای آن قرار می‌دهد. به‌عبارت دیگر، گوگل قصد دارد مرتبط‌ترین محتوا را در سریع‌ترین زمان ممکن در اختیار کاربران قرار دهد.

عناوین را برای افزایش CTR SERP متمایز کنید

مهم است که پیام خود را در SERP متمایز کنید که بتوانید CTR خود را تقویت کنید.بنابراین سعی کنید از تیترهای جذاب استفاده کنید، سوالات کاربران را به عنوان تیتر استفاده نمایید و از پیشنهادهای خود گوگل بهره بگیرید.

مشخص کردن کلمات کلیدی در استراتژی سئو 2024

همه‌ی کارهایی که برای سئو ایجاد می‌شود به‌صورت تکراری و همیشگی است پس با توجه به این موضوع می‌توان گفت استراتژی سئو 2024 در اکثر موارد به‌صورت یک سیکل است و از چند قسمت کاملاً متفاوت ولی وابسته به‌ هم تشکیل‌ شده است. ابتدا باید فهرستی از کلمات که قرار است در صفحه اول گوگل نمایان شوید را تهیه کنید، زیرا استراتژی سئو از کلمات کلیدی شروع می‌شود. در ابتدا می‌توان کلمه کلیدی موردنظر را در گوگل سرچ کرده و از پیشنهاد‌هایی که گوگل می‌دهد استفاده کنید:

پیشنهاد‌هایی که در قسمت سرچ گوگل وجود دارد و پیشنهاد‌هایی که در انتهای صفحه سرچ گوگل وجود دارد، از قبیل موارد هستند. یکی از ابزار‌های خوب برای انتخاب عبارت موردنظر پیشنهاد‌های گوگل است که دقیقاً به شما می‌گویند کاربران بیشتر درباره چه چیزی در مورد کلمه موردنظر شما جست‌وجو  می‌کنند.

تحلیل صفحه اول گوگل

این قسمت از استراتژی سئو به شما در پیدا کردن عنوان مناسب‌ و از همه مهمتر انجام تولید‌ محتوای، کمک خواهد کرد. بار دیگر کلمه موردنظر خود را سرچ کنید این بار به محتواهایی که در صفحه اول گوگل نمایان شده‌اند توجه کنید.

مشخص کردن عنوان محتوا

 بعد از سرچ کلمه موردنظر در گوگل به نتایجی که در  صفحه اول گوگل ظاهرشده  توجه کنید، تا متوجه شوید این محتواها برای عنوان از چه الگویی پیروی کرده‌اند. اگر متوجه شدید اکثر این محتواها از الگوی خاصی برای عنوان پیروی کردند شما نیز بهتر است از این الگو استفاده کنید.

تولید محتوا متنی

برای تولید محتوای متنی مناسب سئو باید دو گزینه را در نظر بگیریم:

1-    تولید محتوای متفاوت‌تر از رقیبان

گاهی اوقات نیاز هست تا محتوای شما متفاوت‌تر از بقیه دیده شود؛ زیرا با متفاوت نشان دادن تولید محتوای خود نسبت به رقبا، کاربران بیشتری را جذب می‌کنید.

2-    تولید محتوای کامل‌تر از رقیبان

اگر قصد تولید محتوای متفاوت‌تر از رقبا را در استراتژی سئو خود ندارید پس بهتر است از الگوی نتیجه‌های صفحه ابتدایی گوگل اطاعت کنید و سعی کنید تولید محتوای متنی کامل‌تر از بقیه ایجاد کنید.

افزایش رتبه سایت در گوگل

یکی از بهترین راه‌های افزایش رتبه سایت در گوگل بعد از طراحی وب‌سایت، افزایش محتوای سایت با مطالب جدید و بروز است. در این استراتژی نباید به‌هیچ‌عنوان کپی انجام شود و این‌که مطالب را باید چطور در وب‌سایت قرار دهیم، خود تخصصی جدا در دنیای وب است. با توجه به توانایی الگوریتم‌های جدید گوگل و حذف تدریجی کلمات کلیدی، محتوای وب‌سایت‌ها برای گوگل ضرورت دارد.

همچنین طراحان سایت و توسعه‌دهندگان سایت باید بیش‌ازپیش در بروزرسانی دانسته‌های خود در زمینه‌های سئو و طراحی سایت  تلاش کنند. در اصل راهکارهای دیگری نیز برای بالا بردن رتبه‌بندی سایت نیز وجود دارد. ما در نظر داریم در این قسمت به تعدادی از این روش‌ها اشاره‌ای داشته باشیم که بر پایه‌ی الگوریتم پاندا گردآوری‌شده است. بهتر است از ابتدای طراحی سایت به این نکات توجه داشته باشد.

1- تبادل لینک

یکی از قدیمی‌ترین روش‌های افزایش رتبه‌بندی است که برای این کار باید با سایت‌هایی که دارای رتبه‌بندی بالاتری هستند در ارتباط باشید.

2-  بروز رسانی وب‌سایت

برای اینکه سایت شما در گوگل رتبه بالاتری بگیرد باید سایت را دائماً بروز کنید زیرا گوگل سایت‌هایی را که محتویات خود را دائم بروز می‌کند دوست دارد و ارزش قائل می‌شود و رتبه آن‌ها را باکیفیتی بسار زیاد بالا می‌برد.

3- ثبت وب‌سایت در شبکه‌ های اجتماعی

یکی دیگر از روش‌های بالابردن رتبه‌بندی سایت شما در گوگل ثبت در شبکه‌های اجتماعی است. با اشتراک گذاشتن سایت در شبکه‌های اجتماعی ترافیک سایت شما به‌شدت بالا خواهد رفت.

4- ارتباط سایت نباید قطع شود

اگر مدت زیادی سایت شما قطع شود گوگل به سایت شما نمره منفی می‌دهد، بنابراین به هیچ عنوان نباید ارتباط سایت قطع شود.

اهداف سئو در استراتژی سئو 2024

برای به دست ‌آوردن جایگاه بالا در وب‌سایت، باید جستجوی طبیعی، زیادشدن رابطه بین صفحه‌ها و همچنین کلمات کلیدی واردشده به وسیله‌ی کاربران صورت بگیرد. یکی از مزایای بسیاری که هم برای کاربر و هم برای موتور جست‌وجو وجود دارد نمایش دادن بیشترین صفحات مرتبط با پرس‌و‌جوی جستجوی واردشده است. این روش بیشترین نتیجه‌های موردنیاز مرتبط با جستجو را پیدا می‌کند. در اینجاست که موتور جستجو قابل‌اعتمادتر خواهند شد.

سئو داخلی

به همه‌ی کارهایی که داخل وب‌سایت خود انجام می‌دهید تا وب‌سایت بهینه‌ای داشته باشید سئو داخلی گفته می‌شود. در استراتژی سئو ابتدا باید سایت خود را از داخل بهینه کنید و بعد به سراغ موارد خارجی سایت بروید.

سئو خارجی

به همه‌ی کارهایی که در بیرون از وب‌سایت خود انجام می‌دهید تا جایگاه بالاتری در صفحه اول گوگل دریافت کنید سئو خارجی گفته می‌شود. شما ابتدا باید سئو داخلی وب‌سایت خود را درست کنید سپس نوبت به عوامل خارج از سایت‌تان می‌رسد.

سئو مفهمومی انجام دهید!

در ابتدا سعی کنید کلمه کلیدی را در متن محتوای خود قرار دهید. یکی از اصول استراتژی سئو رعایت کردن تعداد دفعات استفاده ‌شده از کلمه کلیدی در متن محتوا بوده که به تعداد کل کلمات متن محتوا است. در بهترین حالت ممکن در هر ۱۰۰ کلمه که در متن محتوا نگارشی که تولید می‌کنید، ۱ الی ۲ بار از کلمه کلیدی موردنظر خود استفاده کنید. یعنی بهترین نسبت برای آن می‌توان بین ۱ الی ۲ درصد درنظر گرفت.

سعی کنید پیشنهاد‌هایی که در صفحه سرچ گوگل است و در انتهای صفحه به شما نشان می‌دهد را در متون محتوای خود استفاده کنید. زمانی که کلمات کلیدی موردنظر را در گوگل سرچ می‌کنید یک سری پیشنهاد‌هایی در انتهای صفحه گوگل به شما نشان می‌‌دهد که این پیشنهاد‌های همان محتواهایی هستند که کاربران در گوگل سرچ کرده‌اند. شما با نوشتن و در نظر گرفتن این عبارت در محتواهای خود درواقع  با استفاده از عبارات پر جست‌وجو در تولید محتوای خود  رتبه بهتری از گوگل می‌گیرید وهم مشکل کاربران خود را برطرف کرده‌اید.

استراتژی سئو موبایل

هنگام استراتژی سئو سایت باید حواستان به سئوی موبایل نیز باشد. سئوی موبایل عامل مهمی است که هنگام ایجاد استراتژی کلی خود باید در نظر داشته باشید. بهینه‌سازی موبایل یعنی دسترسی بازدیدکنندگان به محتوای سایت در دستگاه‌های تلفن همراه است. بنابراین آن‌ها ارزش سایت را مانند مرورگرهای دسکتاپ را در دستگاه‌های همراه خود دریافت کنند.

بهینه سازی تلفن همراه اهمیت زیادی دارد، زیرا گوگل ایندکس اول موبایل را انجام می‌دهد. یعنی به‌جای خزیدن در یک سایت دسکتاپ، الگوریتم از نسخه موبایل سایت هنگام رتبه بندی صفحات برای SERP ها استفاده می‌کند. علاوه بر این، 61٪ از جستجوهای گوگل در ایالات متحده در دستگاه‌های تلفن همراه انجام می‌شود. بنابراین استراتژی سئوی شما بدون بهینه سازی موبایل مؤثر نخواهد بود.

این یک فرآیند کاملاً مجزا نیست. اما هنگام سئوی موبایل یا سئو سایت فروشگاهی باید بر سرعت صفحه، طراحی سایت واکنش‌گرا، سئوی محلی و ایجاد محتوای با کیفیت نظارت کنید.

بهینه سازی سایت برای مبایل

سه نوع استراتژی سئو سایت

استراتژی سئو سایت در واقع یک استراتژیست محتوای بسیار تخصصی است. این امر به کسب و کارها کمک می‌کند که مردم پاسخ‌سوالات خود را در مورد صنایع مربوطه خود کشف کنند. اکنون برای اینکه با استراتژی سئو بیشتر آشنا شوید در ادامه انواع سئو‌ها را معرفی می‌کنیم. بر اساس انواع سئو می‌توانید روی استراتژی سئو تمرکز کنید.

سه نوع سئو:

  1. سئوی درون صفحه: این سئو محتواهایی است که در واقع در صفحات سایت وجود دارد. سئوی درون صفحه برای بهینه سازی آن برای افزایش رتبه وب سایت روی کلمات کلیدی خاص تمرکز می‌کند.
  2. سئوی خارج از صفحه: این سئو بر روی لینک‌هایی متمرکز می‌شود که از سایر نقاط اینترنت به وب سایت هدایت می‌شوند. تعداد بک لینک‌هایی که یک سایت از منابع معتبر دارد به شما کمک می‌کند که به الگوریتم‌های جستجو اعتماد کنید.
  3. سئوی فنی: این سئو بر روی معماری باطنی وب سایت، مانند کد سایت، تمرکز دارد. گوگل به همان اندازه که به محتوا اهمیت می‌دهد به تنظیمات فنی نیز اهمیت می‌دهد. بنابراین این موقعیت برای رتبه بندی مهم است

اهداف هر کسب‌وکاری متفات است. بنابراین وظیفه سئوکار اینکه صنعت آن‌ها را بررسی کند، تعیین کند که مخاطبان به چه چیزهایی اهمیت می‌دهند. سپس استراتژی را ایجاد کنند که به هدف مورد نظر که افزایش رتبه سئو است، برسند.

استراتژی محتوای سئو

استراتژی سئو سایت در محتوا مراحلی دارد که می‌توانید با اجرای این مراحل در کسب و کار آنلاین خود به موفقیت برسید. همچنین در تجارت آنلاین با افزایش رتبه بندی سئو می‌توانید محتوای خود را در صدر رقابت‌ها قرار دهید.

مراحل استراتژی محتوای سئو عبارتند از:

  • فهرستی از موضوعات را تهیه کنید؛
  • فهرستی از کلمات کلیدی بلند را بر اساس این موضوعات تهیه کنید؛
  • برای هر موضوع صفحه‌ای بسازید؛
  • یک وبلاگ راه اندازی کنید؛
  • یک برنامه منظم برای وبلاگ نویسی ایجاد کنید؛
  • یک پلن لینک سازی ایجاد کنید؛
  • فایل‌های رسانه‌ای را قبل از آپلود در سایت خود فشرده کنید؛
  • در مورد اخبار سئو و بهترین شیوه‌ها به روز باشید؛
  • موفقیت محتوای خود را اندازه گیری و پیگیری کنید.

فرآیند سئو

استراتژی سئو سایت خود را اجرا کنید. سپس باید فرآیندی را برای ادامه بهینه سازی برای کلمات کلیدی جدید و هدف جستجوی تکاملی ایجاد کنید. در ادامه چند مرحله را معرفی می‌کنیم که به این فرآیند کمک می‌کند.

مراحل فرآیند سئو عبارتند از:

  1. محتوای خود را از نظر تاریخی بهینه کنید؛
  2. مراقب تغییر کلمات کلیدی و هدف جستجوی جدید باشید؛
  3. محتوای قدیمی خود را هرچند وقت یک بار ویرایش کنید؛
  4. یک برنامه محتوای ماهانه ایجاد کنید.

انواع استراتژی های سئو

انواع استراتژی های سئو

3 نوع سئو وجود دارد که یک استراتژی سئو می‌تواند بر روی آنها متمرکز شود. در ادامه آنها را شرح خواهیم داد:

سئو داخلی

این نوع سئو مخصوص محتوای درون صفحه و نحوه بهینه سازی محتواهای درون سایت برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل است.

سئو خارجی

این نوع سئو روی لینک‌هایی که در سایر وب سایت‌ها در اینترنت به سایت داده می‌شوند متمرکز است. تعداد کسانی که این لینک‌ها را به وب سایت می‌دهند موجب می‌شود که مورد اعتماد موتورهای جست‌وجو قرار بگیرد و وب سایت شما رتبه بهتری را بدست آورد.

سئو تکنیکال

این نوع سئو بر طراحی سایت متمرکز است و وب سایت را مورد بررسی قرار می‌دهد که بفهمد چگونه هر صفحه وب تنظیم می‌شود. موتورهای جستجو گوگل به همان اندازه که به کد وب‌سایت اهمیت می‌دهد به محتوای آن نیز اهمیت می‌دهد و این یکی از راه‌های بسیار مهم برای گرفتن رتبه است.

در بهینه‌سازی و سئو سایت فروشگاهی باید به این نکته توجه کرد که هر کسب و کار بهینه سازی مخصوص به خود را دارد. شما نمی‌توانید وب سایت خود را برای جستجو به همان روش مرسوم بقیه سایت‌ها بهینه‌سازی کنید و هرکدام یک روند و روش خاص خود برای بهینه‌سازی را دارند.

در واقع این کار جز وظایف یک سئو کار است که صنعت و شغل مورد نظر خود را تحلیل و بررسی می‌کند و هرچیزی که برای مخاطبین مهم است را پیدا کنید و یک استراتژی های سئو جمع‌آوری کنید که محتوای مناسب را برای مخاطبین جمع‌آوری کند.

7 استراتژی های سئو

اگر قصد دارید که سایت خود را در رتبه‌های بالاتری ببینید و بازدید بیشتری نسبت به بقیه سایت‌ها داشته باشید باید از استراتژی های سئو آگاهی داشته باشد.

اعتماد

مهمترین قسمت در استراتژی سئو اعتماد است. گوگل به صورت خودکار سایت‌های بی‌کیفیت و بی محتوا را از نتایج جستجو حذف می‌کند و سایت‌های معتبر را در رده‌های بالا جستجو قرار می‌دهند. پس اگر سایت شما قابل‌اعتماد نیست و رقیب‌تان در رتبه بالاتر سئو قرار دارد این امر باعث می‌شود که راه موفقیت برای شما کمی دشوار شود.

اعتبار

دومین موردی که برای موتورهای جستجو اهمیت دارد اعتبار سایت است. هرچه میزان اعتبار سایت بیشتر باشد از شانس بیشتری برای قرار گیری در رتبه‌های بالاتر برخوردار خواهید شد. گوگل برای اعتبار‌سنجی سایت‌ها برای آنها نمره‌هایی از یک تا ده در نظر گرفته است و هرچه نمره سایت به ده نزدیک‌تر باشد یعنی این سایت اعتبار بالاتری برخوردار است.

ارتباط

موتورهای جستجو سایت‌هایی که تولید محتوای متنی و ارتباط مفهومی داشته باشند در رتبه و جایگاه بالاتری قرار می‌دهد. در واقع هر فرد هنگام ورود به سایت شما انتظار دارند که به سوالات مد نظرشان را پیدا کنند. اگر تولید محتوای متنی مناسبی نداشته باشد از سایت شما خارج می‌شوند. این امر سبب می‌شود که نرخ پرش سایت شما افزایش پیدا کند هرچه نرخ پرش کمتر باشد اعتبار سایت شما بیشتر است.

تعامل

در سایت شما باید بتوانید با کاربران خود تعامل برقرار کنید. یکی از راه‌های برقراری تعامل با کاربران این است که به کاربران این اجازه را بدهید که نظرات خود را با شما در میان بگذارند و آن نظرات را به اشتراک بگذارید.

رفتار کاربر

رفتار کاربر می‌تواند در افزایش رتبه سایت در گوگل مؤثر باشد باید بتوانید کاربر را متقاعد کنید که به محض ورود به سایت سریع از سایت خارج نشوند. زیرا همان گونه که قبلاً گفته‌ایم هرچه نرخ پرش کمتر باشد سایت شما اعتبار بیشتری دارد.

بهینه سازی جست‌وجو های صوتی

برای افزایش رتبه سایت در گوگل باید به سلیقه افراد نیز توجه کنید. امروزه اکثر افراد برای تایپ سریع‌تر از جست‌وجو های صوتی استفاده می‌کنند. جستجوی صوتی یکی از قابلیت‌های مهم گوگل محسوب می‌شود.

حال به برخی از فواید جستجوی صوتی در زیر می‌پردازیم:

  1. اولین مورد این است که به نیاز کاربران سریعا پاسخ داده شود.
  2. این امکان را برای کاربران فراهم می‌کنند که بتواند راحت‌تر سرچ کنند.
  3. موتورهای جستجو و گوگل به سایت‌هایی که به جستجوی صوتی اهمیت می‌دهند در رتبه بالاتری قرار می‌دهد.
  4. با جستجوی صوتی می‌توان به جزییات بیشتری توجه کرد و به نتایج دقیق‌تری خواهید رسید.
  5. در جستجوی صوتی گوگل بیشتر کسب کارهای محلی مدنظر است.

سرعت سایت

سرعت سایت یکی دیگر از عوامل مهم در استراتژی سئو است. اگر سایت شما از سرعت پایینی برخوردار باشد کاربران از مطالب و محتوای متنی سایت شما خسته می‌شوند و اقدام به خروج از سایت می‌کنند.

نحوه رتبه بندی گوگل برای سایت‌ ها

نحوه رتبه بندی گوگل برای سایت‌ ها

برای هر شخص متخصص طراحی سایت و سئو لازم است که بداند برای سئو، گوگل بر چه اساس رتبه‌بندی می‌کند. اگر شما این عوامل را بدانید به راحتی می‌توانید به رتبه‌های بالاتری برسید. این عوامل را در ادامه به اختصار شرح می‌دهیم.

  • تعداد بازدید از سایت
  • نرخ کلیک‌ها
  • مدت زمان گذشته کار بر روی سایت
  • نرخ پرش سایت هرچه سایت نرخ پرش بیشتری داشته باشد رتبه پایین‌تری دارد.
  • استفاده از پروتکل‌های امنیتی برای سایت
  • ارتباط محتوای متنی و استفاده صحیح از کلمات کلیدی
  • تعداد تصاویر موجود در سایت
  • تمام فعالیت‌ها در شبکه‌های مجازی

مشاوره رایگان با مای کاستومر

سخن پایانی 

استراتژی سئو سایت از مهم‌ترین بخش‌های قوانین سئو هستند که در رتبه بندی موتورهای جستجو کمک زیادی می‌کنند. بر اساس یک برنامه اصولی می‌توانید عملکرد مناسبی در سئو سایت خود داشت باشید. آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر در این مقاله تمام آنچه که نیاز بود شما در مورد استراتژی سئو بدانید را توضیح داد. امیدواریم مطالعه این مطلب به شما در جهت افزایش سئو سایت کمک کرده باشد.

استراتژی سئو با بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو برای رسیدن به رتبه بالا در گوگل و موتورهای جست‌وجو بسیار کاربردی است و کسی که این استراتژی‌ها را نداند باید یک مسیر سخت و طولانی را برای موفق شدن بپیماید. ما با این مقاله در آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر سعی داشتیم شما را با استراتژی سئو و راه‌های مختلف سئو آشنا کنیم شما از چه راهی برای سئو و بهینه کردن سایتتان استفاده می‌کنید؟ نظرات خود را برای ما کامنت بگذارید تا خوانندگان این مطلب هم بتوانند از نظرات شما استفاده کنند.

 

سوالات متداول
بهترین استراتژی سئویی چه ویژگی هایی دارد؟

۱. رفع نیازهای کاربر را در اولویت قرار می‌دهد. ۲. براساس الگوریتم های گوگل تدوین می‌شود. ۳. اصول سئو داخلی، سئو خارجی، و سئو تکنیکال را درنظر گرفته شود. ۴. از تکنیک‌های سئو سفید استفاده شود.

چه زمانی از استراتژی سئو نتیجه می‌گیریم؟

معمولا برای نتیجه گرفتن از استراتژی سئو، اگر به درستی در سایت اعمال شود، بین ۳ الی ۶ ماه زمان نیاز است.

چرا استراتژی سئو مهم است؟

تدوین استراتژی سئو در بخش های مختلف سایت به کار ما نظم می‌بخشد و می‌توانیم تغییرات در سایت را به راحتی مشاهده و آنالیز کنیم. درواقع بدون تدوین استراتژی و برنامه منظم، امکان نتیجه گرفتن از سئو بسیار کم است.

star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
اولین امتیاز رو ثبت کنید
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دنبال چی هستی؟

برای مشاهده دوره به سبد خرید مراجعه نمایید.