myc-logo1

استوری های گوگل + ۷ نکته در مورد بهینه‌ سازی استوری ‌های وب

استوری های گوگل + 7 نکته در مورد بهینه‌ سازی استوری ‌های وب
استوری های گوگل
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
اولین امتیاز رو ثبت کنید

استوری‌ های گوگل (Google stories) قطعه‌های محتوای تعاملی و ویدیویی هستند که سازندگان می‌توانند از آن‌ها برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات با مخاطبان از طریق صفحاتی حاوی صدا، تصاویر و متن استفاده کنند. درواقع گوگل می‌گوید که سبک‌هایی که با این قالب فعالیت می‌کنند، روایت‌های اول‌شخص، داستان‌های همیشه‌سبز یا به‌روز، داستان‌های زنده، داستان‌های آموزشی و تجربی، و آزمون‌ها و نظرسنجی‌ها هستند که در صفحه گوگل به‌عنوان استوری های گوگل نشان داده می‌شود.

شاید هنوز با استوری های گوگل آشنا نباشید، اما بهتر است در اینجا به آن اشاره‌کنیم تا بهتر با مفهوم آن آشنا شوید. این قالب داستان‌سرایی این امکان را به شما می‌دهد که داستان خود را به روشی بصری بیان کنید. همچنین امکان رتبه‌بندی یک داستان وب به‌تنهایی وجود دارد. این بدان معنی است که این نوع داستان‌گویی می‌تواند برای سئوی شما بسیار مفید باشد. از طرفی کاربرپسند است و سبب افزایش بازدید از سایت شما می‌شود.

استوری های گوگل (Google Web Stories) چیست؟

استوری های گوگل (Google Web Stories) چیست؟

استوری های گوگل درواقع روشی جدید برای ایجاد و اشتراک‌گذاری استوری‌بردهای متحرک و تعاملی برای وب است. این مانند یک نسخه آنلاین از Adobe Flash یا PowerPoint است که می‌توانید بدون نیاز به دانلود نرم‌افزار در مرورگر خود از آن استفاده کنید.

با کمک استوری های گوگل به‌راحتی می‌توانید عکس‌ها، ویدیوها، متن، اشکال، موسیقی، انیمیشن‌ها سایر موارد را اضافه کنید. گوگل همچنین می‌تواند از آخرین نسخه‌های HTML پشتیبانی کند، بنابراین نیازی نیست نگران مشکلات سازگاری در مرورگرهای قدیمی باشید. گوگل مدتی است که ایده استفاده از Google Web Stories را مطرح کرده است و درنهایت شروع به اجرای آن کرده است.

این قابلیت جدید به کاربران اجازه می‌دهد داستان خود را ایجاد کنند. در این داستان‌ها می‌توانند تصاویر و فیلم‌ها و همچنین متن را اضافه کنند. بهترین چیز در مورد استوری های گوگل این است که همه این عناصر به‌صورت آنلاین ذخیره می‌شوند، بنابراین اگر کسی می‌خواهد داستان شمارا بعداً بخواند یا آن را با دیگران به اشتراک بگذارد، مجبور نیست چیزی دانلود کند.

دلایل اهمیت داستان‌ سرایی در سئو

داستان‌سرایی برای سئو مفید است چراکه توجه کاربر را به سایت شما جلب می‌کند. ایجاد محتوایی که مردم‌ دوست دارند دقیقاً همان چیزی است که گوگل می‌خواهد. اگر پست‌های وبلاگ می‌نویسید که مردم از خواندن آن لذت می‌برند، شانس خود را برای رتبه بالا در گوگل افزایش‌خواهید داد.

اگر افراد محتوای شما را دوست داشته باشند، شانس بیشتری برای ماندن افراد در وب‌سایت خود خواهید داشت. زمان شما در صفحه افزایش می‌یابد و نرخ پرش شما کاهش می‌یابد. این عوامل کمک شایانی به رتبه‌بندی سایت شما خواهند کرد.

داستان‌سرایی یا استوری گوگل به دلایل زیادی برای سئو مفید است. اگر افراد پست شما را دوست داشته باشند، به‌احتمال‌ زیاد با آن درگیر خواهند شد. آن‌ها نظر خواهند گذاشت؛ همچنین آن را در پلتفرم‌های اجتماعی خود به اشتراک خواهند گذاشت. در این وضعیت ترافیکی که به سمت سایت شما جاری می‌شود افزایش خواهد یافت.

گوگل محتوایی را دوست دارد که با در نظر گرفتن سلیقه افراد تولید شود. گوگل متوجه خواهد شد که کاربران به محتوایی که به اشتراک گذاشته‌اید علاقه‌مند هستند یا نه. چنانچه صفحات وب شما کاربرپسند باشند، باعث می‌شود در دراز مدت رتبه‌های بالاتری کسب کنید.

مزایای استوری های گوگل

مزایای استوری های گوگل

گوگل در وب دارای مزایایی زیادی است که گفتن این مزایا خالی از لطف نیست. این مزایا عبارت‌اند از:

قابل تنظیم

ویرایشگرهای ایجاد داستان که برای ساختن Google Web Stories در دسترس هستند، به شما این امکان را می‌دهند که تمام جنبه‌های طراحی داستان‌های خود را کنترل کنید و ویژگی‌های خاص مانند انیمیشن را به آن اضافه کنید. از سوی دیگر، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی که داستان‌ها را ارائه می‌کنند، همیشه همان سطح سفارشی‌سازی را که Web Stories ارائه می‌دهند، ارائه نمی‌کنند، به این معنی که فرصت‌های برند سازی در این پلتفرم‌ها می‌تواند محدود شود.

برای مثال، اینستاگرام تنها تعداد انگشت‌شماری از قالب‌ها، فیلترها و انتخاب فونت‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد تا از آن‌ها هنگام ایجاد استوری استفاده کنید. Google Web Stories آزادی بسیار بیشتری برای شما به ارمغان می‌آورد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

بدون محدودیت زمانی

یکی دیگر از ویژگی‌های مفید استوری های گوگل این است که شما می‌توانید آن‌ها را تا زمانی که دوست دارید قابل‌مشاهده کنید. این در حالی است که اکثر پلتفرم‌های اجتماعی به داستان‌ها معمولاً فقط 24 ساعت جهت نمایش زمان می‌دهند.

اینکه بتوانید استوری‌های وب خود را به‌طور کامل سفارشی کنید و مدت‌زمان قابل‌مشاهده بودن آن‌ها را کنترل کنید، برای برندسازی مؤثر شمارا یاری می‌کند. همچنین سرویس استوری گوگل، آزادی بیشتری را برای ایجاد محتوای بین پلتفرمی و دریافت مسافت پیموده شده بیشتر ازآنچه ایجاد کرده‌اید فراهم می‌کند.

نکات مهم در بهینه‌سازی استوری ‌های وب

  • طول ویدیوهای استوری وب باید حداکثر یک دقیقه و حداقل 15 ثانیه طول بکشد.
  • ویدیوهایی که به‌عنوان استوری های گوگل قرار می‌دهید باید با زاویه عمودی ضبط‌ شده باشند.
  • برای تمیزی استوری وب بهتر است به‌جای چند لینک تنها از یک لینک استفاده شود.
  • عنوان و توضیحات بهینه ازجمله مواردی هستند که در استوری گوگل باید لحاظ شوند.
  • برای درک بیشتر کاربران از استوری‌ های گوگل بهتر است تعداد صفحات استوری بین 5 تا 25 صفحه قرار در نظر گرفته شود.
  • در استوری های وب بهتر است از کلمات ساده‌تر با مفهوم بالا استفاده شود تا کاربر بیشتر به ماهیت استوری ها پی ببرد.
  • در استوری های گوگل بهتر است از فونت‌های نسبتاً بزرگ بالای 25 استفاده کنید به این خاطر که فونت کوچک عملکرد استوری وب را پایین می‌آورد. از طرفی متن‌های بلند مفهوم را به کاربر نمی‌رسانند پس برای درک بیشتر کاربر از استوری باید مطالب به‌کاررفته مفید و کوتاه باشد.

سخن پایانی

استوری ‌های گوگل قطعه‌های محتوای تعاملی و ویدیویی هستند که سازندگان می‌توانند از آن‌ها برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات با مخاطبان از طریق صفحاتی حاوی صدا، تصاویر و متن استفاده کنند. بنابراین به کاربردن استوری های وب در معرفی وب‌سایت شما اهمیت بالایی دارند و موجب اعتماد بیشتر شما به مشتریان می‌شود.

در این مقاله تلاش کردیم استوری های گوگل و نکات مربوط به آن جهت بهینه‌سازی سایت را برای شما معرفی کنیم تا شما بهتر با این مطالب آشنایی پیدا کنید. به شما پیشنهاد می‌کنیم برای تمام خدمات بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی نظیر طراحی و بهینه‌سازی وب‌سایت، سئو، تولید محتوا و مدیریت پیج اینستاگرام می‌توانید به آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر اعتماد کنید

سوالات متداول
آیا استوری های گوگل بر روی افزایش رتیه در گوگل موثر هستند؟

داستان‌سرایی برای سئو مفید است چراکه توجه کاربر را به سایت شما جلب می‌کند. ایجاد محتوایی که مردم‌ دوست دارند دقیقاً همان چیزی است که گوگل می‌خواهد.

طول ویدئوهای استوری وب باید چقدر باشد؟

طول ویدیوهای استوری وب باید حداکثر یک دقیقه و حداقل 15 ثانیه طول بکشد.

فونت مورد استفاده در استوری‌های گوگل باید چقدر باشد؟

در استوری های گوگل بهتر است از فونت‌های نسبتاً بزرگ بالای 25 استفاده کنید به این خاطر که فونت کوچک عملکرد استوری وب را پایین می‌آورد.

مقالات پیشنهادی
star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
اولین امتیاز رو ثبت کنید
دیدگاه کاربران

5 پاسخ

    1. قطعا موثر هست. استوری های گوگل توجه کاربر را به سایت شما جلب می‌کند. تولید محتوایی که مردم‌ دوست دارند مطابق با الگوریتم‌های گوگل هست. اگر محتوایی می‌نویسید که مردم از خواندن آن لذت می‌برند، شانس خود را برای رتبه بالا در گوگل افزایش‌خواهید داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *