myc-logo1

نحوه انجام تست سئو

نحوه انجام تست سئو
تست سئو
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
اولین امتیاز رو ثبت کنید

وقتی صحبت از بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) هنگام طراحی فروشگاه اینترنتی می شود، آزمایش کردن ضروری است. اگر تست و گزارش منظم سئو بخشی از استراتژی سئوی شما نباشد، نمی‌دانید که آیا تلاش‌های شما جواب می‌دهد یا خیر، و احتمالاً فرصت‌هایی را برای بهبود سئو خود از دست خواهید داد. برای موفقیت در سئو، باید عملکرد سئوی خود را به طور منظم آزمایش کنید و مرتباً بر رتبه بندی خود نظارت کنید.

اگر فرآیند تست سئو SEO test بسیار زیاد به نظر می رسد، نگران نباشید. ابزارهای مختلف می‌توانند بسیاری از فرآیندها را خودکار کنند و آژانس‌ دیجیتال مارکتینگ حرفه‌ای مانند مای کاستومر می‌توانند به شما کمک کنند تا از تست‌های خود بیشترین بهره را ببرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه انجام تست سئو گوگل به خواندن ادامه دهید.

تست سئو چیست؟

تست سئو ارزیابی میزان بهینه سازی یک صفحه برای موتورهای جستجو است. این تست‌ها که اغلب با کمک ابزارهای نرم‌افزاری انجام می‌شوند، عناصر مختلف یک صفحه را ارزیابی می‌کنند تا مشخص شود چه حوزه‌هایی به خوبی بهینه شده‌اند و چه مواردی نیاز به بهبود دارند.

نتایج یک تست سئو به شما کمک می کند تا استراتژی سئوی خود را اصلاح کنید.

چرا تست ارزیابی سئو انجام دهیم؟

تست ارزیابی سئو نقاط قوت و ضعف در استراتژی سئوی شما را آشکار می کند. بدون آن، کمپین سئوی شما تا حد ممکن موثر نخواهد بود و ممکن است ترافیک سایت ارزشمند و سرنخ های واجد شرایط را از دست بدهید.

چرا در ابتدای کمپین خود تست سئو انجام دهید؟

انجام یک تست سئو قبل از اجرای یک کمپین سئو برای ارائه یک پایه برای جایی که شروع کرده اید می تواند مفید باشد.

هنگامی که تست را در سایتی بهینه نمی‌کنید، می‌توانید انتظار یک نمره پایین‌تر از سئو را داشته باشید، اما با گذشت زمان، می‌توانید نتایج بهبود سئوی خود را با نتایجی که با آن شروع کرده‌اید مقایسه کنید و نشان می‌دهدسئوی شما چگونه است و کمپین چگونه کار می کند.

تست سئو

چرا تست های سئو را به طور منظم انجام دهید؟

برای اطمینان از اینکه کمپین سئوی شما به درستی کار می کند، به همان اندازه مهم است که به طور دوره ای تست های سئو را در وب سایت خود اجرا کنید.

انجام این کار به شما بینشی می‌دهد که روش‌های شما چقدر خوب کار می‌کنند و چه حوزه‌هایی هنوز نیاز به بهبود دارند.

چگونه می توانم عملکرد سئو خود را بررسی کنم؟

اگر قصد دارید تست خود را به صورت دستی انجام دهید، باید تعیین کنید کدام عناصر را بررسی کنید و سپس آنها را یک به یک ارزیابی کنید. برخی از عناصری که ممکن است بخواهید در گزارش سئوی خود بگنجانید عبارتند از:

. سرعت صفحه
. بهینه سازی URL
. برچسب های متا
. محتوا
. بهینه سازی تصویر
. کد
. بک لینک ها
. دامنه
. سازگاری با موبایل
. ویجت های رسانه های اجتماعی
در بخش بعدی، هر یک از این عناصر را به تفصیل بررسی خواهیم کرد.

عناصری که باید در تست سئو گوگل بررسی شوند

گوگل بیش از 200 فاکتور را هنگام تعیین نحوه رتبه بندی نتایج جستجو در نظر می گیرد، بنابراین چیزهای زیادی وجود دارد که میتوانید آنها را ارزیابی کنید.

با این حال، شروع با چند مورد از مهمترین عوامل مفید است. جستجوگر سئو ما ده حوزه اصلی را ارزیابی می‌کند، و ما معتقدیم که این عوامل مکانی ایده‌آل برای شروع هستند، خواه از ابزاری استفاده می‌کنید یا آزمایش خود را به صورت دستی انجام می‌دهید.

بیایید نگاهی به هر یک از این ده عنصر بیندازیم.

1. سرعت صفحه

آیا می دانستید که 83 درصد از کاربران انتظار دارند صفحات در سه ثانیه یا کمتر بارگذاری شوند؟ سرعت صفحه برای تجربه کاربر ضروری است و گوگل هنگام رتبه بندی نتایج جستجو به آن توجه می کند.

بنابراین، چگونه می توانید تست کنید که آیا صفحه شما به سرعت است؟ می توانید از ابزار PageSpeed ​​Insights Google  استفاده کنید.

این ابزار تست سرعت SEO به شما توصیه هایی برای بهبود سرعت صفحه ارائه می دهند. این توصیه‌ها ممکن است شامل فشرده‌سازی فایل‌های شما، کوچک کردن کد و ارتقای سرور باشد.

در اینجا نمونه ای از توصیه های ارائه شده توسط ابزار PageSpeed ​​Insights Google آورده ایم:

تست سئو

2. بهینه سازی URL

هم موتورهای جستجو و هم کاربران از URL ها برای تعیین اینکه یک صفحه در مورد چیست استفاده می کنند، بنابراین تست سئو گوگل شما باید اطمینان حاصل شود که URL شما مناسب سئو است.

URL مناسب سئو چیست؟

ویژگی های زیر را بررسی کنید:

توضیح واضحی از محتویات صفحه:

URL شما باید توضیح مختصری از موضوع صفحه شما ارائه دهد. از نشانی‌های اینترنتی پیش‌فرض که ترکیبی از حروف، اعداد و نمادهای تصادفی هستند اجتناب کنید.

کلیدواژه اصلی شما:

کلیدواژه اصلی مورد نظر خود را در صفحه خود بگنجانید. این به رتبه صفحه شما برای آن کلمه کلیدی کمک می کند.

خط فاصله:

برای جدا کردن کلمات در URL خود از خط فاصله استفاده کنید. خط تیره خواندن URL را آسان تر می کند و موتورهای جستجو آنها را اشتباه نمی خوانند.

طول مناسب:

URL خود را نسبتاً کوتاه نگه دارید. سعی کنید در مورد پنج کلمه صحبت نکنید.

کاراکترهای مناسب:

از استفاده از کاراکترهایی مانند آپستروف، کاما، نقطه، هشتگ و زیرخط خودداری کنید، زیرا ممکن است برخی از پلتفرم ها آنها را به اشتباه تفسیر کنند.

3. متا تگ ها

متا تگ های سئو، تگ های HTML هستند که اطلاعات صفحه شما را از طریق خزنده های وب در اختیار موتورهای جستجو قرار می دهند. در حالی که این برچسب ها در صفحه شما نمایش داده نمی شوند، اما در نتایج جستجو نشان داده می شوند و به کاربران کمک می کنند تا بفهمند صفحه شما در مورد چیست.

دو تا از مهم ترین متا تگ هایی که باید بررسی کنید، تگ عنوان و متا تگ توضیحات شما هستند.

تگ عنوان شما به گوگل می گوید که صفحه شما در مورد چیست، و در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) و در بالای برگه های مرورگر ظاهر می شود. برچسب عنوان شما احتمالا مشابه عنوان اصلی شما خواهد بود، اما ممکن است کمی متفاوت باشد.

نکات زیر را برای ایجاد تگ عنوان مناسب SEO بررسی کنید:

. اطمینان حاصل کنید که عنوان شما کمتر از 60 کاراکتر است زیرا اکثر موتورهای جستجو هنگام نمایش آنها در SERP عنوان را در این نقطه قطع می کنند.
. همچنین باید کلمات کلیدی اصلی خود را در تگ عنوان خود بگنجانید، ترجیحاً در ابتدای کاشی.
. هر عنوان باید منحصر به فرد باشد و موضوع صفحه را به طور دقیق توصیف کند.
توضیحات متا، که محتوای صفحه شما را در چندین جمله توصیف می کند، نوع مهم دیگری از متا تگ است. این تگ ها در SERP ها ظاهر می شوند و می توانند به کاربران کمک کنند تا به صفحه شما کلیک کنند.

نکاتی که برای ایجاد یک توضیحات متا مناسب سئو ارائه می شود، مشابه نکات مربوط به تگ های عنوان است:

. توضیحات متا شما باید کمتر از 160 کاراکتر باشد تا موتورهای جستجو آنها را قطع نکنند.
. کلمه کلیدی اصلی خود را در توضیحات متا خود بگنجانید.
. هر توضیحات متا را منحصر به فرد کنید. توضیحات شما باید به طور دقیق محتویات صفحه را توصیف کند و خوانندگان را تشویق به کلیک بر روی آن کند.

4. محتوا

برای موفقیت در سئو، باید محتوای منحصر به فرد و با کیفیتی ایجاد کنید که برای کاربران ارزشمند باشد و برای موتورهای جستجو بهینه شود. تست های سئوی گوگل همیشه باید شامل ارزیابی محتوای صفحه شما باشد.

برخی از عناصر محتوایی که بررسی می کنیم عبارتند از:

استفاده از کلمه کلیدی:

شما باید کلمه کلیدی اصلی خود را بدون استفاده بیش از حد از آن یا غیرطبیعی جلوه دادن کپی خود در نسخه خود بگنجانید. تعداد ایده آل استفاده از کلمه کلیدی به صفحه بستگی دارد، اما سه تا چهار نمایش یک هدف خوب است.

قرار دادن کلمه کلیدی:

در حالت ایده آل، شما می خواهید از کلمه کلیدی خود در 100 کلمه اول کپی خود، در سرفصل ها و در سراسر نسخه خود استفاده کنید.

5. بهینه سازی تصویر

افزودن تصاویر به صفحات شما می تواند آنها را از نظر زیبایی شناختی جذاب تر و قابل اسکن کند و به کاربران در درک پیام شما کمک کند. آنها همچنین در صورت بهینه سازی صحیح به سئو کمک می کنند.

به عنوان بخشی از بررسی سئو، از تصاویر خود مطمئن شوید:

نام فایل های بهینه سازی شده داشته باشید:

نام فایل شما باید به طور مختصر و دقیق تصویر را توصیف کند. کلمات را با خط تیره جدا کنید و در صورت مرتبط بودن با تصویر از کلمات کلیدی استفاده کنید.

تگ alt بهینه داشته باشید:

برچسب‌های Alt برای دسترسی مهم هستند و به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا تصاویر شما را درک کنند. در تگ های alt خود، به طور خلاصه تصویر خود را توصیف کنید و در صورت وجود کلمات کلیدی را در آن قرار دهید.
فشرده سازی: فشرده سازی تصاویر شما اندازه آنها را کاهش می دهد و به آنها اجازه می دهد سریعتر بارگذاری شوند. از ابزارهایی مانند Kraken و TinyJPG برای فشرده سازی تصاویر خود استفاده کنید.

تست سئو

6. سئو فنی

باطن سایت شما نیز نقشی حیاتی در سئوی شما دارد. به همین دلیل است که باید یک بررسی فنی سئو را در تست سئو خود لحاظ کنید.

برخی از عناصر فنی برای بررسی عبارتند از:

فایل robots.txt:

یک فایل robots.txt به موتورهای جستجو می گوید که کدام صفحات را بخزند و کدام را نادیده بگیرند. به عنوان بخشی از بررسی سئوی خود، مطمئن شوید که به طور تصادفی موتورهای جستجو را از خزیدن صفحات مهم با فایل robots.txt خود مسدود نمی کنید.

نقشه سایت XML:

نقشه سایت XML نقشه سایت شما است که موتورهای جستجو از آن برای یافتن صفحات شما استفاده می کنند تا بتوانند آنها را فهرست کنند. مطمئن شوید که نقشه سایت XML دارید که شامل تمام صفحات مهم شما می شود.
امنیت سایت شما: وب سایت شما باید از HTTPS استفاده کند که با رمزگذاری داده های ارسال شده توسط کاربران، امنیت آن را بیشتر می کند. با خرید گواهینامه لایه سوکت های امن (SSL) شروع کنید.

7. بک لینک ها

کمیت و کیفیت دامنه‌هایی که به سایت شما پیوند می‌دهند، به طور قابل‌توجهی بر رتبه‌بندی شما تأثیر می‌گذارد. تست سئو گوگل شما باید شامل بررسی تعداد بک لینک های صفحه شما و کدام سایت ها به آن باشد.

ابزارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای بررسی بک لینک های خود از آنها استفاده کنید. می‌توانید از کنسول جستجوی Google، Ahrefs، Moz Link Explorer، SEMrush و BuzzSumo استفاده کنید.

بهترین راه برای کسب لینک بیشتر، تولید محتوای باکیفیت است که سایر وب سایت ها می خواهند به آن لینک دهند. از تکنیک های اسپم مانند خرید لینک ها خودداری کنید، زیرا این تاکتیک ها می تواند به رتبه شما آسیب برساند.

همچنین بخوانید:مهم‌ترین نکات محتوای ویدئویی پیج های اینستاگرام

8. دامنه

همچنین باید دامنه وب سایت خود را به عنوان بخشی از تست ارزیابی سئو بررسی کنید. دامنه شما نام وب سایت شما است و زمانی که آن را در نوار آدرس تایپ می کنید شما را به سایت خود می برد.

Apple.com، Amazon.com و mycustomer.ir نمونه هایی از نام دامنه هستند.

ویژگی های مختلف دامنه شما می تواند بر سئوی شما تأثیر بگذارد، از جمله:

. طول نام دامنه شما
. سن دامنه شما
. دسترسی به سایت شما
. فاویکون شما، نمادی که وب سایت شما را نشان می دهد که در برگه های مرورگر ظاهر می شود

چگونه باید نام دامنه را انتخاب کنید؟

بهترین نام های دامنه کوتاه، ساده و به راحتی قابل یادآوری هستند. آنها همچنین باید نشان دهنده برند شما باشند. از کاراکترهای خاص و کلماتی که املای آنها سخت است اجتناب کنید و اگر نام دامنه شما دارای چندین کلمه است از خط فاصله استفاده نکنید – کلمات را جدا نگه دارید.

هنگام انتخاب نام دامنه خود به مخاطبان خود فکر کنید. آنها فکر می کنند نام دامنه شما باید چه باشد؟ به خاطر سپردن و تایپ در نوار آدرس برای آنها راحت‌خواهد بود؟

اغلب، بهترین نام دامنه صرفاً نام کسب و کار شما است.

9. سازگاری با موبایل

بیش از نیمی از کل ترافیک وب در حال حاضر از دستگاه های تلفن همراه می آید و سازگاری سایت شما با موبایل می تواند تأثیر قابل توجهی بر رتبه بندی آن داشته باشد.

می‌توانید با استفاده از ابزار SEO Checker یا ابزار تست موبایل‌پسند Google بررسی کنید که آیا سایت شما برای موبایل مناسب است یا خیر. در زیر نمونه ای از صفحه نتایج برای ابزار گوگل آورده شده است.

برای اینکه سایت خود را موبایل پسندتر کنید، از طراحی ریسپانسیو استفاده کنید. هنگامی که از طراحی ریسپانسیو استفاده می کنید، صفحات سایت شما با هر دستگاهی که شخصی برای مشاهده وب سایت شما استفاده می کند تنظیم می شود. این بدان معناست که کاربران می توانند سایت شما را به صورت یکپارچه در هر دستگاهی با اندازه ای تجربه کنند.

نکته

استفاده از صفحات موبایل شتاب دهنده (AMP) همچنین می تواند به سریعتر شدن صفحه شما در موبایل کمک کند. این صفحات از HTML و جاوا اسکریپت حذف شده استفاده می کنند که به آنها امکان می دهد سریعتر بارگذاری شوند.

همچنین باید اهداف ضربه زدن صفحه خود را بررسی کنید، دکمه‌های صفحه شما کاربران می‌توانند با انگشتان خود روی دستگاه تلفن همراه ضربه بزنند. اطمینان حاصل کنید که این دکمه ها به اندازه کافی بزرگ و به اندازه کافی از هم فاصله دارند تا کاربران بتوانند به راحتی آنها را فشار دهند.

10. رسانه های اجتماعی

گنجاندن ویجت‌های رسانه‌های اجتماعی در صفحه شما می‌تواند کاربران را تشویق کند تا محتوای شما را به اشتراک بگذارند، افزایش دیده شدن آن پیوندهای رسانه های اجتماعی نیز ممکن است سئوی شما را بهبود بخشد.

به عنوان بخشی از تست سئو، کاری کنید که صفحه شما دارای ابزارک های رسانه اجتماعی مناسب باشد و همه آنها به درستی کار کنند.

چند وقت یکبار باید عملکرد سئوی خود را بررسی کنم؟

انجام دوره ای تست ارزیابی سئو می تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که استراتژی سئو شما در مسیر درست قرار دارد. ممکن است بخواهید سئوی خود را هر سه ماه یک بار تست کنید، اگرچه بسته به ترجیحات خود می توانید تست ها را کمی کمتر یا بیشتر انجام دهید.

علاوه بر تست های دوره ای، باید سئوی سایت خود را به طور مداوم زیر نظر داشته باشید. یک آژانس حرفه ای سئو می تواند عملکرد سئوی شما را برای شما ردیابی کند و ابزارهای ذکر شده در این بخش نیز می توانند به شما کمک کنند.

با بررسی سئو عمیق تر بروید.

علاوه بر تست سئو با استفاده از یک ابزار یا یک بررسی دستی سریع، ممکن است بخواهید یک ممیزی کامل سئو انجام دهید. ممیزی سئو می تواند اطلاعات دقیق تری در مورد عملکرد و استراتژی سئو شما ارائه دهد.

مانند تست سئو، اطلاعاتی در مورد آنچه که کار می کند و توصیه هایی برای بهبود دریافت خواهید کرد.

ممیزی سئو مفید است اگر می خواهید جزئیات بیشتری در مورد عملکرد سئو خود برای هدایت استراتژی سئو خود داشته باشید. ممکن است بخواهید قبل از راه‌اندازی یک کمپین جدید، یک ممیزی SEO انجام دهید و آن را هر سه ماه یک بار انجام دهید.

اگر برای خدمات سئو در یک آژانس بازاریابی دیجیتال ثبت نام کنید، بسته سئوی شما ممکن است شامل ممیزی، نظارت و گزارش سئو باشد.

در مای کاستومر، ما ممیزی سئو، نظارت مستمر سئو و گزارش دهی منظم را به عنوان بخشی از خدمات سئوی خود ارائه می دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

تست سئو

تفاوت بین تست سئو، ممیزی سئو و نظارت بر سئو

تست سئو، ممیزی سئو و نظارت بر سئو مفاهیم مشابهی هستند، اما از چند جهت مهم با هم تفاوت دارند. بیایید نگاهی گذرا به این تفاوت ها بیندازیم:

. تست سئو، بررسی سریع سئوی یک وب سایت یا صفحه است. اطلاعات اولیه را پوشش می دهد و نتایج را خیلی سریع ارائه می دهد.
. ممیزی SEO یک ارزیابی عمیق از SEO شما است. انجام ممیزی بیشتر طول می کشد و اطلاعات دقیق و جامع تری را در اختیار شما قرار می دهد.
. نظارت بر سئو فرآیند مداوم ردیابی عملکرد سئو شما است. به جای بررسی یا ارزیابی یک‌باره، شامل جمع‌آوری داده‌های عملکرد پایه در طول زمان با استفاده از ابزارهای SEO است.

بنابراین، ممیزی سئو عمیق‌تر از بررسی سئو است و زمان بیشتری برای انجام آن نیاز دارد. نظارت بر سئو فقط شامل جمع آوری داده های عملکرد اولیه است و به طور مداوم در طول زمان انجام می شود.

نحوه نظارت بر عملکرد سئو

نظارت بر عملکرد سئو، از جمله رتبه بندی برای کلمات کلیدی مرتبط، راه دیگری برای اطمینان از عملکرد صحیح استراتژی سئو شما است. بررسی سئوی خود با استفاده از ابزارهای زیر در بین اجرای تست سئو یا انجام ممیزی می تواند مفید باشد.

در اینجا برخی از بهترین ابزارهای جستجوگر رتبه بندی سئو آورده شده است:

1. کنسول جستجوی گوگل

کنسول جستجوی گوگل (GSC) یک ابزار رایگان از گوگل است که به شما امکان می دهد رتبه سایت خود را برای کلمات کلیدی مورد نظر خود بررسی کنید و اطلاعات زیادی مانند:

. میانگین موقعیت صفحه در نتایج جستجو
. تعداد نمایش صفحه
. تعداد کلیک های صفحه
. بک لینک ها
. خزیدن و فهرست‌بندی صفحات
GSC یکی از ابزارهای اساسی نظارت بر SEO است. این ابزاری است که هر کسب و کاری باید از آن استفاده کند.

2. ابزار ahrefs

Ahrefs یک ابزار قدرتمند نظارت بر سئو است و ویژگی های ارزشمند بسیاری را ارائه می دهد.

با Ahrefs می توانید:

. ببینید هر یک از صفحات شما برای کدام کلمات کلیدی رتبه بندی می کنند
. با ویژگی “Content Gap” فرصت های جدید کلمات کلیدی را پیدا کنید
. بک لینک های خود را بررسی کنید
. این ابزار همچنین برای پیگیری عملکرد سئوی رقبای شما مفید است، که می تواند به شما در برنامه ریزی استراتژی سئو کمک کند.

3. SEMrush

SEMrush، یکی دیگر از ابزارهای پولی بررسی رتبه بندی سئو، به شما امکان می دهد اطلاعاتی در مورد موارد زیر پیدا کنید:

کلمات کلیدی برتر
میانگین موقعیت در نتایج جستجو
رقبای برتر در نتایج جستجو
بک لینک ها
ترافیک جستجوی ارگانیک
همچنین به شما امکان می دهد کانال های دیگر مانند رسانه های اجتماعی و تبلیغات پولی را نظارت کنید.

4. AuthorityLabs

یکی دیگر از گزینه های جستجوگر رتبه بندی سئو، AuthorityLabs است، ابزاری پولی که به شما امکان می دهد رتبه بندی خود را برای کلمات کلیدی خاص ردیابی کنید.

در AuthorityLabs، می توانید ببینید:

. مروری بر رتبه بندی کلمات کلیدی شما
. رتبه بندی برای کلمات کلیدی خاص
. رتبه بندی در موتورهای جستجوی مختلف
. شما همچنین می توانید کل وب سایت یا صفحات جداگانه خود را تجزیه و تحلیل کنید.

همچنین بخوانید: گزارش سئو چیست و چگونه گزارش خوبی بنویسیم؟

بهبود عملکرد سئوی شما

انجام تست سئو یا ممیزی اولین قدم در بهبود سئوی شماست. تست سئو گوگل به شما می گوید چه چیزی خوب کار می کند و چه زمینه هایی را می توانید بهبود بخشید.

برای شروع بهبود سئوی خود، باید بر اساس توصیه های ارائه شده در تست ها و ارزیابی های سئو خود برنامه ای ایجاد کنید.

پیروی از مراحل زیر می تواند به شما در بهبود عملکرد سئو پس از تست ارزیابی سئو کمک کند:

نتایج آزمایش خود را تجزیه و تحلیل کنید

ابتدا به نتایج آزمایش خود نگاهی دقیق بیندازید. مشخص کنید کدام توصیه‌ها بیشترین تأثیر را خواهند داشت و آن تغییرات را در اولویت قرار دهید. اگر چندین صفحه را تجزیه و تحلیل کرده‌اید، ببینید آیا می‌توانید الگوها را انتخاب کنید و مناطقی را که باید در آن‌ها تغییرات گسترده‌تری ایجاد کنید مشخص کنید.

اگر از جستجوگر سئو ما استفاده کرده اید، توصیه هایی در مورد نحوه رفع هر مشکلی که تست شناسایی می کند دریافت خواهید کرد. گزارش شما همچنین به شما می گوید که کدام موارد بیشترین تأثیر را بر سئوی شما دارند.

استراتژی سئوی خود را ایجاد یا تنظیم کنید

در مرحله بعد، باید استراتژی سئوی خود را بر اساس نتایج تست خود ایجاد یا به روز کنید.

اگر از قبل یک استراتژی سئو دارید، آن را بر اساس یافته های تست سئو خود تنظیم کنید. تجزیه و تحلیل شما ممکن است برخی از زمینه هایی را که هنگام ایجاد طرح سئو اصلی خود از دست داده اید را نشان دهد، یا ممکن است متوجه شوید که کلمات کلیدی شما مخاطبان مناسبی را جذب نکرده اند.

اگر استراتژی سئو ندارید، باید آن را ایجاد کنید. کار با یک شرکت حرفه ای سئو به این امر کمک می کند. انجام ممیزی سئو اولین قدم عالی برای ایجاد استراتژی سئو است. گرفتن مشاوره سئو میتواند بسیار در این زمینه به شما کمک کند. مراحل بعدی شامل:

مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید:

مشخص کنید که می خواهید با تلاش های سئو به چه کسانی برسید – بازدیدکنندگان و مشتریان ایده آل وب سایت شما. تحقیق کنید که مخاطبان هدف شما چگونه آنلاین جستجو می کنند.

انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی:

شناسایی کلمات کلیدی که می خواهید هدف قرار دهید، بخش مهمی از ایجاد یک استراتژی سئو است. ایده‌های کلیدواژه‌ای را که مخاطب هدف شما ممکن است برای یافتن وب‌سایت شما جستجو کند، طوفان فکری کنید. سپس، از ابزارهای کلمات کلیدی مانند KeywordsFX، Keywords Everywhere و Ahrefs برای کشف کلمات کلیدی مرتبط و کسب اطلاعات بیشتر در مورد کلمات کلیدی خود، مانند میزان رقابت آنها، استفاده کنید.

رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید:

نتایج جستجو را برای کلمات کلیدی مورد نظر خود تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید کدام سایت ها و انواع محتوا رتبه خوبی دارند و از چه نوع استراتژی های سئو استفاده می کنند. تحقیق در مورد رقابت شما می تواند بینشی در مورد انواع محتوا و استراتژی هایی که بهترین کارایی را دارند به شما بدهد.

برنامه خود را ایجاد کنید:

در مرحله بعد، اهداف SMART را تعیین کنید و برنامه ای برای رسیدن به آنها ایجاد کنید. تغییراتی را که می خواهید ایجاد کنید و محتوایی را که می خواهید ایجاد کنید مشخص کنید. به خاطر داشته باشید که معمولاً چند ماه طول می کشد تا نتایج حاصل از سئو را مشاهده کنید.

نظارت را تنظیم کنید:

بخش مهمی از ایجاد یک استراتژی سئو، برنامه ریزی نحوه ردیابی و اندازه گیری نتایج است. ابزارهای مناسب مانند کنسول جستجوی گوگل، گوگل آنالیتیکس یا Ahrefs را تنظیم کنید یا با شرکتی کار کنید که می تواند سئوی شما را نظارت کند.

استراتژی خود را اجرا کنید

در مرحله بعد، استراتژی خود را اجرا کنید. از جمله برنامه های خود برای بهبود، نظارت و اندازه گیری SEO خود. برنامه خود را از نزدیک دنبال کنید تا بتوانید نتایج تلاش های خود را به دقت پیگیری و اندازه گیری کنید.

استراتژی خود را در صورت نیاز تنظیم کنید

همانطور که به پیاده سازی و نظارت بر تلاش های SEO خود ادامه می دهید، ممکن است جنبه هایی را کشف کنید که به خوبی مورد انتظار عمل نمی کنند. شما ممکن است این مشکلات سئو را از طریق نظارت یا آزمایشات یا ممیزی های سئو اضافی پیدا کنید.

هنگام انجام سئو، انتظار می رود برنامه خود را به طور مداوم اصلاح کنید. برای همگام شدن با تغییرات رفتار مخاطبان و الگوریتم‌های موتور جستجو و همچنین بینش‌های جدیدی که کشف می‌کنید، باید به طور مرتب استراتژی خود را به‌روزرسانی کنید. آژانس‌ دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر اماده ارائه مشاوره سئودر این زمینه با شما می باشد.

star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
اولین امتیاز رو ثبت کنید
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *