فرض کنید مدیریت چند صفحه در شبکههای اجتماعی مختلف را همزمان برعهده دارید؛ از پاسخ به پیامها و ثبت کامنتها گرفته تا زمانبندی انتشار پستها و بررسی آمار. در این شرایط، احتمال فراموشی یا بینظمی در کارها کاملاً طبیعی است. اینجاست که ابزار مدیریت شبکه اجتماعی (Social network management tool) میتوانند جریان کار را منظمتر و سریعتر کنند.
در این مطلب قرار است سراغ چند ابزار مدیریت شبکه اجتماعی حرفهای برویم که به شما کمک میکنند در زمان کمتر، صفحات مجازی خود را بهتر و مؤثرتر مدیریت کنید. این ابزارها بهخصوص برای کسانی که در نقش مشاور اینستاگرام فعالیت میکنند یا قصد دارند شبکههای اجتماعی را به شکل تخصصیتر اداره کنند، بسیار کاربردی و ارزشمند هستند. در ادامه، ابزار برتر مدیریت شبکه اجتماعی در سال ۲۰۲۵ را معرفی میکنیم.
ابزارهای رایگان | ابزارهای غیر رایگان |
SocialBee | AgoraPulse |
Buffer | |
Hootsuite | |
Sprout Social | |
Metricool | Planable.io |
Social Pilot | |
Coschedule | |
Business Suite (مخصوص اینستاگرام و فیسبوک) | Sendible |
Mavsocial | |
Zoho |
بهترین ابزار مدیریت شبکه اجتماعی رایگان
وقتی شروع به تولید محتوا و مدیریت شبکههای اجتماعی میکنید، خیلی زود متوجه میشوید که بدون ابزار کمکی، همهچیز بههم میریزد. از زمانبندی پستها گرفته تا جواب دادن به پیامها و تحلیل عملکرد، اگر همه این کارها را دستی انجام بدهید، هم وقتتان میرود، هم فرصتهای خوب را از دست میدهید.
خوشبختانه ابزارهای رایگان زیادی وجود دارند که به شما کمک میکنند با نظم بیشتری شبکههای اجتماعی را مدیریت کنید و بهتر نتیجه بگیرید. در ادامه سه ابزار رایگان و کاربردی را معرفی میکنیم که هرکدام در بخشی از کار به دردتان میخورند:
SocialBee
SocialBee یک ابزار مدیریت شبکه اجتماعی است که به شما کمک میکند پستهای خود را زمانبندی و دستهبندی کنید. مزیت اصلیاش در این است که میتوانید برای هر دسته از محتوا (مثل آموزشی، تبلیغاتی یا سرگرمکننده) یک برنامه جداگانه تنظیم کنید. اینطوری همیشه محتوای متنوع و منظم در صفحهتان دارید. نسخه رایگان SocialBee امکانات پایه مثل زمانبندی و مدیریت چند شبکه را در اختیارتان میگذارد. در عین حال، به شما گزارش میدهد که کدام محتواها بهتر عمل کردهاند. همین ویژگی کمک میکند مسیر فعالیتتان را با آگاهی بیشتری ادامه دهید.
Metricool
Metricool ابزاری است که همه آمار و ارقام شبکههای اجتماعی را در یک صفحه نمایش میدهد. این یعنی بهجای اینکه برای هر شبکه یک گزارش جداگانه بگیرید، همه را یکجا و بهصورت خلاصه میبینید. چه برای وبسایت، چه اینستاگرام و حتی تبلیغات. نسخه رایگان Metricool امکانات خیلی خوبی دارد؛ میتوانید پستها را زمانبندی کنید، دادهها را بررسی کنید و بفهمید چه نوع محتواهایی بیشتر توجه جلب میکنند. این ابزار مدیریت شبکه اجتماعی به شما کمک میکند بر اساس آمار واقعی، تصمیمهای بهتری بگیرید و به مرور نتیجه بهتری از محتوای خود بگیرید.
Business Suite
Business Suite ابزار رسمی متا است که برای مدیریت حرفهای اینستاگرام و فیسبوک طراحی شده. اگر شما در نقش ادمین اینستاگرام فعالیت میکنید یا مدیریت همزمان چند صفحه را بر عهده دارید، این ابزار میتواند بیشتر نیازهای کاریتان را برطرف کند. از زمانبندی و انتشار محتوا گرفته تا پاسخ به پیامها، مشاهده آمارها و مدیریت تبلیغات، همه از یک پنل در دسترس است. نکته مثبت Business Suite، رایگان بودن و ارتباط مستقیم با امکانات رسمی اینستاگرام و فیسبوک است، این ابزار مدیریت شبکه اجتماعی کار را برای هر ادمین اینستاگرام سادهتر و مطمئنتر میکند.
معرفی 10 ابزار مدیریت شبکه اجتماعی (غیر رایگان)
لیست بهترین ابزار های مدیریت شبکه اجتماعی به شرح زیر است:
- AgoraPulse
- Buffer
- Hootsuite
- Sprout Social
- Zoho
- Planable.io
- Social pilot
- Coschedule
- Sendible
- mavsocial
ابزار AgoraPulse
AgoraPulse اولین ابزاری که قصد داریم به شما معرفی کنیم. AgoraPulse جز گرانترین ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی است. اما به خاطر رابط کاربری بسیار سادهای که دارد، یک گزینه مناسب برای این هدف است. این ابزار گزارشهای در مورد بازدید از صفحه، تجزیه و تحلیل ROI و تجزیه و تحلیل رقبا ارائه میدهد. به هر حال در جلسه های مشاوره دیجیتال مارکتینگ اطلاعات دقیق تری از این ابزار به شما منتقل خواهد شد.
همچنین ابزار AgoraPulse به شما این امکان را میدهد که اطلاعات بیشتری در مورد افرادی که کسب و کارتان را مشاهده میکنند و با شما تعامل دارند بدست آورید. این موضوع به شما کمک میکند مخاطبان هدف خود را بیابید و به آنها خدمات بهتری ارائه کنید. این ابزار مدیریت شبکه اجتماعی یک آزمایش رایگان 28 روزه دارد و قیمت اشتراک ماهانه آن 99 دلار است.
ابزار Buffer
ابزار مدیریت شبکه اجتماعی Buffer، فیسبوک، اینستاگرام، لینکدین و پینترست را پوشش میدهد. این ابزار یکی از ارزانترین ابزارهای مدیریت شبکههای اجتماعی است که در دو بخش انتشار و تجزیه و تحلیل خدمات ارائه میدهد. بخش انتشار بافر به شما امکان برنامهریزی زمان انتشار پستهایتان در شبکههای اجتماعی را میدهد. البته با پرداخت مبالغ عضویت بیشتر میتوانید مواردی مانند هشتگ و استوریهای اینستاگرام را مدیریت کنید.
توجه کنید حداکثر میزان پست که در ماه برای انتشار میتوانید در این ابزار زمانبندی کنید 2000 پست است. بنابراین اگر شرکت بزرگ دارید که نیاز به انتشار پست بیشتر در ماه دارد این ابزار برای شما مناسب نیست.
بافر نیز مانند سایر ابزارهای مدیریت عضویت رایگان دارد. اما در بخش رایگان در طول ماه فقط امکان برنامهریزی ده پست برای سه شبکه اجتماعی را دارید. از بخش رایگان بافر هر ماه میتوانید استفاده کنید. اما هزینه خرید اشتراک ماهانه آن بین 15 تا 99 دلار متغییر است. بخش تحلیل بافر نیز به کاربران این امکان را میدهد که تاثیر پروفایلهای رسانههای اجتماعی خود را بررسی کنند.
اگر نمیخواهید پیجتان به خاطر فعالیت زیاد دچار مشکل شود، حتما مقاله “محدودیت های روزانه اینستاگرام” را مطالعه کنید. در این مقاله نکات حیاتی برای حفظ سلامت حساب کاربریتان به اشتراک گذاشته شده است!
ابزار Hootsuite
Hootsuite یکی دیگر از ابزارهای مدیریت شبکه اجتماعی است. هزینه خرید اشتراک ماهانه این ابزار نسبت به بافر بیشتر و همچنین طرح رایگان نیز ندارد. فقط یک برنامه آزمایش رایگان یک ماه دارد که میتواند برای مدیریت شبکههای اجتماعی خود از آن استفاده کنید.
این گزینه یک ابزار مدیریت شبکه اجتماعی در همه حسابهای شبکه های مختلف و برنامهریزی برای تولید محتوای آن است. از این برنامه قابلیت برنامه ریزی خودکار 24 ساعته در هفت روز هفته برای تولید محتوا وجود دارد. با این ابزار میتوان از چندین جهت به جای یک صندوق برای مدیریت استفاده کرد. میتوانید از این جهت برای مدیریت کردن محتوا استفاده کنید.
hootsuite یک قسمت پیش فرض برای گزارش گیری با معیارهای اینستاگرام، تویتر و فیس بوک دارد. با این ویژگی میتوانید از قالبهای از پیش طراحی شده استفاده کنید تا میزان تعامل را بررسی کنید. البته تبلیغات در صفحات پربازدید هم به دیده شدن در شبکه های اجتماعی کمک میکند.
این ابزار هیچ محدودیتی برای میزان پستهای که زمان بندی میکنید، ندارد. به همین دلیل است که برای مشاغل بزرگ بسیار مناسب است. همچنین ویژگی سازنده تبلیغات، بهینه سازی زمان ارسال و کتابخانه محتوا را نیز Hootsuite دارد که در بافر این امکانات وجود ندارد. در این ابزار مدیریت شبکه اجتماعی دو بخش انتشار و تجزیه و تحلیل در یک بسته ارائه میگردد. حداقل هزینه خرید اشتراک این ابزار 15 دلار و حداکثر 159 دلار است. به یاد داشته باشید که تبلیغات در اینستاگرام را فراموش نکنید.
ابزار Sprout Social
Sprout Social برخلاف اکثر ابزارهای مدیریت شبکه اجتماعی آزمایش رایگان ندارد و قیمت یک دوره یک ماهه آن نیز بالاتر است. این ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی برای شرکتهای مناسب است که تعداد زیادی نیرو دارند. زیرا داشبورد مدیریت کار و نظرات تیم دارد که برای برقراری ارتباط بین کارمندان یک شرکت بسیار مفید است.
همچنین ابزار Sprout Social علاوه بر مدیریت اینستاگرام، فیسبوک، لینکدین و پینترست با یوتیوب نیز سازگار است. و شما میتوانید به هر میزان که میخواهید پست برای انتشار در ان زمان بندی کنید. برای خرید اشتراک ابزار Sprout Social حداقل باید 99 دلار و حداکثر 249 دلار بپردازید.
ابزار Zoho
Zoho یک ابزار مدیریت شبکه اجتماعی که به کاربران امکان مدیریت ایمیل، پروژهها، بخش حسابداری و وبینارها را نیز میدهد. این ابزار نیز طرح استفاده رایگان دارد. اما میزان پستی که در این بخش برای انتشار زمانبندی میکنید، محدود است. شما با استفاده از این ابزار میتوانید پستهای خود را چندین شبکه اجتماعی مختلف منشر کنید، به پروفایل و تجزیه و تحلیلهای نیز دسترسی داشته باشید. حداقل هزینه خرید اشتراک این ابزار 10 دلار و حداکثر 30 دلار است که نسبت به سایر ابزارهای قیمت پایینتری دارد.
سه کاربر به صورت همزمان میتوانند از این برنامه استفاده کنید و در صورتی که بخواهید تعداد کاربران را زیاد کنید نیاز است هزینه مازادی بپردازید.در کل این ابزار برای کسب و کارهای مناسب که تعداد اعضا تیم مدیریت بازاریابی آن کم است.
ابزار Planable.io
این ابزار مدیریت شبکه اجتماعی ، برای ساده سازی فرآیند تیمی طراحی شده است. اگر شبکه اجتماعی شما به همکاری اعضای تیم نیاز دارد، این پلتفرم به شما کمک میکند تا مدیریت محتوا را در بسترهای متفاوت جمعآوری کنید و محتوای خود را در همه شبکه های اجتماعی برنامه ریزی کنید.
امکان مشاهده پست و فیدبک آن از مزایای این برنامه است. این ویژگی به شما کمک میکند تا محتوای بهتری تولید کنید و با افزودن ایموجی، به پستهایتان حس شوخ طبعی و سادگی دهید.
ابزار Social pilot
این ابزار مدیریت شبکه اجتماعی به دلیل طراحی ساده، برای افراد مورد استفاده آسان است. شما میتوانید با استفاده از این ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی، نیازهای ضروری را رفع کنید. این ابزار به شما کمک میکند تا از طریق آن مدیریت و برنامهریزی برای بهبود محتوا را انجام دهید.
با ورود به این ابزار مدیریت شبکه اجتماعی ، کاربران میتوانند توسط فیلتر پستهای مورد نظر را پیدا کنند. بهترین ویژگی این ابزار این است که کار کردن با آن لذت بخش است.
ابزار Coschedule
Coschedule یکی از ابزار های مدیریت شبکه اجتماعی است که کار کردن با آن بسیار لذت بخش خواهد بود. زیرا که Coschedule برنامه ریزی سازماندهی شدهای برای شما انجام میدهد. اگر شما بلاگر یا همان اینفلوئنسر مارکتینگ هستید، میتوانید از این برنامه برای هماهنگی شبکه های اجتماعی خود استفاده کنید. این برنامه حتی برای آژانسهای تبلیغاتی این امکان را میدهد تا پروژههای هر مشتری را سازماندهی کنند.
ابزار Sendible
Sendible یک پلتفرم ساده برای تعامل با مخاطبین و آنالیز نتایج است. تمام پیامهای شما در شبکه های اجتماعی را در یک بخش مشخص نمایش داده میشود و این امکان را میدهد تا محتوا را به صورت تکی یا گروهی برنامه ریزی کنید. میتوانید بهترین پست را برای ایجاد تعامل بیشتر شناسایی کنید. همچنین ویژگی ارسال پست خودکار نیز دارد که با استفاده از آن میتوانید پستهای خود را به شبکه های اجتماعی ارسال کنید. این پلتفرم میتوانید به شما در مدیریت اینستاگرام، لینکدین، توییتر، فیسبوک، یوتیوب کمک کند.
ابزار mavsocial
mavsocial یک ابزار مدیریت شبکه اجتماعی است و تمرکز آن بیشتر بر روی تصاویر است. این ابزار این امکان را به شما میدهد که بتوانید با مخاطبین خود از طریق صندوق ورودی ارتباط برقرار کنید. در نتیجه مکالمات و پیامهای اجتماعی را بررسی کنید، پیام مختلف به افراد خاص اختصاص دهید و به وسیله آن میتوانید بازدید و کامنت کاربران را ببینید، به صورت مستقیم ریتیوت یا ریپلایی کنید.
یکی از مهم ترین ابزارها برای بالا بردن نرخ تعامل استفاده از تصاویر است. این پلتفرم اجازه آپدیت و مدیریت تصاویر را به شما میدهد و به وسیله یک ابزار داخلی، میتوانید عکس ها را ویرایش کنید. میتوانید قبل از ارسال عکس با استفاده از فیلترها و امکانات مختلف آن را ادیت کنید.
استفاده از ابزار مدیریت شبکههای اجتماعی علاوه بر اینکه کارها را برای شما راحتتر میکند، دیگر نگران هزینهها هم نخواهید بود. چون بیشتر این ابزار رایگان هستند. حضور موفق در شبکه های اجتماعی به نظم و عملکرد رقبا بستگی دارد. ابزار مدیریت شبکه اجتماعی به شما کمک میکند تا کارهای سخت را آسان تر انجام دهید و در شبکه اجتماعی موفق تر عمل کنید. در صورتی که قصد دارید مدیریت شبکه های اجتماعی را به یک تیم حرفهای بسپارید، آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر بهترین است.
سخن آخر
برای انجام بازاریابی در شبکههای اجتماعی علاوه بر استفاده از ابزار مدیریت شبکه اجتماعی شما باید از سایر روشهای بازاریابی این حوزه نیز استفاده کنید. یکی از بهترین روشهای بازاریابی در شبکههای اجتماعی اینفلوئنسر مارکتینگ است. اینفلوئنسر مارکتینگ به معنای تبلیغات در صفحات پربازدید در شبکههای اجتماعی به صورت غیرمستقیم است. تحقیقات نشان میدهد که تبلیغات درست و تاثیرگذار در شبکههای اجتماعی باعث میشود کاربران 5 برابر بیشتر علاقمند به خرید آن محصول شوند!
اگر شما قصد انجام بازاریابی در شبکههای اجتماعی از طریق اینفلوئنسر مارکتینگ دارید و نمیدانید از کجا شروع کنید. پیشنهاد ما به شما مای کاستومر است. تیم دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر در زمینه مشاوره و راه اندازی واحد دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکند. کارشناسان این تیم در جلسات مشاوره دیجیتال مارکتینگ به شما چگونگی انجام اینفلوئنسر مارکتینگ را توضیح میدهند.
این ابزارها برای بازاریان، بلاگرها و ادمینهای شبکههای اجتماعی مفید هستند.
با استفاده از ابزارهای مدیریت شبکه اجتماعی شما میتوانید مخاطبین خاص را هدف قرار دهید و روی پیامها و نیازهای آنها تمرکز کنید. درنتیجه مخاطبان و مشتریان بیشتری جذب شما میشوند.
برای مدیریت اینستاگرام ابتدا یادگیری الگوریتمهای اینستاگرام سپس نحوه استفاده از هشتگ گذاری و استفاده از اپلیکیشنها و ابزار های کاربردی اینستاگرام اهمیت دارد.