با داشتن استراتژی سئو محلی Local SEO strategy میتوان مشتریان را به سایت خود هدایت کرد. برای کسبوکار اینترنتی که در یک محل حضور فیزیکی دارد، سئو محلی گزینه مناسبی است که باید به آن اهمیت زیادی دهند. تعدادی از جستجوها با موبایل و دستگاههای دیگر به صورت محلی انجام میشود و افراد میخواهند بدانند که مثلا بهترین و ارزانترین لباس فروشی نزدیک محلشان کجاست. روزانه هزاران یا میلیونها جستجو به صورت جستجوی محلی صورت میگیرد که یک کارشناس سئو باید این امر را در سئو محلی در نظر بگیرد. با آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره استراتژی سئو محلی در اختیار شما قرار دهیم.
استراتژی سئو محلی چیست؟
استراتژی سئو محلی برای بهینه سازی رتبه سایت برای دریافت ترافیک بیشتر از سوی مخاطبینی که در نزدیکی محل شما هستند انجام میشود. اگر مالک یک کسبوکار محلی هستید و قصد دارید در محله خود پیشرفت کنید، اولین گام برای جذب مخاطب این است که به آنها بگویید کسبوکار شما در کجا قرار دارد و چه خدماتی ارائه میدهد. حتی اگر هیچ بازدید کننده به محل شما سر نزند، توانستید با کسبوکار خود افراد زیادی در آن محل را هدف قرار دهید.
جامعه هدف خود را کوچک اما موثر انتخاب کنید. سئو محلی سئویی است که برای یک موقعیت مکانی خاص انجام میشود تا مخاطبین هدف بیشتری به آن محدوده جذب شوند.
میتوانید سئو محلی را به بازاریابی آنلاین محلی مرتبط کنید. در این صورت میتوانید یک کسبوکار را مورد توجه ویژه قرار دهید. این چنین شما قادر هستید در گوگل یا موتور جستجو به شکل ویژه عملکرد خود را ارزیابی کنید و افراد بیشتری را با کسبوکار خود آشنا کنید. بنابراین این ویزگی را در طراحی سایت خود لحاظ کنید.
اهمیت استراتژی سئو محلی
- 64درصد مشتریان محلی که در محله شما زندگی میکنند، با اینترنت به دنبال کسبوکارهای مورد نیاز خود میگردد.
- جستجوی محلی در چند سال اخیر، 58 درصد رشد داشته است.
- جستجوی محلی جزو هدفمند سریع و دقیق است.
- جستجوهای محلی به مشتری تبدیل میشوند.
- گوشیهای هوشمندی که از اینترنت استفاده میکنند دائما در حال اضافه شدن هستند و تمام کسانی که از سئو محلی استفاده میکنند کاربر موبایلی هستند.
- بازگشت سرمایه در استراتژی سئو محلی در مقایسه با روشهای تبلیغاتی محلی دیگر سریعتر جواب میدهد.
- بسیاری از فرصتهای کسبوکار محلی رایگان هستند.
- درصد زیادی از مشتریان به کسبوکار محلی اعتماد دارند.
بسیاری از افرادی که از سئو محلی استفاده میکنند، توانستند به نتیجه قابل قبولی دست پیدا کنند. به این دلیل که سئو محلی سریعتر انجام میشود، به فروش بالایی تبدیل میشود و بسیاری از کاربران برای پیدا کردن یک آدرس ساده از سئو محلی استفاده میکنند. این جستجو باعث میشود افراد اقدام به خرید حضوری کنند..کارشناسان ما در مای کاستومر اماده ارائه اطلاعات تکمیلی به شما عزیزان هستند.
بهترین استراتژی سئو محلی
برای افزایش رتبه سایت در گوگل باید یک استراتژی ارائه دهید که به شما در طولانی مدت کمک کند. این کار به برنامهریزی و پشتکار نیاز دارد. ما در اینجا بهترین تکنیکهای سئو محلی را برای شما آوردهایم.
کلمات کلیدی را بهینه سازی کنید
همه کارشناسان سئو در گذشته بر روی استفاده از کلمات کلیدی بلند تاکید داشتند. اما وقتی در الگوریتمهای گوگل دقیق شوید متوجه میشوید که باید از کلماتکلیدی متوسط استفاده کنید. اگر میخواهید رتبه خوبی در گوگل کسب کنید، باید محتوای خود را بهینه کنید. این به این معناست که از کلمات کلیدی متوسط که بخش مهمی از استراتژی سئو محلی است، استفاده کنید.
استنادات محلی بیشتری دریافت کنید.
لیست گوگل برای کسبوکارها اولین قدم برای تقویت استراتژی سئو محلی است. کاربران لیستها را بررسی میکنند و مشاغل جدید را کشف میکند. بنابراین بسیار مهم است که قابلیت مشاهده خود در سایتها را اخذ کنید.
مشتریان را به نوشتن نظر ترغیب کنید
طبق نظرسنجی، کاربران مشاغلی را انتخاب میکنند که امتیاز بیش از چهار ستاره داشته باشند و عامل حیاتی در جذب مخاطب است. بنابراین شما باید مشتریان را تشویق کنید تا در رسانههای اجتماعی نظراتی برای شما بنویسند. اگر نظر منفی دریافت کردید نگران نباشید. به صورت حرفهای به آنها پاسخ دهید و سعی کنید نگرانی آنها را برطرف کنید. انتقاد از روی لطف نشان میدهد که شما به مشکلات مشتریان اهمیت میدهید.
محتوای محلی برای سئو محلی تولید کنید.
تولید محتوای متنی بخش عمده از استراتژی سئو محلی را شامل میشود. اگر قصد دارید افراد بیشتری در منطقه شما از وجود شما مطلع شوند، باید محتواهای جذاب تولید کنید. همچنین در تولید محتوای متنی نقاط دردی که مردم منطقه با آن روبرو هستند را شناسایی کنید و از آنها استفاده کنید. بازاریابی محلی یک رویکرد برای افزایش رتبه سایت در گوگل است که این مستلزم تولید محتوا جذاب است.
دریافت بک لینک با کیفیت
اگر قصد دارید مخاطبین زیادی را جذب کنید نمی توانید فقط به مخاطبین سایت اعتماد کنید. باید از دیگر مخاطبین نیز استفاده کنید. در این راه لینک سازی میتواند کمک زیادی به شما کند. تا زمانی که از بک لینکها از کیفیت بالایی برخوردار نباشند، به استراتژی سئو محلی شما کمکی نمی کند. بر روی یافتن وب سایتهای محلی که دامنه معتبری دارد و امکان ارسال پست را دارند تمرکز کنید.
استراتژی سئو محلی برای کسبوکار خود را جدی بگیرید. مطالعات نشان داده که بیشتر کاربران حداقل هر ماه یک بار به دنبال مشاغل محلی هستند که این آمار به اهمیت سئو محلی اشاره میکند. شما به عنوان صاحب مشاغل باید روی استراتژی سئو برای ارتقاء کار خود تلاش کنید.