ابزارهای تبلیغات در اینترنت (Internet advertising tools) چه نوع ابزارهایی هستند؟ امروزه اکثر مردم با تبلیغات اینترنتی آشنا هستند. اما شاید این سوال برای کسانی که به دنبال راهاندازی کسب و کار اینترنتی هستند پیش آید که: چه ابزارهای تبلیغاتی در اینترنت وجود دارد؟ و یا کدام یک از اینها برای کار من مفیدتر است؟ تمام ابزارهای تبلیغات در اینترنت ، یک وسیله عالی برای نشان دادن پیام شما است. این ابزارها چیزی است که موفقیت شما را در کارتان ایجاد میکند. قبل از انتخاب روش تبلیغاتی، ابزارهای مورد استفاده مخاطبانتان را تحلیل و بررسی کنید. آیا آنها اغلب در فیسبوک هستند؟ و یا اینستاگرام؟
از کدام شبکه اجتماعی بیشتر استفاده میکنند؟ این به شما کمک میکند تا بفهمید کدام تکنیک برای کار شما مناسب است. اغلب ترکیبی از تکنیک ها برای به اشتراک گذاشتن پیام شما، بیشترین موفقیت را به دنبال دارد. از مهمترین و محبوبترین روشهای تبلیغاتی در جهان، تبلیغات در Google ADS ، فیسبوک، اینستاگرام، یوتیوب و لینکدین است.
مزایای مهم تبلیغ اینترنتی
مهمترین مزیت تبلیغات در سایت های مناسب و بهره گیری از ابزارهای تبلیغات در اینترنت، این است که مشتریان زیادی در سطح جغرافیایی بزرگتری میتوان جذب کرد. از دیگر مزایا تبلیغ اینترنتی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- امکان ویرایش؛ میتوان چندین شکل تبلیغ خلاقانه از محصول را در سایت در فواصل زمانی مختلف بارگذاری و تاثیر هرکدام را مقایسه کرد و سپس بهترین را برای مدت طولانیتر در سایت باقی گذاشت.
- اطلاعات سریع و زیاد؛ فقط با یک کلیک، مشتری میتواند اطلاعات سریع و زیادی راجع به محصول و روش خرید آن بیابد.
- تمام وقت بودن؛ تبلیغ در سایت ساعت مشخصی ندارد و تمام وقت تبلیغ محصول در سایت قرار دارد و باعث میشود که مشتری در وقت آزاد و با خیالی آسوده، محصول را بیشتر بشناسد.
- شکل های متنوع تبلیغ؛ شکل تبلیغ در سایت متنوع است و میتواند ویدیو، لینک یا حتی عکس باشد.
تلگرام (Telegram)
پیامرسان تلگرام در ایران طرفداران بسیار زیادی دارد و جزو بهترین ابزارهای تبلیغات در اینترنت محسوب می شود. تبلیغات در بستر کانال های تلگرام یکی از بهترین روش ها برای جذب مخاطبان به وبسایت یا سایر شبکه های اجتماعی است. از مزایای تبلیغات در تلگرام، کم هزینه بودن، بازدهی بالا است. همچنین شما می توانید با روش های ساده مانند یک متن ساده یا یک تصویر جذاب مخاطبان را کانال، شبکه اجتماعی یا وبسایت خود هدایت کنید.
Google ADS یکی از ابزارهای تبلیغات در اینترنت
شاید گوگل یکی از سایتهایی باشد که همه کاربران اینترنت از آن روزانه استفاده میکنند. روزانه نزدیک سه و نیم میلیارد جستوجو در گوگل انجام میشود که به این معنی است که بالای 71 درصد از تمام جستوجوها برای این پلتفرم است. گوگل بزرگترین موتور جستوجو است که تبلیغات در آن نیز سهم بهسزایی دارد.
جالب است که بدانید که گوگل در زمینه تبلیغات نیز از دیگر رقبا خود پیشی دارد و در آماری که در سال 2021 صورت گرفته، مشخص شده است که بیشتر از 87 درصد بازار تبلیغات بین رقبا را در دست گرفته؛ که نشان میدهد تبلیغ در آن پتانسیل موفقیت برای تجارت شما را افزایش میدهد.
گوگل برای تبلیغات پلتفرم گوگل ادز (Google ads) را معرفی کرده است با پرداخت هزینه برای کلمات کلیدی، تبلیغ سایت یا محصولتان انجام میشود. این هزینه باتوجه به میزان محبوبیت یا رقابت کلمات کلیدی برآورده میشود. شاید رقابت برسر خیلی از کلیدواژهها باشد پس مهم است که باتوجه به بودجه خود و با توجه به کلیدواژه پرتکرار، عمل کنید. همچنین باید بدانید که پرداخت هزینه در تبلیغات گوگل براساس هرکلیک (per click)است. وقتی کاربری موضوعی را سرچ میکند، سایتهای نتایج لیست میشوند که تگ تبلیغات روی اسم این لینکها قرار میگیرد.
یاهو (yahoo)
هرچند نمی توان کتمان کرد که گوگل بهترین و بزرگترین سایت های مناسب تبلیغات در بین موتورهای جستوجو است؛ اما موتور جستوجوی یاهو نیز در این بین نقش مهمی دارد. در سال 2021 ظبق آمار، یاهو تقریبا سه درصد از بازار تبلیغات سهم داشته است. کاربران ماهانه نزدیک 117 میلیون بار در موتور یاهو جستوجو میکنند، پس اگر در تبلیغات فقط از گوگل استفاده میکنید یعنی 30 درصد از مشتریان بالقوه خود را از دست میدهید.
طبق فرمتی که برای تبلیغ خود در یاهو انتخاب میکنید، هزینه نیز متفاوت است اما همانند گوگل هزینه بر اساس هر کلیک است که به دلیل جستوجو کمتر در این موتور، هزینه به مراتب کمتری نسبت به گوگل دارد.
کدام یک از گوگل یا یاهو را برای تبلیغ خود انتخاب کنیم؟!
درست است که گوگل از یاهو بیشتر بازدیدکننده دارد اما این به تنهایی تضمین نمیکند که تبلیغ در گوگل برای محصول شما موثرتر است زیرا همانقدر که بازدیدکننده زیاد است، رقابت نیز بیشتر است. اما گفته میشود که فرقی ندارد در کدام یک از این دو تبلیغ میکنید؛ زیرا درهرصورت نتیجه دلخواه خود را خواهید گرفت پس مهم است که عواملی مانند بودجه خود را نیز درنظر بگیرید.
یکی از ابزارهای تبلیغات در اینترنت تبلیغ در Google ADS است. بدون شک یکی از محبوبترین موتورهای جستوجو در جهان، گوگل است. همچنین بر اساس آمارهای انجام شده گوگل محبوب ترین وب سایت در ایران است و روزانه بیش از سه میلیارد جستوجو انجام میشود. کاربران هر زمان که به دنبال یادگیری، خرید و یا یافتن چیزی هستند؛ در گوگل جستوجو میکنند.
تبلیغات در Google ADS
اگر برای کسب و کار آنلاین خود تبلیغات متعددی را انجام دادهاید اما به نتیجه دلخواه نرسیدهاید، توصیه میشود تبلیغات گوگل را امتحان کنید. در تبلیغات گوگل شما میتوانید کل مدیریت کمپین تبلیغاتی خود را به گوگل بسپارید و روزانه گزارش آن را دریافت کنید. یا تمام کارها را خودتان انجام دهید.
هزینه تبلیغات در Google ADS
میزان هزینه تبلیغ در گوگل بستگی به خودتان دارد. شما میتوانید از قیمتهای پایین شروع کنید و بعد از دیدن موفقیت در کارتان میزان هزینه خود را افزایش دهید. در تبلیغ گوگل اگر شخصی پس از مشاهده تبلیغ شما به محصول شما علاقه مند شد بر روی تبلیغ کلیک میکند و هزینهای را میپردازد. پس نباید نگران هزینه هایی که برای تبلیغ میکنید باشید.
مزایای تبلیغ در Google ADS
استفاده از این شیوه تبلیغاتی مزایای مخصوص به خود را دارد.
در ادامه با برخی از شاخصترین مزایای گوگل ادوردز آشنا میشوید:
- آگهی گوگل بسیار هوشمند است و فقط کسانی که به دنبال کالای شما هستند آن را مشاهده میکنند.
- هزینه تبلیغ به ازای هر کلیک به روی تبلیغ شما از شارژ شما کسر میشود.
- در گوگل ادز میتوانید سقف هزینه مصرفی تبلیغ را تعیین کنید.
- شما میتوانید کشور و زبانی که تبلیغات در آن نشان داده خواهد شد را تعیین کنید.
- میتوانید زمان و ساعت نمایش تبلیغ خود در گوگل را تعیین کنید.
فیسبوک یکی از ابزارهای تبلیغات در اینترنت
فیسبوک به عنوان بزرگترین شبکه اجتماعی در سراسر جهان بسیار محبوب است. به همین دلیل تبلیغات در فیسبوک بیشترین طرفدار را دارد و در زمان کمی شما را به مشتریان زیادی میرساند. تبلیغات در فیسبوک پیام شما را به افرادی که به محصول یا خدمات شما نیاز دارد؛ میرساند. تبلیغ در فیسبوک با وجود هزینه کم، بازدهی فوق العادهای دارد.
همچینین بخوانید: تبلیغات بنری در سایت
تبلیغات در فیسبوک
انواع مختلفی تبلیغ در فیسبوک وجود دارد:
- تبلیغ از طریق عکس یکی از راههای تبلیغ در فیسبوک است. شما میتوانید تنها با چند کلیک عکسهای فیسبوک خود را بالا بیاورید که این سادهترین راه تبلیغ است.
- یکی دیگر از راههای تبلیغ در فیسبوک تبلیغ از طریق ویدیو است. تبلیغ ویدیویی به صورت استوری و یا فیلمهای طولانیتر درون برنامه اجرا میشود و محصول یا شرکت شما را معرفی میکند. در این نوع تبلیغ نیازی به فیلمبرداری نیست. شما میتوانید از گیف یا انیمیشنهای جذاب برای توضیح محصول خودتان استفاده کنید. این یکی از بهترین راههای تبلیغ در فیسبوک است.
- یکی دیگر از بهترین روشهای تبلیغ در فیسبوک تبلیغ به صورت اسلاید است. برای تبلیغات اسلایدی میتوانید از ویدیوهای کوتاه با عکسهای ثابت و نوشتههای مرتبط با محصولتان استفاده کنید. این نوع تبلیغ به دلیل ظاهر ساده و جذاب مورد توجه واقع میشود. همچنین دانلود آن برای افرادی که مشکل اینترنت دارند به راحتی انجام میشود. این تبلیغ یک راه بسیار ساده برای جلب مشتری است.
- یکی از بهترین راههای تبلیغات در فیسبوک تبلیغ به روش پویایی است. این نوع تبلیغ هدفمند بوده و برای افرادی که به محصول شما علاقه دارند نمایش داده میشود.
هدفمند بودن تبلیغ در فیسبوک
در تبلیغات فیسبوک، میتوانید هدف مناسبی را برای نمایش تبلیغات مرتبط با مخاطبان خود تعیین کنید. با استفاده از این گزینه تبلیغات فیسبوک میتوانید در هزینههای بازاریابی فیسبوک خود صرفه جویی کنید. همچنین مدت زمان نمایش تبلیغات خود را افزایش دهید.
تبلیغات در اینستاگرام
پرکاربردترین شبکه اجتماعی در ایران، اینستاگرام است که بیشتر از یک میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد و میانگین سن کاربران این پلتفرم بین 18 تا 34 سال است. این شبکه اجتماعی پرطرفدار در ایران، فرصت طلایی دو طرفهای برای فروشندگان و خریداران فراهم کرده است و شاید بتوان گفت از شاخص ترین سایت های مناسب تبلیغات است.
فروشندگان در این پلتفرم با تبلیغ صفحه خود میتوانند دنبالکنندگان صفحه و همچنین مشتریان بالقوه را زیاد کنند. از طرفی خریداران به راحتی با مقایسه تبلیغ و قیمتها میتوانند بهترین محصول را انتخاب کنند. از جمله روشهای تبلیغ در اینستاگرام، معرفی محصول از طرف معروفترین و شناختهترین افراد در این پلتفرم است که دنبالکنندگان بالایی دارند؛ این افراد دنبالکنندگان خود را ترغیب میکنند که از صفحه فروشنده دیدن کنند.
از جمله شکلهای مختلف تبلیغ در اینستاگرام میتوان به این موارد اشاره کرد:
- تبلیغ به شکل ویدیو
- تبلیغ عکس محصول
- تبلیغ در استوری
- دیده شدن تبلیغ در اکسپلور
درحال حاضر، فرصتی که فروشندگان هنگام مدیریت فروشگاه های اینترنتی و سایت به دنبال آن هستند، این است که پست محصولشان در اکسپلور برود بلکه بینندگان آن و بالطبع مشتریان زیادتر شوند. یکی از مزیتهای اینستاگرام این است که هر فروشندهای با هرمقدار بودجه میتواند بلاگر یا اینفلوئنسری برای تبلیغ پیدا کند.
همانطور که گفتیم یکی از ابزارهای تبلیغات در اینترنت، تبلیغ در اینستاگرام است. امروزه رقابت در فضای اینستاگرام بسیار بالاست. شما برای اینکه پیج خوب با درآمد عالی داشته باشید؛ نیاز است که زمان و هزینه خوبی را صرف کنید. شما باید پیجی مورد اعتماد و مناسب با موضوع کارتان پیدا کنید تا کسب و کارتان را تبلیغ کند.
تبلیغات اینفلوئنسر (اینفلوئنسر مارکتینگ)
در این نوع تبلیغ، شما از نفوذ و تاثیر انسانهای معروف برای کسب و کارتان استفاده میکنید. اگر چنین انسانهای محبوبی پیج شما را به دیگران توصیه کنند؛ افراد زیادی با پیج و کار شما آشنا میشوند و احتمالا مشتری شما خواهند شد.
بنر تبلیغاتی
داشتن یک بنر گرافیکی با طراحی مناسب برای تبلیغات اینستاگرام مهمترین نکته در هنگام تبلیغات است. بدون داشتن بنر گرافیکی موثر، تبلیغات اینستاگرام موفق نخواهد بود. بهتر است برای یک بنر تبلیغاتی عالی، از افراد متخصص در این زمینه کمک بخواهید.
راه سریع و موثر برای رسیدن به هدف در اینستاگرام
تبلیغات در اینستاگرام به عنوان یکی از ابزارهای تبلیغات در اینترنت، به شما این امکان را میدهد تا به اهداف بازاریابی خود برسید. اگر تبلیغ به درستی انجام شود به شما در رسیدن به هدف کمک میکند. البته این مسئله در جایی اهمیت پیدا میکند که مدیریت حرفهای صفحه اینستاگرام، برای شما در اولویت قرار گیرد و از طریق آن درآمد کسب کنید. اما همیشه باید در نظر داشت که هیچ فرمولی برای تبلیغات موثر وجود ندارد.
موفقیت یک شخص از تبلیغ در یک رسانه به این معنا نیست که همه از این رسانه جواب خواهند گرفت. برای موفقیت در بازاریابی و فروش آنلاین، باید دقیقاً مطابق با نوع محصول، یک پیام جذاب و قابل تأمل برای مخاطبان هدف خود ایجاد کنید. سپس برنامه ریزی کنید تا پیام خود را در اینستاگرام یا سایر مناطق دنیای دیجیتال ارسال کنید. اینستاگرام یکی از بهترین مکان ها برای انتشار پیام و اطلاع رسانی به مشتری است.
تبلیغات در پینترست (Pinterest)
پینترست پلتفرمی منحصربه فرد است با 300میلیون کاربر فعال که عمدتا زن هستند. بعضیها پینترست را تنها جایی میدانند که کاربران بسیار علاقهمند به دیدن تبلیغات دارند زیرا این پلتفرم کاملا تصویری است. این حقیقت که کاربران عمدتا زن هستند نکته مهمی برای تبلیغکنندگان است، چون در این پلتفرم عکسهایی بیشترین بازدید را دارند که مورد علاقه زنان باشد مانند پوشاک. بنابراین، پینترست برای فروشندگانی که برای فروش محصول خود متکی به عکس هستند یا محصولات مربوط به زنان برای فروش دارند، بهترین پلتفرم است.
یوتیوب یکی از ابزارهای تبلیغات در اینترنت
همانطور که میدانیم امروزه شبکههای اجتماعی زیادی مثل یوتوب وجود دارد که امکان تبلیغات با هزینه کم در آن فراهم است.به همین دلیل تبلیغ در یوتیوب بسیار محبوب است. اما روش تبلیغات در یوتیوب بسیار مهم است.
انواع تبلیغ در یوتیوب
تبلیغ در یوتیوب به چهار صورت انجام میشود:
- تبلیغات skippable: در این نوع تبلیغ، تبلیغ شما به صورت ویدیو قبل، حین و یا پس از پخش ویدیوهای یوتیوب به کاربر نمایش داده میشود و کاربران میتوانند پس از 5 ثانیه تبلیغ شما را رد کنند.
- Non skippable: در این نوع تبلیغ، ویدیوی شما قبل، حین و یا پس از پخش ویدیوهای یوتیوب به کاربر نشان داده میشود و کاربر امکان رد تبلیغ شما را ندارد.
- Discovery: در این نوع تبلیغ، ویدیو تبلیغ شما به صورت نتیجه لیست جستوجو و یا یک ویدیو مرتبط به کاربر نشان داده میشود.
- Bumper: این نوع تبلیغ همانند تبلیغ Non skippable است اما حداکثر زمان نشان دادن تبلیغ ویدیویی شما 6 ثانیه است.
جذابیت یوتیوب
بینندگان تبلیغات ویدیویی علاقه زیادی به یوتیوب دارند. معمولا انسانها علاقه بیشتری به دیدن ویدیو نسبت به عکس دارند.به همین دلیل تصاویر متحرک برای مخاطب جذاب است. همچنین مردم ارتباط بسیار خوبی با یوتیوب برقرار میکنند چون تبلیغات در یوتیوب زندگی واقعی انسان را نشان میدهد. محیط فعال و پویا این رسانه باعث میشود تا بیننده آن را به دقت دنبال کند.
درک درست از هدف تبلیغ
برای به درستی رساندن منظورتان از تبلیغ، استفاده ار ویدیو و کلیپ بهترین گزینه است.شما با تبلیغ در یوتیوب، توسط ویدیو و کلیپ منظور خود را بهتر و دقیق تر به مخاطب میرسانید. در این صورت فروش شما براساس خواسته و نیاز مشتری خواهد بود. در واقع با ایجاد درک درست در مخاطب، کسب و کار بهتری خواهید داشت.
تبلیغات در تیک تاک (Tik Tok)
تیک تاک پلتفرمی جدید است که بیشتر از 500 میلیون کاربر فعال عضو دارد و هرروزه این رقم درحال افزایش است. ویدیوهای تیک تاک اغلب کوتاه و خلاقانه هستند. این پلتفرم امکان تبلیغات محدود و کمی دارد؛ بنابراین میتواند مکان خوبی فقط برای شناساندن محصولی باشد نه برای افزایش خریداران. کاربران ایرانی کمی در تیک تاک فعالیت دارند؛ پس میتوان گفت که این پلتفرم برای فروشندگان ایرانی گزینه مناسبی نباشد.
تبلیغات در توییتر(Twitter)
توییتر بیشتر از 330 میلیون کاربر فعال در هر ماه دارد که در ایران هم معروف است. این پلتفرم بیشتر براساس متن است؛ برخلاف پینترست که براساس عکس و یا یوتیوب که براساس ویدیو است. به علت کاربران زیادی که دارد یکی از بهترین پلتفرمها برای تبلیغات است و میتوان با هشتگ یا توییت محصول یا برند خود را تبلیغ کرد. به نظر میآید در بین این پلتفرمها اینستاگرام بهترین گزینه برای فروشندگان ایرانی باشد؛ زیرا کاربران ایرانی زیادی در این پلتفرم فعالیت دارند.
تبلیغات در لینکدین
لینکدین یکی دیگر از ابزارهای تبلیغات در اینترنت است. لینکدین یک شبکه اجتماعی محبوب است که به طور تخصصی بر روی فعالیت های تجاری کار میکند. کاربران لینکدین با ایجاد پروفایل تخصصی و شغلی خود و انتشار آگهی استخدام، میتوانند نیروی کار با مشخصات مورد نظر خور را پیدا کنند. تبلیغات در لینکدین برای رسیدن به افراد متخصص بسیار موثر است. همانطور که گفتیم کابران لینکدین با افراد متخصص و حرفهای و با صاحبان کار در زمینههای مختلف آشنا میشوند. پس مطمئن باشید که هزینه شما صرف جذب نیرو کار حرفهای میشود.
مزایای تبلیغات در لینکدین
تبلیغات در لینکدین ویژگیهای منحصر به فردی دارد که آن را از شبکههای اجتماعی دیگر متمایز میکند. لینکدین به شما کمک میکند تا به افرادی که در حوزه مشترک با شما کار می کند آشنا شوید و به آنها دسترسی پیدا کنید. این فرصتی فوقالعاده برای ارتباط با افراد متخصص است. لینکدین با ایجاد کمپینهای تبلیغاتی هدفمند، این امکان را به شما میدهد که با افراد مشابه در حوزه فعالیتتان ارتباط برقرار کنید. در لینکدین با ایجاد متن تاییدیه، میتوانید از دیگران تاییدیه دریافت کنید و اعتبار خود را ارتقا دهید.
در لینکدین گروه های تخصصی بسیاری وجود دارد که درباره موضوعات مشترک با هم بحث میکنند. شما میتوانید به عنوان عضوی از این گروه با نوآوریهای حوزه فعالیتی کسب و کار خود آشنا شوید و یا خود را یک فرد مطلع در زمینه تخصصتان معرفی کنید.
درج آگهی استخدام در لینکدین
سایتهای زیادی در زمینه استخدام فعالیت میکنند و افراد برای جذب نیروهای متخصص میتوانند به این سایتها مراجعه کنند. اما در لینکدین شما میتوانید پروفایل افراد با مشخصات خاص خود را ببینید و با آنها ارتباط برقرار کنید. به دلیل امکاناتی که لینکدین دارد؛ پیدا کردن فرد مورد نظرتان بسیار ساده خواهد شد. دنیای امروز، دنیا تبلیغات اینترنتی است.
تبلبغات در آمازون(Amazon)
یکی دیگر از بهترین سایت های مناسب تبلیغات، آمازون است. بعد از گوگل و فیسبوک، آمازون بهترین سایت تبلیغاتی است. این سایت 300 میلیون کاربر فعال دارد. شما میتوانید در این سایت علاوه بر شناساندن بهتر محصول خود به جهان، فروش مستقیم نیز داشته باشید. آمازون این شانس را به محصول شما میدهد که تعداد زیادی آن را ببینند یا حتی از هرجای دنیا آن را بخرند. هزینه تبلیغات در آمازون مانند دیگر سایت های پر بازدید طبق هر کلیک است.
سخن پایانی
حالا که با سایت های مناسب تبلیغات آشنا شدهاید توجه کنید برای موثرتر بودن تبلیغتان، مهم است که تبلیغ محصولتان را به سایت هایی بسپارید که در وهله اول در کشور خودتان و سپس در سطح جهانی پربازدید باشد. از عواملی مانند خلاقانه بودن تبلیغ، انتخاب درست کلیدواژهها و همچنین تکرار دفعات تبلیغ نیز در جذب مشتری غافل نشوید.
همین حالا اگر محصولی برای فروش دارید، سایت مناسب تبلیغاتی را انتخاب کنید و به تبلیغ در آن اقدام کنید. برای درخواست تبلیغات بنری در سایت های معتبر با ما در تماس باشید. تبلیغات اینترنتی با هزینه مناسب و سرعت بالا بهترین نتیجه را برای شما خواهد داشت. البته در تبلیغات اینترنتی، باید از بین ابزارهای تبلیغات در اینترنت بهترین و سریع ترین روش را انتخاب کنید. تبلیغات اصولی، باعث موفقیت در کسب و کار شما میشود. برای جذب مشتری، باید ابزارهای تبلیغات در اینترنت را بشناسید و براساس نوع کار، بهترین ابزار را انتخاب کنید.آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر در این مسیر همراه شماست.
سایت هایی مانند خبر آنلاین، دنیای اقتصاد، زومیت، نی نی سایت، برترین ها و بیتوته باتوجه به بازدیدکننده بالایی که دارند و دامین آتوریتی قوی، جزو برترین سایت ها برای تبلیغات بنری و ارائه رپورتاژ هستند.
پورتاژ شما در مدت طولانی میتواند کاربران جدید را به سایت شما جذب کند. مطمئنا وقتی کسی از طریق یک سایت معتبر با محصول و خدمات شما آشنا میشود اعتبار بیشتری برای آن قائل است. بنابراین موفقیت در زمینه رپورتاژ بسیار بالاتر از تبلیغات بنری است. اما برای کسب نتیجه در مدت زمان کوتاهتر، تبلیغات بنری گزینه بهتری است.
هزینه تبلیغات در اینستاگرام بیشتر و باید از ترفندهای جذاب تری مانند ویدیو کلیپهای باکیفیت برای جلب نظر مخاطبان استفاده کنید، اما نتیجه و مخاطب بیشتری برای شما به ارمغان می آورد. از طرفی تبلیغات در تلگرام کم هزینه و آسان است، اما بازدهی کمتری نسب به اینستاگرام دارد.