بازاریابی در اینستاگرام (۵ قدم تا اینستاگرام مارکتینگ موفق)

بازاریابی در اینستاگرام (5 قدم تا اینستاگرام مارکتینگ موفق)
بازاریابی در اینستاگرام
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
اولین امتیاز رو ثبت کنید

امروزه اینستاگرام مارکتینگ به یک روش مناسب و پربازده برای فروش کالا و عرضه خدمات کسب‌ و کار ها و استارتاپ ها تبدیل‌شده است. این نرم‌افزار تصویر محور به‌قدری محبوب و پرطرفدار گشته که بیش از 300 میلیون کاربر فعال دارد. بازار فروش در اینستاگرام تا حدی داغ است که ترفندهایی برای بازاریابی در اینستاگرام (Marketing on Instagram) شکل‌ گرفته‌اند تا بتوانند فروش و سود بیشتری به همراه بیاورند.

با تولید محتوای مؤثر و باکیفیت می‌توان امیدوار بود که شما هم سهم خوبی در بازار فروش اینستاگرام داشته باشید و کسب‌وکار خود را متحول کنید. با ما همراه باشید تا با بازاریابی در اینستاگرام بیشتر آشنا شوید.

توجه کسب‌ و کارها به حضور در اینستاگرام

حضور استراتژیک در این پلتفرم بسیار جدی شده است. در حدی که سازمان‌ها یا فرد و تیمی را استخدام می‌کنند که تولید محتوا و مدیریت شبکه های اجتماعی سازمان را در دست بگیرد. و یا آن را برون سپاری می‌کنند. تا از این طریق بتوانند هزینه‌های سازمان را کاهش دهند.

اما در هر دو حالت ذکر این نکته بسیار حائز اهمیت است که رسانه‌های اجتماعی همگام با نیازهای کاربران در حال تغییر و بروز رسانی است و استراتژی‌ها و تاکتیک‌های کسب‌وکارها برای حضور در اینستاگرام در سال گذشته ممکن است در سال جاری کارکرد خود را از دست داده باشد.

به همین دلیل یکی از الزامات استفاده اثر بخش از اینستاگرام، توجه به روندها و تغییراتی است که هر ساله جدید می‌شود. 

بازاریابی در اینستاگرام چگونه است؟

بازاریابی در اینستاگرام چگونه است؟

در پلتفرم اینستاگرام آنچه بیش از هر چیز اهمیت دارد، ایجاد تعامل با مشتریان است. نرخ تعامل و جذب فالوور در اینستاگرام رابطه مستقیمی باقدرت فروش و عرضه خدمات دارد. اما علاوه‌بر این چند فاکتور مؤثر دیگر وجود دارد که موجب توجه موتور هوشمند اینستاگرام می‌شود.

نرم‌افزار اینستاگرام تمام صفحات شخصی و کاری را آنالیز کرده و بیشترین امتیاز را متوجه اکانت‌هایی می‌کند که فعالیت مفید و بهینه داشته باشند. در این حالت درست مانند موتور گوگل که سایت‌های معتبر را وارد صفحه اول می‌کند، اینستاگرام نیز اکانت‌های برتر را وارد بخش اکسپلورر می‌کند. چند استراتژی مهم در زمان بازاریابی در اینستاگرام وجود دارد که استفاده از آنان کمک می‌کند تا شما بتوانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سطح مناسبی از دنبال کنندگان برسید.

مزایای اینستاگرام مارکتینگ

  • موجب پرسونال برندینگ و برندسازی برای کسب و کار شما می‌شود.
  • افزایش تصاعدی فروش را تجربه می‌کنید.
  • از رقبا پیشی می‌گیرید.
  • میان مردم اعتبار به دست می‌‌آورید و افراد بیشتری به شما اعتماد می‌کنند.
  • در مدت زمان کمی به نتایج قابل توجهی می‌رسید.
  • اینستاگرام مارکتینگ نسبت به روش‌های سنتی تبلیغاتی کم هزینه‌تر است.

برندسازی با اینستاگرام

برندهایی که بدون تجزیه و تحلیل و شناخت درست از مخاطبان خود در اینستاگرام حضور دارند، مورد بی‌وجهی کاربران قرار گیرند. به همین جهت یکی از ترندهای بازاریابی در اینستاگرام به این موضوع اشاره دارد. که سازمان‌ها باید به تحلیل مناسبی از مخاطبان خود دست پیدا کنند.

این موضوع می‌تواند با تعریف پرسوناهای مختلف از مشتریان تحقق پیدا کند. به این معنا که مشتریان چه نیازی در اینستاگرام دارند، چه نوع محتوایی برای آن‌ها جذاب است و یا چگونه می توانند Engagement یا درگیری در ذهن مخاطبان ایجاد کنند.

ذکر این نکته برای مدیریت اینستاگرام بسیار حائز اهمیت است. که تمامی این اقدامات در راستای ایجاد تجربه ای مناسب و منحصر به فرد برای مشتریان باید طراحی و اجرا شود تا بتوان از طریق رسانه‌های اجتماعی مشتریان وفادار را نسبت به برند به دست آورد.

استراتژی‌ های اینستاگرام مارکتینگ موفق

استراتژی‌ های اینستاگرام مارکتینگ موفق

بهتر است در قدم اول دیدگاه خود را نسبت به پلتفرم اینستاگرام تغییر دهید. برخلاف آنچه تصور می‌کنید استراتژی‌های اینستاگرام پیچیده و سخت نیست. این نرم‌افزار هدف خود را کمک به کسب‌ و کار های آنلاین برای راه‌اندازی یک بیزینس موفق اعلام کرده است. تمام آن سخت‌گیری‌هایی که برای ایجاد صفحه و مدیریت پیج اینستاگرام وجود دارد، درنهایت به نفع شما خواهد بود.

در قدم بعد استراتژی‌های اصلی اینستاگرام را دنبال کنید و به انجام آن متعهد شوید.

هدف خود را از ایجاد پیج و بازاریابی در اینستاگرام مشخص کنید

برای مثال ممکن است هدف شما از ایجاد یک صفحه، معرفی یک محصول برای فروش باشد. یا اینکه تصمیم دارید برند جا افتاده خود را در شبکه اجتماعی اینستاگرام تثبیت کنید. در مواردی نیز هدف از بازاریابی در اینستاگرام یادآوری خدمات و فروش است که عمدتاً این حالت در برندهای معروف و مشهور رخ می‌دهد.

مخاطب هدف خود را مشخص کنید

بسته به نوع خدمات و کالایی که ارائه می‌دهید، مخاطب خود را تعیین و مشخص کنید. برای مثال دنبال کنندگان کسب‌ و کار های آنلاین مانند صفحات آرایشی عمدتاً بانوان هستند. پس شما برای بانوان تولید محتوا می‌کنید و می‌بایست مطابق باسلیقه آنان عمل کنید. این مهم‌ترین بخش از بازاریابی در اینستاگرام است که می‌بایست با دقت و حوصله بیشتری صورت بگیرد.

رقبای خود را تحلیل کنید

بهتر است بدانید دقیقاً وارد رقابت با چه صفحاتی شده‌اید. آن‌ها را تحلیل کنید تا از استراتژی موفق آنان سر دربیاورید. بررسی هشتگ های معروف، نحوه کپشن نویسی، فرمت عکس و استفاده از ایموجی در این‌گونه صفحات، می‌تواند تأثیرگذار باشد.

برای اینستاگرام مارکتینگ برنامه‌ریزی کنید

بسیار حائز اهمیت است که در مسیر بازاریابی در اینستاگرام آهسته و پیوسته پیش بروید. عدم فعالیت در یک بازه خاص موجب کاهش بازدید و ترافیک صفحه می‌شود. بهتر است با تنظیم یک تقویم کاری زمان درج پست و یا استوری را مشخص کنید و درنهایت خود را ملزم به رعایت آن بدانید.

دنبال کنندگان خود را به خرید تشویق کنید

اگر بتوانید بازدیدکنندگان از صفحه را به یک مشتری بالفعل تبدیل کنید، به‌طور حتم فروش بیشتری را تجربه می‌کنید. برگزاری مسابقه در میان افراد فعال در پیج علاوه بر اینکه نرخ تعامل شما را بالا می‌برد افراد را به خرید و اعتماد به پیج دعوت می‌کند.

سئو اینستاگرام

در میان گذاشتن مسائل پشت پرده سازمان با کاربران

امروزه بسیاری از مخاطبان تمایل دارند از مسائل پیش پرده سازمان با خبر شوند. به عنوان نمونه ساده آن، آن‌ها تمایل دارند بدانند این سازمان را چه فردی یا تیمی مدیریت می‌کنند. و در داخل آن سازمان چه اتفاقات روزمره‌ای رخ می دهد.

در گذشته ارائه این‌گونه اطلاعات به بیرون از سازمان ها اگر نگوییم غیر ممکن بود، بسیار سخت بود. چون سازمان‌ها رسانه های مختلفی نداشتند.که بتوانند از آن به عنوان نقاط تماس مخاطبان با برند استفاده و شروع به اطلاع رسانی های مختلف کنند.

اما پلتفرمی مانند اینستاگرام این امکان را در اختیار برندها قرار داده است.

یکی از ترندهای بازاریابی در اینستاگرام، ارائه اطلاعات داخلی سازمان از طریق رسانه‌های اجتماعی به بیرون از سازمان است. البته این اطلاعات نباید محرمانه باشد و صرفاً جهت افزایش شفافیت در داخل آن سازمان به کار می‌‌رود.

این موضوع باعث شده است تا برخی از برندهای بین المللی با تولید محتوای داخل سازمانی و انتشار آن از طریق Instagram Live ارتباط مناسبی را با کاربران برقرار کنند. به عنوان نمونه با مدیران ارشد سازمان درباره نحوه کار آن‌ها مصاحبه‌های آنلاین انجام می‌دهند. و داستان هریک از افراد داخل سازمان در اینستاگرام را منتشر می کنند.

سخن پایانی

بازاریابی در اینستاگرام کار سخت و پیچیده‌ای نیست. در این زمینه تبلیغات در پیج های اینستاگرام پربازدید فراموش نشود. کافیست روال کار خود را با الگوریتم‌ های اینستاگرام تطبیق دهید. بهینه‌ سازی پست‌ها، اهمیت به‌ ظاهر صفحه و چیدمان آن و استفاده از هشتگ، کپشن و استوری نیز به‌طور حتم شانس شما را برای دیده شدن در اکسپلورر اینستاگرام بالا می‌برد.

سوالات متداول
چقدر زمان می برد تا در اینستاگرام فالوور جذب کنیم؟

اگر محتوای جذاب و کاربردی تولید کنید و تعامل خوبی با کاربران داشته باشید (پاسخ دادن منظم به دایرکت‌ها و کامنت‌ها) و همچنین از الگوریتم‌های اینستاگرام پیروی کنید، در مدت زمان‌ کمی، فالوورهای زیادی جذب می‌کنید.

منظور از فالوور هدفمند یا مخاطب هدف چیست؟

منظور فالوورها یا دنبال‌کنندگانی است که دقیقا به‌دنبال محصولات و خدمات ما هستند و پس از بازدید از پیج حتما به مشتری ما تبدیل می‌شوند. ما باید به دنبال جذب این دسته از مخاطبان باشیم.

اینستاگرام بهتر است یا سایت؟

اساساً در سایت می‌توانید مخاطبان هدف بیشتری را جذب کنید. چون خیلی از افراد وقتی در گوگل یک عبارت کلیدی را سرچ می‌کنند واقعا در خرید و دریافت آن محصول و خدمت جدی هستند، اما بسیاری از کاربران اینستاگرام صرفاً برای گذران وقت به این اپلیکیشن سر می‌زنند. پ

مقالات پیشنهادی
star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
اولین امتیاز رو ثبت کنید
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دنبال چی هستی؟

برای مشاهده دوره به سبد خرید مراجعه نمایید.