امروزه اینستاگرام به یک بستر مناسب برای فروش کالا و عرضه خدمات کسب و کار ها و استارتاپ ها تبدیلشده است. این نرمافزار تصویر محور بهقدری محبوب و پرطرفدار گشته که بیش از 300 میلیون کاربر فعال دارد. بازار فروش در اینستاگرام تا حدی داغ است که ترفندهایی برای بازاریابی در اینستاگرام Marketing on Instagram شکل گرفتهاند تا بتوانند فروش و سود بیشتری به همراه بیاورند. با تولید محتوای مؤثر و باکیفیت میتوان امیدوار بود که شما هم سهم خوبی در بازار فروش اینستاگرام داشته باشید. با ما همراه باشید تا با بازاریابی در اینستاگرام بیشتر آشنا شوید.
بازاریابی در اینستاگرام چگونه است؟
در پلتفرم اینستاگرام آنچه بیش از هر چیز اهمیت دارد، ایجاد تعامل با مشتریان است.
نرخ تعامل و جذب فالوور در اینستاگرام رابطه مستقیمی باقدرت فروش و عرضه خدمات دارد.
اما علاوهبر این چند فاکتور مؤثر دیگر وجود دارد که موجب توجه موتور هوشمند اینستاگرام میشود.
نرمافزار اینستاگرام تمام صفحات شخصی و کاری را آنالیز کرده و بیشترین امتیاز را متوجه اکانتهایی میکند که فعالیت مفید و بهینه داشته باشند.
در این حالت درست مانند موتور گوگل که سایتهای معتبر را وارد صفحه اول میکند، اینستاگرام نیز اکانتهای برتر را وارد بخش اکسپلورر میکند.
چند استراتژی مهم در زمان بازاریابی در اینستاگرام وجود دارد که استفاده از آنان کمک میکند تا شما بتوانید در کوتاهترین زمان ممکن به سطح مناسبی از دنبال کنندگان برسید.
استراتژیهای بازاریابی در اینستاگرام
بهتر است در قدم اول دیدگاه خود را نسبت به پلتفرم اینستاگرام تغییر دهید.
برخلاف آنچه تصور میکنید استراتژیهای اینستاگرام پیچیده و سخت نیست.
این نرمافزار هدف خود را کمک به کسب و کار های آنلاین برای راهاندازی یک بیزینس موفق اعلام کرده است.
تمام آن سختگیریهایی که برای ایجاد صفحه و مدیریت پیج اینستاگرام وجود دارد، درنهایت به نفع شما خواهد بود.
در قدم بعد استراتژیهای اصلی اینستاگرام را دنبال کنید و به انجام آن متعهد شوید.
هدف خود را از ایجاد پیج و بازاریابی در اینستاگرام مشخص کنید!
برای مثال ممکن است هدف شما از ایجاد یک صفحه، معرفی یک محصول برای فروش باشد.
یا اینکه تصمیم دارید برند جا افتاده خود را در شبکه اجتماعی اینستاگرام تثبیت کنید.
در مواردی نیز هدف از بازاریابی در اینستاگرام یادآوری خدمات و فروش است که عمدتاً این حالت در برندهای معروف و مشهور رخ میدهد.
همچنین بخوانید: چگونه یک پیج اینستاگرام خوب داشته باشم؟
مخاطب هدف خود را مشخص کنید
بسته به نوع خدمات و کالایی که ارائه میدهید، مخاطب خود را تعیین و مشخص کنید.
برای مثال دنبال کنندگان کسب و کار های آنلاین مانند صفحات آرایشی عمدتاً بانوان هستند. پس شما برای بانوان تولید محتوا میکنید و میبایست مطابق باسلیقه آنان عمل کنید.
این مهمترین بخش از بازاریابی در اینستاگرام است که میبایست با دقت و حوصله بیشتری صورت بگیرد.
رقبای خود را تحلیل کنید
بهتر است بدانید دقیقاً وارد رقابت با چه صفحاتی شدهاید.
آنها را تحلیل کنید تا از استراتژی موفق آنان سر دربیاورید.
بررسی هشتگ های معروف، نحوه کپشن نویسی، فرمت عکس و استفاده از ایموجی در اینگونه صفحات، میتواند تأثیرگذار باشد.
همچنین بخوانید: قوانین هشتگ گذاری در اینستاگرام
برای فعالیت در اینستاگرام و بازاریابی در اینستاگرام برنامهریزی کنید
بسیار حائز اهمیت است که در مسیر بازاریابی در اینستاگرام آهسته و پیوسته پیش بروید.
عدم فعالیت در یک بازه خاص موجب کاهش بازدید و ترافیک صفحه میشود.
بهتر است با تنظیم یک تقویم کاری زمان درج پست و یا استوری را مشخص کنید و درنهایت خود را ملزم به رعایت آن بدانید.
دنبال کنندگان خود را به خرید تشویق کنید!
اگر بتوانید بازدیدکنندگان از صفحه را به یک مشتری بالفعل تبدیل کنید، بهطور حتم فروش بیشتری را تجربه میکنید.
برگزاری مسابقه در میان افراد فعال در پیج علاوه بر اینکه نرخ تعامل شما را بالا میبرد افراد را به خرید و اعتماد به پیج دعوت میکند.
همچنبن بخوانید: روش های قرعه کشی مسابقه اینستاگرامی
سخن پایانی
بازاریابی در اینستاگرام کار سخت و پیچیدهای نیست. در این زمینه تبلیغات در پیج های اینستاگرام پربازدید فراموش نشود. کافیست روال کار خود را با الگوریتم های اینستاگرام تطبیق دهید.
بهینه سازی پستها، اهمیت به ظاهر صفحه و چیدمان آن و استفاده از هشتگ، کپشن و استوری نیز بهطور حتم شانس شما را برای دیده شدن در اکسپلورر اینستاگرام بالا میبرد.