چندین سال قبل که تازه وارد فضای اینستاگرام شده بودیم تنها کافی بود عکس یا فیلمی بگیریم و پست کنیم. اما به مرور زمان امکانات مختلفی از جمله بخش استوری، آی جی تیوی و لایو به اینستاگرام اضافه شد و سایزبندی پست و استوری (Instagram Size Guide) برای انتشار محتوا اهمیت پیدا کرد.
در این مقاله تلاش کردیم راهنماییهای کاربردی درباره سایزبندی مناسب پست و استوریهای اینستاگرام ارائه دهیم. آشنایی با اصول درست سایزبندی، باعث میشود بازدهی بیشتری مطابق با استانداردهای دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی در شبکههای اجتماعی به دست آورید.
برای رسیدن به بهترین نتیجه در این مسیر، استفاده از تجربه یک مشاور اینستاگرام میتواند بسیار مؤثر باشد. مشاور اینستاگرام با بررسی نوع محتوای شما و ارائه راهکارهای تخصصی در زمینه سایزبندی، زمانبندی و نوع انتشار محتوا، کمک میکند تا حضور مؤثرتری در اینستاگرام داشته باشید و مخاطبان بیشتری جذب کنید.
جدول سایز استاندارد در اینستاگرام
نوع محتوا | ابعاد استاندارد | نسبت ابعاد |
پست مربعی | 1080 × 1080 پیکسل | 1:1 |
پست عمودی | 1080 × 1350 پیکسل | 4:5 |
پست افقی | 1080 × 566 پیکسل | 1.91:1 |
استوری | 1080 × 1920 پیکسل | 9:16 |
سایز پست اینستاگرام
سایز پست اینستاگرام به صورت معمول 1080 در 1080 میباشد. در صورتی که قصد بارگذاری پست عمودی را دارید، از ابعاد 1080 در 1350 استفاده کنید.
سایز استوری اینستاگرام
ابعاد استوری در اینستاگرام نیز 1080 در 1920 میباشد. این اندازه باعث میشود تصویر یا ویدئو با کیفیت کامل و بدون برش نمایش داده شود. رعایت این ابعاد در جذابیت و دیدهشدن بهتر استوریها نقش مهمی دارد.
سایز ریلز اینستاگرام
ابعاد ساخت ریلز در اینستاگرام نیز 1080 در 1920 میباشد. این نسبت تصویر، هماهنگی دقیقی با صفحهنمایش گوشیهای هوشمند دارد. انتخاب این اندازه باعث میشود محتوای ویدئویی بدون حاشیه و افت کیفیت منتشر شود.
همچنین بخوانید: محدودیت های روزانه اینستاگرام
اینستاگرام بیشتر بر روی تصاویر و ویدئوهای کوتاه کار میکند. اینستاگرام در جهان بیش از 350 میلیون کاربر فعال دارد که روز بهروز بر این تعداد افزوده میشود. اینستا در زمینه اشتراک محتوای تصویری بیشتر بر روی بستر تلفنهای همراه به سرعت در حرکت بود که فیس بوک به قیمت یک میلیارد دلار آن را خریداری کرد. آگاهی از ابعاد، اندازه، نسبت ابعاد و موارد دیگر به پستهای شما کمک میکند تعامل شگفتانگیزی با کاربرانتان داشته باشید. پس سایزبندی پست و استوری اینستاگرام خود را با دانشِ بیشتر و عمیقتر، هدفمند سازید.
بهترین سایزبندی پست و استوری اینستاگرام
اگر میخواهید در زمان مناسب بیشترین تاثیر را بر مخاطب بگذارید، باید بیشتر زمان صرف شناخت منابع سایزبندی پست و استوری اینستاگرام کنید. اما قبل از اینکه وارد این مقوله شویم، اجازه دهید اصول اولیه را توضیح دهیم که دیگر در سطح پایه مشکلی نداشته باشیم.
پیکسلها، نسبت ابعاد و وضوح تصویر، فناوریهای دائماً در حال پیشرفت هستند. مطابقت با اصطلاحاتی که در مسیر ایجاد میشوند میتواند گیج کننده باشد. بهتر این است که تمام تعاریف را بشکنیم و از نو برای خودمان تعریف کنیم.
ابعاد عکس اینستاگرام
در ابتدا، اندازه تصاویر اینستاگرام 612 پیکسل در 612 پیکسل بود. بعد از مدتی اینستاگرام استاندارد خود را تغییر داد و اندازه تصاویر را به 640 در 640 پیکسل تغییر داد. در نهایت، در جولای 2015، اندازه تصاویر اینستاگرام به 1080 پیکسل در 1080 پیکسل ارتقاء یافت.
این تغییرات بهویژه برای دستگاههایی با صفحه نمایشهای با وضوح بالا، مانند صفحه نمایشهای رتینا، تبلتها و لپتاپها، طراحی شد تا تصاویر با کیفیت بالا نمایش داده شوند. برای اطمینان از اینکه تصاویر شما در اینستاگرام به بهترین شکل نمایش داده میشوند، توجه به سایزبندی دقیق تصاویر اهمیت زیادی دارد.
یک ادمین اینستاگرام با آگاهی از این سایزبندیها میتواند بهراحتی تصاویر مناسب و باکیفیتی برای پستها و استوریها انتخاب کند تا برند شما در این شبکه اجتماعی بیشترین تأثیر را بگذارد. شما کلماتی مانند پیکسل، نسبت تصویر، ابعاد، وضوح وغیره را شنیدهاید اما آیا میتوانید تعریف دقیق هر یک از این کلمات را بگویید؟
پیکسل ها
هر آنچه در صفحه تلویزیون، کامپیوتر و تلفنهای هوشمند خود میبینیم را پیکسلها نمایش میدهند. برای ساختن تصویری که در صفحه نمایش میبینیم پیکسل مورد نیاز است. برای مثال؛ یک تکه کاغذ با نمودار مربع بردارید و مربعهای تصادفی را در رنگهای مختلف رنگ آمیزی کنید. هر یک از این مربعها را میتوان پیکسل نامید. به خاطر داشته باشید که اندازه پیکسلها از یک دستگاه به دستگاه دیگر یکسان نیست. به طور خلاصه، پیکسل نقطهای است که میتوان آن را دستکاری کرد.
ابعاد
ابعاد همان اندازهگیری طول در یک جهت است. بنابراین یک خط را میتوان در بعد یک مربع، دو مربع و یک مکعب دارای سه بعد اندازهگیری کرد. بنابراین یک بعد شامل عرض، عمق و ارتفاع است.
وضوح
وضوح تعداد پیکسلهای ارائه شده یا نمایش داده شده روی صفحه است. اغلب به عنوان عرض، ارتفاع یا پیکسل در اینچ اندازهگیری میشود. پیکسلها پیوسته اندازه یکسانی دارند؛ چرا که امکان وجود دو دستگاه متفاوت با اندازه صفحه نمایش و رزولوشن متفاوت وجود دارد. این بدان معناست که هر چه وضوح تصویر بالاتر باشد، کیفیت تصویر بالاتر است.
بنابراین جزئیات بیشتری در تصویر دیده میشود. وقتی میخواهید تصاویر یا گرافیک با کیفیت بالا چاپ کنید، وضوح بسیار مهم است. وضوح بیشتر، نشاندهنده دادهها و اطلاعات بیشتر است.
لیست سایزبندی پست و استوری اینستاگرام
با وجود قابلیتهای متعدد و جدیدی که اینستاگرام در طول سالها معرفی کرده است، کاربران هنوز ترجیح میدهند تنها عکس یا فیلم پست کنند. به همین دلیل، در این مقاله موارد ضروری در مورد اندازهها، ابعاد و دیگر نکات مرتبط با پستها را برای شما جمعآوری کردهایم.
برای موفقیت در اینستاگرام، مدیریت اینستاگرام اهمیت زیادی دارد. اگر یک ادمین اینستاگرام از سایزبندیهای صحیح تصاویر و ویدیوها مطلع باشد و اصول دیجیتال مارکتینگ را رعایت کند، میتواند تعامل بالاتری با مخاطبان خود برقرار کند و برند شما را بهطور مؤثری در این پلتفرم به نمایش بگذارد.
اندازه تصویر اینستاگرام
- فرمتها: JPGیاPNG
- عکس مربع: وضوح تصویر 1080 در 1080 پیکسل ، نسبت تصویر 1: 1.
- عکس منظره: وضوح تصویر 1080 در 608 پیکسل ، نسبت تصویر 1.91: 1 یا حتی 16: 9.
- عکس پرتره: وضوح تصویر 1080 در 1350 پیکسل ، نسبت تصویر 4: 5
- حداکثر 10 عکس در 1 پست.
حجم ویدیوی اینستاگرام
- نسبت تصویر: 4: 5 (1080 X 1350 پیکسل) به 1: 91: 1 (1080 X 1920 پیکسل).
- حداکثر رزولوشن: 1080 در 1920 پیکسل.
- حداکثر حجم فیلم: 4 گیگابایت
- 264 Codec ، AAC Audio
- مدت زمان فیلم: 3 ثانیه تا 60 ثانیه.
- حداکثر فریم: 30 فریم بر ثانیه
می توانید ویدیوهای مربع، افقی و عمودی را در پست اینستاگرام خود ارسال کنید. اینها قراردادهایی هستند که باید در نظر داشته باشید:
- فیلم مربع: حداقل وضوح تصویر 600 600 600 ، حداکثر 1080 10 1080 است.
- ویدئوی افقی: حداقل رزولوشن 600 31 315 ، حداکثر 1080 60 608 است.
- ویدئوی پرتره: حداقل رزولوشن 600 750 750 ، حداکثر 1080 13 1350 است.
کاربران میتوانند اندازه استوری اینستاگرام را ازمایش کنند؛ زیرا فضای بیشتری برای اندازههای مختلف وجود دارد.
اندازه تصویر استوری اینستاگرام
- فرمتها: JPGیا PNG
- وضوح تصویر: 1080 در 1920 پیکسل.
- حداقل نسبت تصویر: 1.91: 1.
- حداکثر نسبت تصویر: 9:16
- حداکثر حجم فایل: 30 مگابایت
اندازه ویدیوی استوری اینستاگرام
- وضوح تصویر: 1080 در 1920 پیکسل.
- نسبت ابعاد توصیه شده: 4: 5 ، 9:16 و 16: 9.
- مدت زمان: 15 ثانیه ، داستان نامحدود.
ایجاد تبلیغات در اینستاگرام
تبلیغات در اینستاگرام کار سادهای نیست زیرا بسیاری از موارد باید به صورت یکجا حل شوند. در حالی که بخش خلاق و محتوا را مدیریت میکنید، در عین حال در قسمت سایزبندی پست و استوری نیز باید هوشمند عمل کنید. تبلیغات تصویری اینستاگرام که معدن طلای تبلیغاتی محسوب میشود، با مخاطبان ارتباط تنگاتنگی دارد. لیست سایزبندیها را در ادامه ببینید:
- تبلیغات تصویر
- فرمت منظرهها: JPG یا PNG
- اندازه تبلیغات تصویری: 1200 6 628 پیکسل
- حداقل رزولوشن: 600 31 315 پیکسل
- نسبت ابعاد توصیه شده: 1.9: 1
- حداکثر حجم فایل: 30 مگابایت
- طول عنوان: 2200 نویسه ، 125 توصیه میشود.
- تبلیغات تصویر مربع
- اندازه تبلیغات تصویری: 1080 10 1080 پیکسل
- حداقل رزولوشن: 600 در 600 پیکسل
- نسبت ابعاد توصیه شده: 1: 1
- تبلیغات تصویری عمودی
- اندازه آگهی تصویر: 1080 13 1350 پیکسل
- حداقل رزولوشن: 600 در 750 پیکسل
- نسبت ابعاد توصیه شده: 4: 5
- آگهیهای تصویری افقی
- حداقل رزولوشن: 600 31 315 پیکسل
- نسبت ابعاد: 1: 91: 1
- حداکثر حجم فیلم: 4 گیگابایت
- حداکثر طول فیلم: 120 ثانیه
- حداکثر فریم: 30 فریم بر ثانیه
- تبلیغات ویدیویی مربع
- حداقل رزولوشن: 600 600 600 پیکسل
- نسبت ابعاد: 1: 1
- تبلیغات ویدیویی عمودی
- حداقل رزولوشن: 600 در 750 پیکسل
- نسبت ابعاد: 4: 5
تبلیغات تصویری و ویدئویی در استوری اینستاگرام
تبلیغات داستان گزارش شده است که با اضافه شدن داستان اینستاگرام، زمان ارائه شده توسط کاربران در اینستاگرام نزدیک به 28 دقیقه افزایش یافته است. بنابراین مشخص است که برندها میخواهند از طریق این ویژگی محبوب تبلیغ کنند. در این زمینه از مشاوره های مربوط به تبلیغات در اینستاگرام بهره ببرید.
داستان اینستاگرام در مقایسه با ویژگیهای اینستاگرام بسیار متنوع تر است زیرا کاربران میتوانند گیفت، برچسب و ابزارهای نشانگر را با توجه به سایزبندی پست و استوری اضافه کنند.
تبلیغات تصویری در استوری اینستاگرام
- رزولوشن توصیه شده: 1080 در 1920 پیکسل
- حداقل رزولوشن: 600 10 1067 پیکسل
- نسبت تصویر: 9:16.
- حداکثر حجم تصویر: 30 مگابایت
تبلیغات ویدئویی در داستان اینستاگرام
- رزولوشن توصیه شده: 1080 در 1920 پیکسل
- حداقل رزولوشن: 1280 در 720 پیکسل
- نسبت تصویر: 9:16
- حداکثر حجم تصویر: 4 گیگابایت
- تبلیغات کاروسل
- تصاویر چرخ فلک چندین تصویر یا فیلم را در یک آگهی نشان میدهد. این ترجیح داده شده ترین روش برای تبلیغ برند است.
بهترین اندازه برای عکس ها و فیلم های IGTV
با IGTV ، میتوانید فیلمهای عمودی و تمام صفحه را بارگذاری کنید. جدا از فیلمها، عکس روی جلد پست نیز مهم است به خاطر داشته باشید که نمیتوانید عکس روی جلد پست خود را پس از بارگذاری ویرایش کنید.
فیلم های IGTV
- فقط ویدیوهای عمودی/افقی
- حداقل نرخ فریم: 30 فریم بر ثانیه
- حداکثر رزولوشن: 720p. پشتیبانی از 4K
- نسبت تصویر: برای فیلم عمودی ، 9:16 (1080 پیکسل در 1920 پیکسل). برای فیلمهای افقی ، 16: 9 (1920 پیکسل در 1080 پیکسل)
- تصویر کوچک سفارشی JPG
- فقط MP4.
- حداکثر حجم فیلم: 3.6 گیگابایت
- حداکثر طول فیلم: 15 ثانیه تا 10 دقیقه. 1 ساعت برای حسابهای تایید شده
- عکس روی جلد IGTV
- رزولوشن توصیه شده: 420 65 654 پیکسل.
- نسبت ابعاد: 1: 1.55
انواع مختلف فرمت ها
در 75 درصد مواقع، عکسها و فیلمهای ارسال شده در اینستاگرام روی تلفن هوشمند کلیک یا ضبط میشوند که سریع و آسان است. مشکل در اینجا است که همه گوشیهای هوشمند نمیتوانند با نسبت تصویر، وضوح یا فرمت خاصی عکس بگیرند. در اینجا سایزبندی پست و استوری ممکن است رعایت نشود.
برای بارگذاری فایل مناسب در اینستاگرام، این دستورالعملها را دنبال کنید.
عکس ها
- JPEG ، PNG ، BMP و GIF
- حداکثر تا 8 مگابایت
فیلم ها
- کدک264
- صدای AAC
- نرخ بیت 3500 کیلوبیت بر ثانیه
- حداکثر حجم فایل 100 مگابایت
- نرخ فریم 30 فریم در ثانیه
- حداکثر 60 ثانیه برای ویدیوی فید اینستاگرام
- حداکثر 15 ثانیه در هر استوری
- 15 ثانیه و 10 دقیقه در IGTV
- حداکثر 60 دقیقه در ویدیوی زنده
سایزبندی پست عکس
اگر به تاریخچه اینستاگرام نگاهی بیندازیم متوجه میشویم اندازه عکسها فقط میتوانست مربعی و استاندارد باشد. در ابتدا سایز عکسها میبایست 612 پیکسل در 612 باشند. پس از مدتی این اندازه به 640 پیکسل در 640 تغییر کرد و در انتها اندازه تصاویر در اینستاگرام به 1080 در 1080 پیکسل تغییر یافت تا بتواند در صفحه نمایش وضوح تصویر بالاتری داشته باشند.
پس از تمام این تغییرات اینستاگرام این قابلیت را ایجاد کرد تا کاربران بتوانند در سایز های مختلف عمودی و افقی عکسهای خود را پست کنند.
سایزبندی پست ها و اندازه های جدید اینستاگرام
اکنون اینستاگرام 3 بخش مختلف تصویری دارد:
مربع
سایزبندی پست های عکس و فیلم اینستاگرام به صورت مربعی تا حداکثر 600 پیکسل در 600 است. همانطور که گفتیم در روزهای اول هم اینستاگرام این قابلیت را داشت و امروزه به اندازه 1080 در 1080 پیکسل رسیده است.
بهتر است تصاویری با اندازه 1080 در 1080 پیکسل ایجاد کنید که بعداً بتوانید از آنها مجدداً در پلتفرم های دیگر استفاده کنید.
لنداسکیپ (افقی):
در عکسهای افقی باید نسبت ابعاد 1.91:1 حفظ شود. با این ابعاد کیفیت عکس افقی شما در اینستاگرام محفوظ خواهد ماند.
پرتره (عمودی):
سایز ایدهآل عکسها و فیلمهای عمودی اینستاگرام 1080 در 1350 پیکسل میباشد. بهتر است در سایزبندی پست های عکس و فیلم به صورت عمودی نسبت 4:5 را رعایت کنید. اگر عکسی که پست میکنید از حالت استاندارد خارج شود اینستاگرام آن را برش میدهد و قطعاً این مورد در کیفیت تصویر تأثیرگذار است.
سایزبندی استوری اینستاگرام چقدر است؟
آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر پیشنهاد می دهد که ابعاد استاندارد برای بارگذاری عکس و فیلم در اینستاگرام 1:9:1 تا 9:16 باشد. در گذشته فیلمهای اینستاگرام باید حتماً به صورت عمودی با نسبت 9:16 بودند. اما اخیراً اجازه آپلود ویدئو های افقی را هم به صورت IGTV به کاربران خود داده است.
برای داشتن پستها و استوریهای مناسب در اینستاگرام، انتخاب صحیح اندازهها و ابعاد اهمیت زیادی دارد. اما علاوه بر این، استفاده از هشتگهای پربازدید نیز میتواند تأثیر زیادی در دیدهشدن محتوای شما داشته باشد. در مقاله پربازدیدترین هشتگ های اینستاگرام میتوانید با هشتگهای مؤثر آشنا شوید که به همراه سایزبندی دقیق، به افزایش بازدید و تعامل شما کمک میکند.
ابعاد کلی در سایزبندی پست
با توجه به توضیحاتی که تا این قسمت از مقاله گفته شد، اکنون میتوانید بهطور خلاصه و کلی سایزبندی پست های مختلف را با توجه به اندازه پیکسل آن بدانید و در اختیار داشته باشید تا برای تبلیغات در اینستاگرام از انها بهره ببرید:
- عکس مربع : 1080px x 1080px
- عکس افقی: 1080px x 608px
- عکس عمودی: 1080px x 1350px
- عکس استوری اینستاگرام: 1080px x 1920px
- سایز آی جی تی وی: 420px x 654px
- فیلم مربعی اینستاگرام: 1080px x 1080p
- فیلم افقی: 1080px x 608px
جمع بندی
برای ایجاد تصاویر بهتر و نمایش پستهای زیباتر در اینستاگرام باید تنظیمات دوربین خود را به بالاترین وضوح برگردانید. توصیه میشود از عکسهای باکیفیت استفاده کنید که در جذف مخاطبها بسیار تاثیرگذارخواهدبود.
دانستن سایزبندی پست ها در شبکههای مجازی به شما کمک میکند تا عکس و فیلمهای باکیفیتتری به اشتراک بگذارید. برای ایجاد تصاویر بهتر و پستهایی باکیفیت بالاتر، باید روی کیفیت عکسهای خود تمرکز کنید تا بتوانید مخاطبهای بیشتری جذب کنید. مدیریت پیج اینستاگرام اهمیت بسیار زیادی دارد. این مورد را نادیده نگیرید!
اقدامات و برنامههای ذکر شده در بالا میتواند به شما کمک کند که بهترین اندازه را برای پستها و استوریهای اینستاگرام بدست آورید. هر زمان که دچار سردرگمی شدید، همیشه میتوانید به این راهنما مراجعه کنید. برای داشتن تعامل بیشتر، باید از این قوانین پیروی کنید. .
اعداد میتوانند کمی گیج کننده باشند ولی دستورالعملهای ذکر شده را دنبال کنید که و سایزبندی پست و استوری به بهترین شکل ممکن باشد. اینفلوئنسرها و حرفهایهای اینستاگرام حتی فیلمهای خود را با فرمت 4k ضبط و ذخیره میکنند.
دیجیتال مارکتینگ را جدی بگیرید و از هر فکر و ایدهای برای رشد کسبوکارتان استفاده کنید. اگر وبسایت ندارید حتما باید به فکر طراحی سایت باشید و از این فرصت استفاده کنید که در بازار نامحدود اینترنتی فعالّیت کنید.ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر سعی داریم متنوع ترین و حرفهای ترین پکیجهای سئو سایت را به صورت حضوری و آنلاین در اختیار شما قرار دهیم.
۱. زمان درج پست و استوری. ۲. کیفیت و وضوع تصویر و کلیپ ۳. جذابیت محتوا ۴. تکراری نبودن محتوا
۱. نرم افزار کانوا ۲. نرم افزار اینشات ۳. اپلیکیشن کپ کات ۴. اپلیکیشن استوری فونت ۵. وبسایت پینترست
۱. محتوا به صورت واضح و صحیح در اختیار مخاطبان قرار میگیرد. ۲. موجب افزایش بازدید و فالوورهای پیج ما میشود. ۳. باعث بهبود تعامل ما با مخاطبان میشود.