myc-logo1

نکات مهم سئو فنی چیست؟

نکات مهم سئو فنی چیست؟
نکات مهم سئو فنی
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
اولین امتیاز رو ثبت کنید

نکات مهم سئو فنی Internal SEO checklist – در بین صاحبان وب‌سایت افرادی هستند که در مورد سئو فنی یا سئو تکنیکال اطلاعات چندانی ندارند. درواقع این افراد تنها به بهبود وضعیت سئو داخلی و خارجی وب‌سایت خود می‌اندیشند غافل از اینکه وب‌سایت خود را ازنظر نکات مهم سئو فنی نیز سازمان‌دهی کنند. خاطرنشان می‌کنیم که یک وب‌سایت زمانی از گوگل رتبه خوبی خواهد گرفت که ازهرجهت سئو شده باشد. درواقع سئو فنی یا سئو تکنیکال به مجموعه‌ای از اقدامات در راستای بررسی کردن و رفع مشکلات سایت گفته می‌شود.

از اقداماتی که در سئو فنی بر روی سایت صورت می‌گیرد بیشتر به مواردی نظیر موتورهای جستجو، کد نویسی سایت، ربات‌های گوگل و همچنین مسائلی فنی نظیر سرعت وب‌سایت مربوط می‌شود. کار کردن آسان و راحت کاربران با بخش‌های مختلف وب‌سایت و قابل‌درک کردن مفاهیم وب‌سایت ازجمله اهداف یک سئوکار از سو فنی محسوب می‌شود. برای بررسی کردن وب‌سایت ازنظر سئو فنی باید نکات مهم سئو فنی را در وب‌سایت موردتوجه قرار دهید. در ادامه با ما همراه شوید تا به بررسی نکات مهم سئو فنی در وب‌سایت بپردازیم.

دلایل اهمیت سئو فنی وب‌سایت

این روزها باوجود سیستم‌های مدیریتی همچون ورد پرس کمتر کسی به فکر سئو فنی وب‌سایت است. یکی از دلایل کم‌توجهی به این قضیه این است که در سیستم مدیریت ورد پرس وب‌سایت به‌صورت خودکار ازنظر سئو فنی موردبررسی قرار می‌گیرد و اشکالات موجود در وب‌سایت رفع خواهد شد. اما این عدم توجه به سئو فنی در وب‌سایت امری خطرناک برای مدیریت فروشگاه های اینترنتی و سایت تلقی می‌شود و ازنظر رتبه‌بندی وب‌سایت مشکل‌ساز می‌شود.

بهتر است برای درک بیشتر اهمیت سئو فنی را با مثالی برایتان در این مقاله مطرح کنیم بهتر است برای درک بیشتر اهمیت سئو فنی را با مثالی برایتان در این مقاله مطرح کنیم؛ اگر شما صاحب وب‌سایتی در فضای مجازی هستید و شما با به‌کارگیری سیستم‌های مدیریتی ازجمله ورد پرس وب‌سایت را آماده طراحی کرده باشید. اگرچه همه موارد مربوط به سئو ازجمله بهبود سئو داخلی و خارجی، ظاهر جذاب، لینک سازی‌ داخلی را به‌درستی در متن بکار برده باشید. اما وب‌سایت را ازنظر سئو فنی موردبررسی قرار ندهید برخلاف تصورتان بازخورد خوبی از کاربران و گوگل نخواهید داشت.

نکات مهم سئو فنی ازجمله مواردی است که باید مانند سایر موارد دیگر در وب‌سایت خود به آن اهمیت بدهید. این روزها شاهد موارد این‌چنینی هستیم که افراد ازنظر سئو فنی اهمیت چندانی به این قضیه در وب‌سایت خود نمی‌دهند که این بازخورد خوبی از طرف کاربران و گوگل به همراه نخواهد داشت. سرعت لود بسیار پایین، بهینه نبودن کدها یا مشکلاتی در کد نویسی وب‌سایت ازجمله مواردی هستند که موجب خستگی کاربران یا به‌قول‌معروف موجب فراری دادن آن‌ها می‌شود.
اگرچه در نگاه اول سئو تکنیکال یا سئو فنی وب‌سایت برای شما اهمیت چندانی نداشته باشد، اما در بیشتر مواقع رتبه نگرفتن وب‌سایتتان در صورت عدم توجه به نکات مهم سئو فنی است که منجر به چنین مشکلاتی می‌شود.

آموزش سئو فنی در وب‌سایت

حتماً تا به اینجای متن به اهمیت سئو فنی یا همان سئو تکنیکال پی برده‌اید. در ادامه ما برخی از نکات مهم سئو فنی را برای شما بیان می‌کنیم تا با بکار بردن این نکات وب‌سایت شما از طرف گوگل رتبه بالایی کسب کند.
نکات مهم سئو فنی عبارت انداز:

انتخاب دامنه اصلی سایت

انتخاب دامنه اصلی سایت یکی از نکات مهم در سئو فنی به شمار می‌آید. این احتمال وجود دارد که بسیاری از مدیران وب‌سایت‌ها در مورد قابلیت‌های گوگل اطلاعات چندانی نداشته باشند و غافل از اینکه گوگل به‌طور خودکار می‌تواند آدرس وب‌سایت موردنظر را به شکل‌های مختلف شناسایی کند. به‌طور مثال گوگل این قابلیت را دارد که وب‌سایت شمارا با پیشوند یا بدون پیشوند شناسایی کند. یکی از نکات مهم سئو فنی این است که شما به‌عنوان صاحب وب‌سایت آدرس سایت‌های دیگر را به آدرسی که می‌خواهید گوگل آن را بشناسد، راهنمایی و درعین‌حال تغییر مسیر دهید.

بهبود سرعت سایت

بهبود سرعت وب‌سایت نیز یکی از نکات مهم در سئو تکنیکال به‌حساب می‌آید. درواقع گوگل برای رتبه‌بندی وب‌سایت اهمیت بالایی به‌سرعت سایت شما می‌دهد. در زمان ارتقا دادن رتبه گوگل در درجه اول سرعت وب‌سایت شمارا موردبررسی قرا می‌دهد. در این مواقع باید سرعت وب‌سایت شما در مقایسه با رقبای شما بالاتر باشد. اما چرا سرعت وب‌سایت ازنظر گوگل اهمیت بالایی دارد؟ در جواب این سؤال باید بیان کنیم که راحتی کاربر در دسترسی به شکل آسان‌ترین ممکن از اهداف گوگل به شمار می‌آید.

این روزها با بهبود سرعت اینترنت افراد به دنبال سایت‌هایی هستند که سرعت بالایی داشته باشد. باوجود سایت‌هایی که سرعت لود بالای دارند کمتر کسی به سراغ سایت‌هایی می‌رود که سرعت پایینی دارند. بنابراین گوگل با توجه به اهمیت این موضوع و بی‌میلی کاربران و در آخر ترک وب‌سایت رتبه خوبی به وب‌سایت موردنظر نخواهد داد. برای بهبود وضعیت وب‌سایت شما باید نکات مهم سئو فنی را به‌خوبی در وب‌سایت خود بکار ببرید تا وب‌سایت شما ازنظر رتبه‌بندی جایگاه بالایی را به خود اختصاص دهد.

معرفی سایت به گوگل

در نکات مهم سئو فنی باید سایت خود را به گوگل معرفی کنید. درواقع با رعایت کردن این نکته گوگل سایت شمارا می‌شناسد تا بعداً بتواند آن را بررسی و رتبه‌بندی کند. در بسیاری از مواقع این مشکل پیش می‌آید که افراد در زمینه طراحی سایت ماهرانه عمل نمی‌کنند و در زمان راه‌اندازی وب‌سایت با ورد پرس به گوگل به‌منظور شناسایی و بررسی وب‌سایت اجازه ایندکس را به گوگل نمی‌دهند.

برای رفع چنین مشکلی شما باید در سایت ورد پرس از قسمت تنظیمات پیشخوان ورد رس به قسمت تنظیمات خواندن بروید. در این قسمت شما عبارت از موتورهای جستجو درخواست کن تا محتوای سایت را بررسی نکنند را پیدا کنید و تیک آن را غیرفعال کنید. بعد از مراحل فوق شما درخواست ایندکس به ربات‌های گوگل را از طریق سرچ کنسول بدهید.
برای تکمیل و ادامه کار معرفی وب‌سایت به گوگل در ادامه به URL inspection بروید و در سایت موردنظر درخواست ایندکس را انتخاب کنید. بدین شکل وب‌سایت شما برای گوگل شناخته می‌شود تا طی بررسی‌های صورت گرفته از طرف گوگل وب‌سایت شما رتبه‌بندی شود.

نکات مهم سئو فنی

برقراری امنیت وب‌سایت

یکی از نکات مهم سئو فنی در وب‌سایت برقراری امنیت کاربران است. گوگل به این قضیه اهمیت زیادی می‌دهد طوری که اگر هکران به وب‌سایت شما دسترسی پیداکرده‌اند گوگل رتبه سایت شمارا کاهش خواهد داد. علاوه بر این گوگل وضعیت وب‌سایت شما و همچنین قضیه هکران سایت شمارا به کاربران اطلاع می‌دهد درنتیجه وب‌سایت شما رتبه پایین‌تری را کسب خواهد کرد.

بهینه‌سازی سایت برای موبایل

یکی از نکات مهم سئو فنی بهینه‌سازی سایت برای استفاده در موبایل است. قالب واکنش گرا یا ریسپانسیو سایت یکی از مواردی است که در صفحه نمایش وب‌سایت اهمیت بالایی دارد. در بسیاری از مواقع کاربران دسترسی به سیستم خانگی ندارند و ترجیح می‌دهند از طریق موبایل از صفحات وب دیدن کنند به همین خاطر باید وب‌سایت طوری طراحی‌شده باشد که در صفحه نمایشگر موبایل هم به‌خوبی نشا داده شود. در صورت رعایت نکردن این موارد کاربران وب‌سایت شمارا ترک خواهند کرد و درنتیجه رتبه سایت شما نیز کاهش خواهد یافت.

حذف صفحات تکراری در وب‌سایت

در وب‌سایت‌های فروشگاهی به‌مراتب صفحات تکراری زیادی دیده می‌شود. در این وب‌سایت‌ها به علت تبلیغ یک محصولی که رنگ‌ها و مدل‌های مختلفی دارد صفحات تکراری زیادی دیده می‌شود. در صورت عدم رعایت کردن چنین مواردی از طرف گوگل به وب‌سایت موردنظر رتبه پایین‌تری داده می‌شود.

بهینه‌سازی آدرس وب‌سایت

بهینه‌سازی آدرس صفحات وب‌سایت از نکات مهم و ضروری در سئو سایت به شمار می‌آید. درواقع برای دسترسی بهتر کاربران به وب‌سایت شما سعی کنید برای صفحات سایت خود آدرس‌های کوتاه‌تری استفاده کنید.

۳ نکته سئو تکنیکال برای سئوکاران مبتدی

برای بسیاری از بازاریابان، سئو همان جایی است که فکر میکنند نقطه خطر آنها محسوب میشود و نمیتوانند فکر خود را متمرکز کنند تا از پس بهینه سازی سایت خود بربیاییند. مخصوصا اگر نام سئو تکنیکال به میان بیاید. سئو تکنیکال برای بسیاری از سئوکاران مبتدی نیز بسیار پیچیده و سخت به نظر میرسد اما بدون آن نیز نمیتوان جایی در میان رتبه های برتر گوگل داشت. آشنایی و رفع نیاز های سئو تکنیکال یک نیازی است که نمیتوان از آن چشم پوشی کرد.

در این مقاله سعی میکنیم تا آنجا که ممکن است شما را با سئو تکنیکال دوست کنیم و به اصطلاح یک چک لیست سئو تکنیکال کوتاه در اختیار شما قرار دهیم. پس ما با همراه باشید.

 

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

 

1- آیا وبسایت شما برای موبایل مناسب است؟

یک وبسایت اگر برای موبایل بهینه سازی نشده باشد در واقع میتوان گفت نیمی از مسیر موفقیت را از دست داده است. طراحی یک سایت واکنشگرا برای موبایل ضروری است و گوگل در سالهای جدید از سیستم ایندکس اول موبایل (Mobile-First Index) استفاده میکند و خود نشان از اهمیت بسیار این موضوع برای گوگل دارد.

امروزه بیش از 50 درصد ترافیک ورودی وبسایت ها از سمت موبایل است و این موتورهای جستجو مخصوصا گوگل را برآن داشته است تا وبسایت شما را از دید موبایل بررسی کنند و سپس آن را با دسکتاپ شما مقایسه کند و به شما برای نتایج جستجو رتبه بدهد.

چگونه متوجه شوم سایت من برای موبایل مناسب است؟

شما میتوانید با استفاده از ابزار Google’s Mobile-Friendly Test برای چک کردن اینکه آیا سایت شما برای موبایل مناسب هست یا خیر استفاده کنید. پس از اینکه وارد این سایت شدید URL سایت خود را وارد کنید و شروع تست را بزنید تا سایت شما بررسی شده و به شما نشان داده شود که سایت شما برای موبایل بهینه شده است یا خیر.

سایت من برای موبایل مناسب نیست، چگونه آن را بهینه کنم؟

این بستگی به سایت شما دارد. بسته به نوع سایت شما ممکن است خودتان هم متوجه شوید که سایت شما در موبایل زیبا به نظر نمیرسد. اما اگر سایت شما برای موبایل بهینه نباشد، خود گوگل به شما نشان میدهد که چه کارهایی باید بکنید. اگر فکر میکنید خودتان نمیتوانید از عهده اش بربیایید، میتوانید از یک برنامه نویس یا کسی که با این موارد آشنایی دارد کمک بخواهید. اما در هر صورت باید اینکار را انجام دهید چون یک کار بسیار ضروری است.

2- آیا سایت شما لینک های خراب دارد؟

لینک های خراب (Broken Links) که با خطای 404 نیز شناخته میشوند، یکی از موارد بسیار مهمی هستند که در سئو فنی شما باید انجام دهید. حتی اگر تنها دو یا سه تا لینک شکسته داشته باشید، این میتواند به تجربه کاربران آسیب بزند و به همین دلیل برای گوگل نیز یک شاخص بسیار مهم است.

از کجا بفهمم سایت من دارای لینک های شکسته است؟

شما میتوانید ارور 404 سایت خود را به چند روش زیر پیدا کنید:

1- با استفاده از اکستنشن مرورگر SEO Minion میتوانید برای بررسی لینک های خراب سایت خود استفاده کنید.

2- استفاده از نرم افزار Screaming Frog که البته این نرم افزار با اینکه بسیار کاربردی است و به شدت از منابع CPU سایت شما استفاده میکند، برای همین توصیه میکنیم اگر از سیستم قوی استفاده نمیکنید این روش را کنار بگذارید.

3- اگر سایت وردپرسی دارید میتوانید از پلاگین Broken Link Checker استفاده کنید. این افزونه عالی میتواند سایت شما را به طور کامل بررسی کند و تمامی خطاهای 404 را به شما اعلام کند.

4- استفاده از سایت BrokenLinkCheck که هم رایگان است و هم میتواند تمام سایت شما را بررسی کند.

افزونه مرورگر SEO Minion بسیار عالی است اما اگر بخواهید تمام سایت خود را بررسی کنید کاری زمانبر است و طول میکشد.

برای اینکه کمترین زمان را صرف کنید و بیشترین بازدهی را داشته باشید پیشنهاد ما استفاده از روش چهارم است که هم تمام سایت شما را بررسی میکند و هم از منابع سیستم شما استفاده نمیکند.

سایت من دارای لینک های خراب است، چگونه آن را برطرف کنم؟

تقریبا تمامی سایت ها دارای لینک های خراب هستند، این نباید باعث ناامیدی شما بشود. هرچیزی از یک عکس پاک شده یا یک تگ اشتباه و یا مطلب حذف شده میتواند خطای 404 را به وجود بیاورد. برای رفع این خطاها باید تمامی این لینک های شکسته را تغییر دهید. البته حتما باید آن ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید درست کار میکنند. اگر از وردپرس استفاده میکنید میتوانید با استفاده از افزونه های مختلف لینک های خود را به صفحاتی که میخواهید ریدایرکت کنید.

3- آیا وبسایت شما دارای محتوای تکراری (Duplicate Content) است؟

گوگل سایت شما را برای محتوای تکراری جریمه نمیکند، اما این موضوع از ارزش صفحات شما کم میکند. هرچیزی اعم از مطلب مشابه، URL تکراری و حتی متاتگ های مشابه باعث به وجود آمدن محتوای تکراری در سایت شما میشود. به همین دلیل است که برای سئو تکنیکال خود باید به این موضوع رسیدگی کنید.

چگونه متوجه شوم سایت من دارای محتوای تکراری است؟

میتوانید با استفاده از چند ابزار ببینید که آیا سایت شما دارای محتوای تکراری هست یا خیر:

1- استفاده از نرم افزار Screaming Frog

2- استفاده از سایت Siteliner

وبسایت Siteliner یک ابزار عالی برای این کار میباشد اما در نسخه رایگان آن تنها میتوانید 250 لینک را بررسی کنید. اما با استفاده از نسخه رایگان نرم افزار Screaming Frog میتوانید تا 500 لینک را بررسی کنید.

سایت من دارای محتوای تکراری است، چگونه آن را بر طرف کنم؟

حذف محتوای تکراری از سایت شما بسیار به دقت و خلاقیت نیاز دارد. شما با کوچکترین اشتباهی در این کار میتوانید به سایت خود لطمه بزرگی بزنید. چنانکه با اینکار آشنا نیستید توصیه میکنیم حتما از یک کارشناس سئو کمک بگیرید

تیم سئو شما باید تک تک صفحات و URL های سایت را بررسی کند و آنها را آپدیت کند. باید تمام محتوا ها را بررسی کنید تا ببینید باید آن ها را حذف کنید یا آنها را با هم ادغام نمایید.

باز هم تکرار میکنیم اینکار حساسیت بالایی دارد لطفا اگر با آن آشنا نیستید از انجام آن توسط خودتان خودداری کنید.

آنچه درباره سئو فنی سایت شرکتی نمی دانید

سئو فنی سایت شرکتی Technical SEO of the corporate site – این مقاله توسط تیم تحقیق و توسعه آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر تهیه شده است، کارشناسان ما با سال ها تجربه در زمینه سئو، قصد دارند تجربیات خود را با شما به اشتراک بگذارند.

هر چقدر هم محتوای سایت شما عالی باشد، بدون سئو فنی سایت شرکتی راه به جایی نمی برید. با سئو فنی سایت شرکتی ساختار سایت شرکت شما، خزیدن و فهرست بندی را برای ربات های موتور جستجو بسیار آسان می‌کند. به موتورهای جستجو به دسترسی، درک و فهرست بندی محتوا از طریق سئو فنی سایت شرکتی یک وب سایت کمک کنیم. سئوی فنی سایت شرکتی از این حیث اهمیت دارد که فرایند اطمینان از سازگاری وب سایت شما با دستورالعمل‌های مرورگرها است.

در این صورت سایت ما می تواند بدون هیچ مشکلی خزیده و فهرست بندی شود. هدف اصلی از ممیزی فنی سئو، ارزیابی سئوی فعلی وب سایت و تعیین جنبه هایی است که برای یک تجربه آنلاین باید بهبود یابد.

وب سایت هایی با ساختار ضعیف، زمان بارگذاری صفحات کند و تغییر مسیرهای ناخواسته می توانند توسط گوگل جریمه شوند.

بدون مداخله مناسب، این مسائل فنی سئو منجر به افت شدید رتبه بندی جستجو و ترافیک می شود.

با توجه به اینکه بالاترین نتایج جستجو، نزدیک به 35 درصد از کلیک ها را دریافت می کنند، کاهش رتبه بندی می‌تواند برای کسب و کار شما مضر باشد. برای شروع کار در ادامه با ما همراه باشید.

سئو رقابتی و تجزیه و تحلیل محتوا را از قلم نیندازید

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

با سئو فنی سایت شرکتی خود هنگام طراحی فروشگاه اینترنتی، هر کلمه کلیدی ترافیک را افزایش می‌دهد. سهم ترافیک هر کلمه کلیدی را بر اساس جغرافیا، مارک تجاری، نوع جستجو، رقابت پذیری و موارد دیگر بررسی کنید. با شناخت کلمات کلیدی پرطرفدار و پربیننده‌ترین مطالب هر سایتی، محتوای موثرتری ایجاد کنید. مطمئنا برای جذب مشتری بیشتر به سایت شرکتی خود از طریق سئو، چالش‌های زیادی پیش رو دارید. در فرآیند مهندسی وب سایت شما برای رتبه بندی در صفحه نتایج مرورگرها (SERP) برای کلمات کلیدی که برای مخاطبان هدف شما مهم هستند، دقت کنید. سئو فنی سایت شرکتی برای شرکت‌های تولید کننده به طور فزاینده‌ای اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. چرا که مخاطبان شما به صورت آنلاین حرکت می‌کنند.

شاید مثل گذشته همه چیز مربوط به تماس حضوری نباشد، اما روابط هنوز مهم هستند. نسل بعدی خریداران و تصمیم گیرندگان “بومیان دیجیتال” هستند. سئو راهبردی و با کیفیت منجر به ترافیک جستجوی مطلوب می‌شود. بازاریابی با کیفیت و راهنمای فروش مهیایی خواهید داشت. سئو یک برند  ساز عالی است. اگر به طور مداوم در صفحه اول نتایج جستجو برای کلمات کلیدی و اصطلاحات مربوط به صنعت خود ظاهر شوید، شما را به عنوان یک رهبر در بازار معرفی می کند. این منجر به رشد و ارزش ویژه برند می‌شود که سایت را فراتر از ترافیک جستجو و سرنخ های مستقیم خواهد برد.

چگونه می توان یک استراتژی سئو موثر برای شرکت تولیدی خود ایجاد کرد؟

درک مزایای سئو برای تولید بخش ساده‌ای است. در واقع ایجاد و چگونگی پیاده سازی راهبردی که برای جذب اهداف دیجیتال شکل می گیرند، از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

کلمات کلیدی مخصوص خود را بیابید.

ما به دنبال سئو فنی سایت شرکتی هستیم که در نهایت به ترافیک بیشتر سایت ما منجر شود. راهبرد سئو با تحقیق در مورد کلمات کلیدی و عباراتی که مخاطبان شما در موتورهای جستجو تایپ می کنند، آغاز می‌شود.

روشی دو مرحله ای برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی داریم. لیستی از اصطلاحات مرتبط با تجارت خود تهیه کنید. به چیزهایی فکر کنید که مشتریان شما در مراحل مختلف به دنبال آن هستند. از یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند SEMrush برای تعیین میزان جستجو و نمرات رقابتی کلمات کلیدی خود استفاده کنید. حجم جستجو میانگین تعداد جستجو در هر ماه است. نمره رقابت پذیری راهی برای تعیین میزان دشواری رتبه بندی برای آن دوره است. ابزار تحقیق کلمات کلیدی شما همچنین به شما کمک می کنند کلمات کلیدی و عبارات مرتبطی را اولین بار به آن ها فکر کرده اید، شناسایی کنید.

بهینه سازی محتوا برای سئو فنی

جهت هدایت کاربران به سایت شما توسط گوگل و سایر موتورهای جستجو، باید با ایجاد محتوای نوشتاری متناسب با اطلاعات مربوط به شیوه‌ای جذاب با رعایت معیارهای الگوریتم های پیچیده، تلاش کنید.

یعنی استراتژی محتوای وب سایت را تدوین کرده و عملی کنید که در ابتدایی‌ترین سطح شامل بیان آنچه ارائه می دهید و چگونگی کمک به کاربران را کاملا مشخص کنید.

دانش این راهبرد شامل درک چگونگی جستجوی افراد برای محصولات و خدمات شما به صورت آنلاین و توسعه محتوایی است که برای پیدا کردن شرکت شما توسط مشتریان احتمالی طراحی شده است.

سئو تکنیکال سایت شرکتی

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

اگر وب سایت شما از نظر فنی شرایط مطلوبی نداشته باشد، صفحات شما هنوز در بالای صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) قرار نمی گیرند.

سئو فنی از شما میخواهد که مطمئن شوید سایت شما سریع، آسان برای استفاده و ایمن است.

پنج مولفه اصلی وجود دارد که اساس SEO فنی را تشکیل می دهند:

  • بهینه سازی تلفن همراه
  • پیوند داخلی
  • سرعت بارگذاری صفحه
  • پروتکل HTTPS
  • نقشه سایت XML

بهینه سازی تلفن همراه یا طراحی ریسپانسیو

بهینه سازی تلفن همراه جهت پیکربندی وب سایت شما است که عالی به نظر برسد. برای افرادی که در دستگاه های تلفن همراه شما را دنبال می کنند، سایت بتواند یکپارچه عمل کند. بهینه سازی تلفن همراه ضروری است زیرا درصد زیادی از مردم در حال جستجوی اطلاعات و انجام مشاغل در تلفن ها و تبلت های خود هستند.

ساختار پیوند داخلی

پیوند داخلی به پیوندهایی اشاره دارد که بازدیدکنندگان را به صفحات دیگر وب سایت شما هدایت می‌کند. پیوند داخلی برای سئو فنی سایت شرکتی، موتورهای جستجو را به صفحات دیگر وب سایت شما هدایت کرده و به آنها کمک می کند که سایت شما را فهرست بندی کنند.

سرعت بارگذاری صفحه

سرعت بارگذاری صفحه به مدت زمان لازم برای شروع نمایش محتوای صفحه شما و مدت زمان لازم برای نمایش همه محتویات در یک صفحه برمی‌گردد. سرعت بارگذاری صفحه به طور مستقیم و غیر مستقیم بر سئو فنی سایت شرکتی تأثیر می‌گذارد.

این چیزی است که به عنوان “عامل رتبه بندی مستقیم” شناخته می‌شود. بدین معنا که یکی از مواردی است که الگوریتم گوگل برای تعیین رتبه بندی صفحات در نظر می‌گیرد.

به طور غیر مستقیم، یک صفحه با بارگذاری آهسته باعث می شود بازدیدکنندگان سایت را رها کرده و نرخ نظرات نا مطلوب توانایی شما در انجام تجارت آنلاین کاهش می‌دهد. بهترین شیوه‌ها برای سرعت بارگذاری صفحه وجود تصاویری است که از نظر اندازه و قالب سئو شده‌اند.

از افزونه وردپرس استفاده کنید که به عنوان سلاح مخفی برای زمان بارگذاری سریعتر صفحات و نمرات سئو بالاتر عمل می‌کند.

پروتکل HTTPS

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

ابتدا HTTP (پروتکل انتقال ابرمتن) وجود داشت، پروتکلی که برای انتقال داده از طریق وب استفاده می‌شد. در حال حاضر HTTPS: Hypertext Transfer Protocol Secure وجود دارد که اغلب به عنوان HTTP توصیف می شود که باعث ایجاد امنیت بیشتر در وب می شود. HTTPS سرقت اطلاعات را برای هکرها سخت می کند و اعتماد کاربران به وب سایت شما را آسان می کند. نکته مهم این است که به گوگل کمک می کند وب سایت شما را قابل اعتماد تشخیص دهد.

خزیدن و نمایه سازی

سئو با بازدید یک موتور جستجو از یک وب سایت برای کشف محتوا شروع می شود. به بازدیدی که موتور جستجو از سایتی انجام می دهد “خزیدن” می گویند. بعد ظاهری محتوا در صفحه نتایج موتورهای جستجو “نمایه سازی” نامیده می شود.

مناطق مشترک خزیدن و نمایه سازی شامل تجزیه و تحلیل موارد زیر است:

  • ساختار سایت: پیوند داخلی ، ساختار URL ، طبقه بندی
  • نقشه های سایت XML / HTML ، رفتار خزیدن ربات موبایل
  • Robots.txt
  • کدهای وضعیت 3xx ، 4xx ، 5xx

وقتی چیزی در مورد یک وب سایت کاملاً درست نیست؛ علت اصلی معمولاً در خزیدن و فهرست بندی قرار می گیرد.

سخن پایانی

اکنون که محتوای خود را بر اساس تحقیقات کلید واژه ای مستحکم تهیه کرده اید، مهم است که مطمئن شوید این مطالب نه تنها برای انسان ها، بلکه برای موتورهای جستجو نیز قابل خواندن است. شما نیازی به درک فنی عمیق از این مفاهیم ندارید، اما این ویژگی های فنی چه می کنند که بتوانید در مورد آنها با توسعه دهندگان کاملا منطقی مواجه شوید. صحبت کردن با زبان برنامه نویسان مهم است زیرا احتمالاً برای انجام برخی از بهینه سازی های خود به آنها نیاز خواهید داشت.

موتورهای جستجو برای خدمت به جستجوگران ایجاد شده اند. این هدف توضیح می دهد که چرا الگوریتم گوگل به وب سایت هایی که بهترین تجربه ممکن را برای جستجوگران ارائه می دهند، پاداش می دهد. هنگامی که می فهمیم چه چیزی جستجوی وب آنها را بهینه می کند، می توانیم آن تجربیات را برای حداکثر عملکرد جستجو به کار ببندیم. چه چیزی سایت شما را در دنیای سئو معرفی می کند؟ آژانس دیجیتال مارکتینگ اماده برای ارائه انواع خدمات سئو فنی سایت شرکتی.

در این مطلب تلاش کردیم تا شما را با بخشی از سئو تکنیکال آشنا کنیم. هرچند سئو تکنیکال خود دنیایی است و پر است از نکات و جزئیات. طراحی سایت کاری سخت است، سئو، کاری سخت تر و سئو تکنیکال سخت ترین بخش سئو محسوب میشود و در عین حال بسیار هم مهم است. امیدواریم این مطالب به شما کمک کرده باشد.

در این مقاله سعی کردیم برخی از نکات مهم سئو فنی را برای شما بیان کنیم. برای کسب رتبه بالای وب‌سایت شما علاوه بر کلمه کلیدی و سئو داخلی و خارجی باید نکات مربوط به سئو فنی را در وب‌سایت پیاده‌سازی کنید. اگر در مورد سئو فنی اطلاعات چندانی ندارید شما باید از مجموعه‌های معتبری همچون آژانس دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرید. این مجموعه درزمینه سئو، مدیریت اینستاگرام، تولید محتوا و…در فضای مجازی فعالیت می‌کند. شما با کمک گرفتن از این مجموعه می‌توانید وب‌سایت خود را از هر نظر بهینه کنید

star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
اولین امتیاز رو ثبت کنید
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *