myc-logo1

استراتژی سئو محلی چیست؟

استراتژی سئو محلی چیست؟
استراتژی سئو محلی چیست؟
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
اولین امتیاز رو ثبت کنید

با داشتن استراتژی سئو محلی Local SEO strategy می‌توان مشتریان را به سایت خود هدایت کرد. برای کسب‌وکار اینترنتی که در یک محل حضور فیزیکی دارد، سئو محلی گزینه مناسبی است که باید به آن اهمیت زیادی دهند. تعدادی از جستجوها با موبایل و دستگاه‌های دیگر به صورت محلی انجام می‌شود و افراد می‌خواهند بدانند که مثلا بهترین و ارزان‌ترین لباس فروشی نزدیک محلشان کجاست. روزانه هزاران یا میلیون‌ها جستجو به صورت جستجوی محلی صورت می‌گیرد که یک کارشناس سئو باید این امر را در سئو محلی در نظر بگیرد. با آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره استراتژی سئو محلی در اختیار شما قرار دهیم.

استراتژی سئو محلی چیست؟

 استراتژی سئو محلی برای بهینه سازی رتبه سایت برای دریافت ترافیک بیشتر از سوی مخاطبینی که در نزدیکی محل شما هستند انجام می‌شود. اگر مالک یک کسب‌وکار محلی هستید و قصد دارید در محله خود پیشرفت کنید، اولین گام برای جذب مخاطب این است که به آنها بگویید کسب‌وکار شما در کجا قرار دارد و چه خدماتی ارائه می‌دهد. حتی اگر هیچ بازدید کننده به محل شما سر نزند، توانستید با کسب‌وکار خود افراد زیادی در آن محل را هدف قرار دهید.

 جامعه هدف خود را کوچک اما موثر انتخاب کنید. سئو محلی سئویی است که برای یک موقعیت مکانی خاص انجام می‌شود تا مخاطبین هدف بیشتری به آن محدوده جذب شوند.

می‌توانید سئو محلی را به بازاریابی آنلاین محلی مرتبط کنید. در این صورت می‌توانید یک کسب‌وکار را مورد توجه ویژه قرار دهید. این چنین شما قادر هستید در گوگل یا موتور جستجو به شکل ویژه عملکرد خود را ارزیابی کنید و افراد بیشتری را با کسب‌وکار خود آشنا کنید. بنابراین این ویزگی را در طراحی سایت خود لحاظ کنید.

اهمیت استراتژی سئو محلی

اهمیت استراتژی سئو محلی

  1. 64درصد مشتریان محلی که در محله شما زندگی می‌کنند، با اینترنت به دنبال کسب‌وکارهای مورد نیاز خود می‌گردد.
  2. جستجوی محلی در چند سال اخیر، 58 درصد رشد داشته است.
  3. جستجوی محلی جزو هدفمند سریع و دقیق است.
  4. جستجوهای محلی به مشتری تبدیل می‌شوند.
  5. گوشی‌های هوشمندی که از اینترنت استفاده می‌کنند دائما در حال اضافه شدن هستند و تمام کسانی که از سئو محلی استفاده می‌کنند کاربر موبایلی هستند.
  6. بازگشت سرمایه در استراتژی سئو محلی در مقایسه با روش‌های تبلیغاتی محلی دیگر سریع‌تر جواب می‌دهد.
  7. بسیاری از فرصت‌های کسب‌وکار محلی رایگان هستند.
  8. درصد زیادی از مشتریان به کسب‌وکار محلی اعتماد دارند.

بسیاری از افرادی که از سئو محلی استفاده می‌کنند، توانستند به نتیجه قابل قبولی دست پیدا کنند. به این دلیل که سئو محلی سریع‌تر انجام می‌شود، به فروش بالایی تبدیل می‌شود و بسیاری از کاربران برای پیدا کردن یک آدرس ساده از سئو محلی استفاده می‌کنند. این جستجو باعث می‌شود افراد اقدام به خرید حضوری کنند..کارشناسان ما در مای کاستومر اماده ارائه اطلاعات تکمیلی به شما عزیزان هستند.

بهترین استراتژی سئو محلی

بهترین استراتژی سئو محلی

 برای افزایش رتبه سایت در گوگل باید یک استراتژی ارائه دهید که به شما در طولانی مدت کمک کند. این کار به برنامه‌ریزی و پشتکار نیاز دارد. ما در اینجا بهترین تکنیک‌های سئو محلی را برای شما آورده‌ایم.

کلمات کلیدی را بهینه سازی کنید

 همه کارشناسان سئو در گذشته بر روی استفاده از کلمات کلیدی بلند تاکید داشتند. اما وقتی در الگوریتم‌های گوگل دقیق شوید متوجه می‌شوید که باید از کلمات‌کلیدی متوسط استفاده کنید. اگر می‌خواهید رتبه خوبی در گوگل کسب کنید، باید محتوای خود را بهینه کنید. این به این معناست که از کلمات کلیدی متوسط که بخش مهمی از استراتژی سئو محلی است، استفاده کنید.

استنادات محلی بیشتری دریافت کنید.

 لیست گوگل برای کسب‌وکار‌ها اولین قدم برای تقویت استراتژی سئو محلی است. کاربران لیست‌ها را بررسی می‌کنند و مشاغل جدید را کشف می‌کند. بنابراین بسیار مهم است که قابلیت مشاهده خود در سایت‌ها را اخذ کنید.

مشتریان را به نوشتن نظر ترغیب کنید

 طبق نظرسنجی، کاربران مشاغلی را انتخاب می‌کنند که امتیاز بیش از چهار ستاره داشته باشند و عامل حیاتی در جذب مخاطب است. بنابراین شما باید مشتریان را تشویق کنید تا در رسانه‌های اجتماعی نظراتی برای شما بنویسند. اگر نظر منفی دریافت کردید نگران نباشید. به صورت حرفه‌ای به آنها پاسخ دهید و سعی کنید نگرانی آنها را برطرف کنید. انتقاد از روی لطف نشان می‌دهد که شما به مشکلات مشتریان اهمیت می‌دهید.

محتوای محلی برای سئو محلی تولید کنید.

محتوای محلی برای سئو محلی تولید کنید.

تولید محتوای متنی بخش عمده از استراتژی سئو محلی را شامل می‌شود. اگر قصد دارید افراد بیشتری در منطقه شما از وجود شما مطلع شوند، باید محتوا‌های جذاب تولید کنید. همچنین در تولید محتوای متنی نقاط دردی که مردم منطقه با آن روبرو هستند را شناسایی کنید و از آنها استفاده کنید. بازاریابی محلی یک رویکرد برای افزایش رتبه سایت در گوگل است که این مستلزم تولید محتوا جذاب است.

دریافت بک لینک با کیفیت

 اگر قصد دارید مخاطبین زیادی را جذب کنید نمی توانید فقط به مخاطبین سایت اعتماد کنید. باید از دیگر مخاطبین نیز استفاده کنید. در این راه لینک سازی می‌تواند کمک زیادی به شما کند. تا زمانی که از بک لینک‌ها از کیفیت بالایی برخوردار نباشند، به استراتژی سئو محلی شما کمکی نمی کند. بر روی یافتن وب سایت‌های محلی که دامنه معتبری دارد و امکان ارسال پست را دارند تمرکز کنید.

استراتژی سئو محلی برای کسب‌وکار خود را جدی بگیرید. مطالعات نشان داده که بیشتر کاربران حداقل هر ماه یک بار به دنبال مشاغل محلی هستند که این آمار به اهمیت سئو محلی اشاره می‌کند. شما به عنوان صاحب مشاغل باید روی استراتژی سئو برای ارتقاء کار خود تلاش کنید.

۴ نکته برای بهبود رتبه جستجوی محلی سایت شما

آیا تا به حال برای گذراندن تعطیلات به یک شهر جدید سفر کرده اید و خواسته اید بهترین رستوران های اطراف را پیدا کنید؟ به احتمال زیاد، شما یک جستجوی محلی Local search برای پیدا کردن رستوران خوب انجام داده اید.

جاذبه های گردشگری و رستوران ها تنها مشاغلی نیستند که از قرار گرفتن در بالای نتایج جستجوی محلی سود می برند. چه صاحب یک فروشگاه آجر و ملات باشید یا شرکتی که خدمات بهبود خانه را در شهرهای مختلف ارائه می دهد، قرار گرفتن در صدر رتبه بندی های جستجوی محلی به کسب و کار شما رونق می بخشد.

آیا نمی دانید که چگونه کسب و کار شما می تواند بر نتایج جستجوی محلی تسلط یابد؟ پس با آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر همراه باشید.

رتبه بندی جستجوی محلی (Local Search) چیست؟

رتبه بندی جستجوی محلی به جایگاه یک وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجوی محلی (SERP) اشاره دارد. اگر تاکنون جستجوهای محلی را انجام داده باشید، احتمالاً متوجه شده اید که SERP های محلی کمی متفاوت از SERP های غیر محلی هستند.

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

به عنوان مثال، فرض کنید به شیراز سفر می کنید و می خواهید بهترین غذاهای شهر را امتحان کنید. در این مثال رستوران، SERP های محلی گوگل یک بسته محلی یا یک بسته 3 تایی از رستوران ها را در بالای نتایج به شما نشان می دهند. لوکیشن آن ها نیز روی نقشه سمت راست نشان داده شده اند.

آن بسته 3 تایی از لینک های محلی بالای نتایج جستجوی محلی و در صورت وجود دقیقاً در زیر تبلیغات قرار می گیرد.

این نتایج فقط به این دلیل ایجاد شد که شما مکان‌های محلی غذاها را در شیراز جستجو کردید. این بسته 3 تایی محلی به عنوان راهی برای کمک به جستجوگران برای یافتن سریع مکان‌های مرتبط عمل می‌کند تا بتوانند از آنها بازدید کنند.

3 عاملی که بر رتبه بندی جستجوی محلی تأثیر می گذارد

اگر در شیراز رستوران دارید، خوب نیست که در بسته 3تایی محلی یا در بهترین نتایج جستجوی محلی باشید؟ خبر خوب این است که گوگل نحوه تعیین رتبه جستجوی محلی را به اشتراک گذاشته است.

در اینجا سه عامل برجسته در نظر گرفته شده است:

  • ارتباط
  • فاصله
  • برجستگی
    بیایید بیشتر بدانیم که این عوامل چیست و به چه معنا هستند:

1- ارتباط (Relevance)

برای اینکه کسب‌وکار شما در جستجوهای محلی رتبه‌بندی شود، نام تجاری شما باید با کلمه کلیدی که کسی جستجو می‌کند مرتبط باشد. گوگل چگونه تشخیص می دهد که آیا شما با یک کلمه کلیدی خاص مرتبط هستید؟ اطلاعات مربوط به نمایه کسب و کار گوگل (Google Business Profile)محلی شما را با آنچه که شخص جستجو می کند مطابقت می دهد.

دسته‌ها را به نمایه کسب‌وکار گوگل خود اضافه کنید. با نشان دادن ماهیت کسب‌وکارتان از طریق دسته‌های کسب‌وکار گوگل (Google business categories)، به Google کمک می‌کنید تا شناسایی کند که کدام جستجوها به شرکت شما مرتبط هستند، بنابراین کسب‌وکار شما را در این SERP‌ها نشان می‌دهد. می توانید یک دسته اصلی و حداکثر نه دسته دیگر را برای توصیف کسب و کار خود اضافه کنید.

2- فاصله (Distance)

یکی دیگر از فاکتورهای رتبه بندی جستجوی محلی در سال 2022 فاصله است، که بررسی می کند که یک کسب و کار و نتیجه محلی چقدر از لوکیشن استفاده شده توسط جستجوگر و کاربر فاصله دارد. اگر هیچ مکانی توسط کاربر مشخص نشده باشد، گوگل فاصله را بر اساس مکان کاربر تخمین می زند.

3- برجستگی (Prominence)

گوگل همچنین میزان شهرت کسب و کار شما را به عنوان یک عامل رتبه بندی محلی در نظر می گیرد. اطلاعات در مورد برجستگی کسب و کار شما از طریق لینک ها، مقاله ها و دایرکتوری ها از وب جمع آوری می شود.

تعداد نظرات گوگل و امتیاز بازبینی کسب و کار شما نیز بر رتبه بندی جستجوی محلی شما تأثیر می گذارد.

چرا رتبه بندی جستجوی محلی مهم است؟

اگر یک کمپین سئو در حال انجام دارید، احتمالاً از خود می‌پرسید که آیا باید زمان و منابعی را نیز برای بهبود رتبه جستجوی محلی خود سرمایه‌گذاری کنید. خوب، 46٪ از جستجوهای گوگل برای مشاغل محلی است، بنابراین منطقی است که تلاش های سئوی محلی خود را از هم اکنون شروع کنید و از رقبای خود پیشی بگیرید.

یک رتبه بندی برجسته جستجوی محلی این مزایای اضافی را ارائه می دهد:

  • شما ترافیک سایت را افزایش می دهید!
  • شما به مشتریان کمک می کنید تا به راحتی جزئیات کسب و کار شما را پیدا کنند!
  • شما تبدیل ترافیک اینترنت به فروشگاه فیزیکی خود را افزایش می دهید!
  • شما جلوتر از رقیبانتان قرار میگیرید!

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

چگونه در جستجوی محلی رتبه بالاتری کسب کنید؟

اکنون که می دانید چرا رتبه بندی در نتایج جستجوی محلی مهم است، در اینجا لیستی از موارد اقدام برای کمک به کسب و کار شما برای پیشرفت در رتبه بندی جستجوی محلی آورده شده است:

بیایید هر مورد عمل را مرور کنیم:

1. فهرست پروفایل کسب و کار گوگل خود را بهینه کنید.

با اصول اولیه شروع کنیم. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای بهبود رتبه‌بندی جستجوی محلی و رسیدن به بسته 3 لینک محلی، بهینه‌سازی نمایه کسب‌وکار Google است.

فهرست نمایه کسب و کار گوگل خود را پر کنید. آدرس، اطلاعات تماس و ساعات کار خود را اضافه کنید. داشتن ساعات کار در لیست شما مهم است، بنابراین مردم میدانند که فروشگاه شما چه زمانی باز و چه زمانی بسته است.

یک دسته بندی اصلی برای کسب و کار خود انتخاب کنید و عکس اضافه کنید. عکس ها به کسب و کار شما اعتبار و علاقه می بخشند.

2. رتبه‌بندی‌ها و بررسی‌های کسب‌وکارتان را زیر نظر داشته باشید.

برندی باشید که با مشتریان خود در ارتباط است. انجام این کار به مشتریان فعلی و مشتریان آینده شما امکان می دهد بدانند که شما به آنها اهمیت می دهید. گوگل فاش کرده است که پاسخ‌های صاحبان کسب‌وکار به نظرات مهم است، زیرا باعث ایجاد اعتماد مشتری می‌شود.

با تشکر از مشتری خود به نظرات مثبت پاسخ دهید. نقدهای منفی وجود خواهد داشت، و می توانید با تأیید نظر آنها و رسیدگی به نگرانی های آنها، به آنها نشان دهید که به آنها اهمیت می دهید.

3. وب سایت خود را موبایل پسند کنید.

گوگل ایندکس اول موبایل (Mobile First) را انجام می دهد، به این معنی که خزنده های گوگل ابتدا سایت موبایل شما را ایندکس می کنند.

ساخت وب‌سایت موبایل‌پسند برای مخاطبان شما نیز مهم است، زیرا مردم ۷۰ درصد از زمان اینترنت خود را صرف موبایل می‌کنند.کارشناسان ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ اماده ارائه خدمات در این زمینه به شما هستند.

4. لینک های ورودی محلی را دریافت کنید.

کسب بک لینک از کسب و کارهای محلی دیگر به شهرت برند شما رای اعتماد می دهد. علاوه بر این، شما از ترافیک ارجاعی از سوی مخاطبان هدف شما در منطقه جغرافیایی شما لذت خواهید برد.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم تا به شما اهمیت سئو محلی و حضور در SERP محلی را نشان دهیم. همچنین در صورتی که نیاز به مشاوره سئو داشتید یا در اینباره سوالی داشتید لطفا یا با شماره های موجود تماس بگیرید و یا نظرات خودتان را برایمان ارسال کنید. قطعا پاسخگوی شما خواهیم بود.

star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
اولین امتیاز رو ثبت کنید
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *