سئوکار کیست ؟ بررسی ۸ تا از مهم ترین وظایف سئوکار

/
/
سئوکار کیست ؟ بررسی 8 تا از مهم ترین وظایف سئوکار
سئوکار کیست ؟ | بررسی 8 تا از مهم ترین وظایف سئوکار

یکی از مهم‌ترین عوامل پایداری و پیشرفت رتبه یک سایت فروشگاهی در صفحات گوگل در بحث «سئو» جای می‌گیرد و شخصی که به امور سئو می‌پردازد را با نام سئوکار SEO expert می‌شناسیم. با این‌حال خیلی از دوستان و کارفرمایان گرامی به طور روشنی با مبحث سئو آشناییت ندارند، بنابراین این مقاله را در جهت آشنایی بیشتر با این زمینه کاری آماده کرده‌ایم و قرار است با هم بررسی کنیم که وظایف یک سئوکار دقیقا چیست و چرا حضور چنین کارشناسانی حیاتی است.

فهرست مطالب

  1. ویژگی های یک سئوکار حرفه ای
  2. سه مبحث اصلی سئو
  3. مهارت های کلیدی یک کارشناس سئو
  4. تدوین استراتژی سئو برای سایت
  5. پیدا کردن کلمات کلیدی وب سایت
  6. بک لینک گذاشتن در سایت های هم دسته
  7. تجزیه و تحلیل رفتار کاربران و آمار سایت
  8. بررسی سایر رقبا
  9. هماهنگی با سایر اعضای تیم
  10. فعالیت مفید در شبکه های اجتماعی
  11. تولید محتوا برای سایت
  12. سخن پایانی

ویژگی های یک سئوکار حرفه ای

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

یک سئوکار حرفه‌ای باید در زمینه تحلیل وب‌سایت‌ها و موتور های جستجوگر از دانش و تجربه بالایی برخوردار باشد. آشنایی با الگوریتم های موتور های جستجو، خصوصا موتور جستجو گوگل از دیگر مهارت های یک سئوکار به شمار می‌رود. همچنین یک سئوکار حرفه‌ای به هر سه مبحث زیر تسلط دارد:

سه مبحث اصلی سئو:

  • سئو خارجی یا  Offpage SEO
  • سئو داخلی یا  Onpage SEO
  • سئو تکنیکال

شایان ذکر است که بدانید خیلی از افرادی که خود را به عنوان سئوکار معرفی می‌کنند متخصص نبوده و از دانش لازم نیز برخوردار نیستند. اما چطور می‌توان یک فرد سئوکار را به عنوان یک کارشناس سئو تایید کرد؟ برای درک این مطلب در ادامه به 8 وظیفه یک سئوکار حرفه‌ای می‌پردازیم.

مهارت های کلیدی یک کارشناس سئو

این تصور که یک کارشناس سئو صرفا محتوا نویس است و کاری به غیر از بهینه‌سازی متا تگ های HTML انجام نمی‌دهد کاملا اشتباه است! به‌طور دقیق‌تر یک سئوکار حرفه‌ای معمولا از مهارت های زیر نیز برخوردار می‌باشد:

  • توانایی کار با ابزار های تحلیل سئو از جمله سرچ کنسول
  • آشنایی با الگوریتم های موتورهای جستجو
  • تعیین صفحات کلیدی و لینک سازی آن‌ها
  • درک کافی از ساختار سایت و سئوی فنی
  • توانایی طراحی محتوای تصویری
  • توانایی نوشتن محتوای تبلیغاتی
  • آشنایی با زبان HTML
  • یافتن کلمات کلیدی
  • تسلط بر سئو محتوا

1-تدوین استراتژی سئو برای سایت

اگر بخواهیم صفحه اول گوگل را به کوه گنجی تشبیه کنیم که گروه های زیادی برای رسیدن به آن در حال جنگ می‌باشند، بدون شک این سئوکار ها هستند که در دسته فرماندهان این جنگ قرار می‌گیرند!

در این بین ابزار های یک سئوکار نقش سربازان او را بازی می‌کنند و فکر می‌کنید در این شرایط مهم‌ترین قدم ممکن چیست؟ مهم‌ترین قدم مورد بحث، ساخت یک استراتژی قوی است.

به‌طور دقیق‌تر پروسه برنامه‌ریزی و پژوهش در خصوص روند پیشرفت یک سایت و همچنین افزایش بازدید آن با هدف درآمدزایی بیشتر به یک استراتژی نیاز دارد.

2-پیدا کردن کلمات کلیدی وب سایت

یک سئوکار حرفه‌ای با توجه به نیاز مشتری و محتوای وب‌سایت، در جهت بالا آوردن بهترین کلمات کلیدی تلاش می‌کند. پیدا کردن کلمات کلیدی یکی از مهم‌ترین وظایف سئوکار محسوب می‌شود که با دو روش جستجویی و کمک گرفتن از ابزار های مخصوص صورت می‌گیرد.

3-بک لینک گذاشتن در سایت های هم دسته

به اتصال یک لینک از یک وب سایت به وب سایت دیگر بک لینک گفته می‌شود. برای مثال ممکن است سایت دیگری به سایت شما رفرنس دهد تا کاربران بتوانند از طریق این لینک سازی وارد سایت شما شوند. یک سئوکار حرفه‌ای باید در روند بک لینک گذاری از مهارت خوبی برخوردار باشد.

4-تجزیه و تحلیل رفتار کاربران و آمار سایت

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

تجزیه و تحلیل رفتار کاربران به معنای اطلاع از نحوه تعامل آنان با سایت می‌باشد. با استفاده از این موضوع و اطلاع از علایق کاربران می‌توان ورودی مشتریان جدید را به‌طور قابل توجهی افزایش داد. یک کارشناس سئو در این خصوص از ابزار هایی مثل گوگل تگ منیجر، گوگل آنالیتیکس، هوجتر و… استفاده می‌کند.

5-بررسی سایر رقبا

اگر یک فروشگاه آنلاین در فضای کم رقابتی فعالیت کند احتمال رسیدن به رتبه های نخست گوگل زیاد است. اما هر چقدر که حوزه رقابتی یک کسب و کار سنگین‌تر باشد، رسیدن به جایگاه صفحه اول جستجوی گوگل به تلاش و مهارت بیشتری در امور سئو نیاز دارد.

در این خصوص باید گفت بررسی دائم رقبا یکی از دیگر وظایف جدی یک محسوب می‌شود. سئوکار می‌تواند از ابزار های به خصوصی مثل Alexa, Moz, Ahref  استفاده کند و یا اینکه به صورت چشمی اطلاعات لازم را بررسی کند.

6-هماهنگی با سایر اعضای تیم

کارشناس سئو معمولا اطلاعات مختلفی را در اختیار دارند که هماهنگ‌سازی دقیق آن‌ها به همکاری خوب سئوکار با دیگر اعضای تیم بستگی دارد. برای مثال ممکن است یک سئوکار به‌طور همزمان با تیم بازاریابی، تیم روابط عمومی، تیم بازاریابی محتوا، تیم برنامه نویسان و… در ارتباط باشد.

7-فعالیت مفید در شبکه های اجتماعی

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

سئو فقط در فعالیت های مربوط به سایت خلاصه نمی‌شود، خیلی اوقات پیشرفت سئوی فروشگاه اینترنتی با انجام فعالیت در شبکه های اجتماعی است که سرعت می‌گیرد. یک سئوکار حرفه‌ای از تمام شبکه های اجتماعی پرطرفدار برای ارتباط با مخاطبین جدید استفاده می‌کند.

8-تولید محتوا برای سایت

مهارت نوشتن محتوای خوب در کنار ساخت تصاویر گرافیکی، از قابلیت هایی هستند که یک سئوکار را به یک کارشناس کامل و فوق حرفه‌ای تبدیل می‌کند. هر چند که این موارد همیشه در لیست وظایف سئوکار قرار نمی‌گیرد، اما سئوکار ممکن است به آنها نیاز پیدا کند.

سخن پایانی

آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر ارائه دهنده بروزترین خدمات بازاریابی دیجیتال اعم از طراحی سایت، مدیریت شبکه های اجتماعی، تولید محتوای تخصصی و… می‌‌باشد. تمامی خدمات این شرکت در بالاترین سطح کیفی و بهترین قیمت به شما عزیزان ارائه می‌شود.

اشتراک گذاری

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

مقالات مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خدمات ما

پخش ویدئو

نوشته های اخیر

برچسب ها